• Momenteel ben ik bezig met het plannen van een coming of age roman waarin één van de personages op competieniveau skateboardt tot hij tijdens een training een bijna fatale val maakt. Aangezien ik tot voor kort niets wist over skateboarden en/of dergelijke ongevallen, is wat hulp bij het onderzoek welkom.

    Als je toevallig kennis hebt van één van beide onderwerpen, laat het me dan alsjeblieft weten.

    Vragen waar ik graag een antwoord op zou krijgen:
    × Heeft één van jullie ooit een skateboardwedstrijd bijgewoond of er aan deelgenomen? Wat viel je het meest op?
    × Iemand uit jouw omgeving ooit een skateboardongeluk meegemaakt? Broers, zussen, buurjongens...? Wat is er gebeurd en wat waren de gevolgen?
    × Zijn er dingen die ik echt, echt, echt moet weten over skateboarden? Ik ben me er zo grondig mogelijk in aan het verdiepen en ik ben als de dood dat ik iets belangrijks over het hoofd zie.
    × Welke levensbedreigende tricks zijn er zoal? Ik heb al een lijstje en ik dacht aan iets met een redelijke sprong zodat hij met zijn hoofd tegen de grond aan kan komen. (Au.) Dus geen ongeluk met betrokken verkeer, gewoon een hoogmoedige poging en een harde val.
    × Stel dat hij van een tamelijke hoogte met zijn hoofd tegen de grond aan smakt, wat zouden de mogelijke medische gevolgen dan zijn?

    Sorry voor de randomheid van deze vragen, maar je weet nooit dat één van jullie me kan helpen. ^^

    Have a nice day!

    [ bericht aangepast op 31 juli 2015 - 17:47 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik heb geen ervaring met skateboard, maar als iemand verkeerd valt met zijn hoofd is het mogelijk dat iemands zijn nek breekt. Er zijn meerdere soorten nek breuken, je kan hier of hier kijken.

    [ bericht aangepast op 31 juli 2015 - 19:01 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Ik heb geen ervaring met skateboard, maar als iemand verkeerd valt met zijn hoofd is het mogelijk dat iemands zijn nek breekt. Er zijn meerdere soorten neukbreuken, je kan hier of hier kijken.

    Neukbreuken nog wel, hahaha. ;')

    Ik zal het eens aan een vriend van me vragen, hij is een skater.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik skate zelf, maar ik doe niet echt tricks of zo, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk toch dat het er vooral om gaat dat je personage heel verkeerd terecht kan komen. Of misschien als hij downhill gaat, want dan maak je enorme snelheid en als je dan valt kom je sowieso al snel heel hard terecht.
    Ik ben zelf een keer over de kop gegaan, terwijl het meer een heuvel dan een berg was waar ik vanaf reed.
    Anyway, ik denk dat er echt heel veel manieren van vallen mogelijk zijn. En de gevolgen daarvan kan je in het algemeen wel opzoeken, die zijn niet specifiek voor skateboarden.
    Als je specifieke vragen hebt, mag je ze altijd stellen.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Bedankt voor de snelle reactie op mijn o-zo-random vragen! Skaten is btw zo’n coole hobby. ^.^
    Concreet: het verhaal wordt geschreven vanuit het perspectief van Maya, een vriendin van de jongen. Ze heeft hem al een jaar niet gezien (voor het laatst een paar maanden voor het ongeluk) en wordt dus geconfronteerd met de verschillen tussen wie hij was voor het ongeluk en erna. Hij gaat dus van een roekeloze typische tiener naar een kwetsbaar persoon dat fysiek en emotioneel niet meer in staat is om te staten.
    Ik ben dus voornamelijk op zoek naar op welke manier het ongeluk gebeurd zou kunnen zijn. Ik dacht aan niet al te ernstige langetermijngevolgen, maar misschien wel een hersenoperatie of zo vlak erna. Denk Kevin Pears. http://www.thepostgame.com/blog/men-action/201312/crash-reel-kevin-pearce-lucy-walker-snowboarding-documentary Hij moet een jaar na het ongeluk in staat zijn om zelfstandig te lopen, duidelijk te spreken, et cetera et cetera.
    xx


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Eigengrau schreef:
    (...)
    Neukbreuken nog wel, hahaha. ;')

    Ik zal het eens aan een vriend van me vragen, hij is een skater.


    Moet wel zeer doen, though. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried