• Nee, goed gaat het helemaal niet met me.
    8 augustus is het uit gegaan met mijn vriend en sinds dien ben ik een depressief wrak. Als ik lach, is het na twee seconde alweer een neutraal of zelfs sad gezicht. Ik wil dingen doen om afleiding te zoeken, wat ook wel lukt, maar na die afleiding zak ik weer helemaal terug in het depressieve gedeelte. Ik wil me helemaal niet zo voelen en ik dacht dat het na een paar dagen wel wat beter met me ging, maar sinds ik droom over ons en niet meer normaal kan denken (overal waar ik aan denk koppel ik ons aan) weet ik gewoon niet wat ik met mezelf aan moet nu. Ik heb eergisteren een huiluitbarsting gehad, omdat ik de hele dag heb lopen malen.
    Vandaag was het wel een leuke dag, want ik had de introductiedag op mijn nieuwe school en zo, maar al vanaf dat ik thuis ben, nadat ik uitgepraat was over hoe leuk de dag was, heb ik mezelf weer helemaal teruggetrokken achter mijn laptop en zit ik voor me uit te staren naar mijn beeld. Nee echt serieus, ik zit alleen maar van pagina naar pagina te gaan en niets te doen, puur omdat ik niet weet wat ik moet doen en ik bang ben dingen tegen te komen van ons of zo... Ook heb ik zóveel vragen die ik niet durf te stellen omdat ik bang ben meer pijn te krijgen daardoor.
    Positieve gedachten zijn ook ver te vinden en wanneer ik op foto's lach, is de glimlach daarna meteen weer weg. Mijn ogen hangen er maar donker bij, wallen en zo en ze staan helemaal niet zo positief. Mijn mondhoeken hangen bijna op mijn tenen en ugh...
    Ook eet ik pas weer sinds een paar dagen goed, want ik kreeg de eerste 8 dagen niets naar binnen. Ik ben daardoor ook 6 kilo afgevallen (ik moest het dan wel kwijt, maar deze manier was niet goed), maar ik ben nu ook bang dat ik heel snel weer veel aankom als ik ga eten, waardoor ik dat probeer te beperken. Wel eet ik gewoon mijn eten en tussendoortjes laat ik dan liggen, dus daar doe ik niets fout.
    Goed... Ik slik voor in de nacht melatonine en heel soms neem ik nog kalmeringstabletten, waar ik de eerste paar dagen té veel van nam waardoor ik denk dat mijn lichaam er verslaafd aan is geraakt en daarom die negatieve gedachten sterker maakt, zodat ik neem. Ik verweer mezelf er echter wel tegen, maar het is heel moeilijk want ik wil van die gedachten af...
    Ik kan ook nergens het fut vandaan halen om te genieten van dingen. Gisteravond was ik met mijn ouders bij Sail en was er vuurwerk. Normaal geniet ik écht van vuurwerk (in Hoorn heb ik genoten, echt waar. Dat was vorige week), maar dit vond ik echt, écht zo saai dat ik mezelf met moeite omhoog moest houden. Ook heb ik van heel Sail niet genoten, terwijl ik er vijf jaar geleden niet weg wilde. Ik wil gewoon weer even genieten van dingen, van m'n leven, maar ik zie alles gewoon even niet meer zitten in mijn leven. Niet mijn leven zelf, maar de dingen die er in gebeuren. Mijn leven zou ik nooit op willen geven, echt niet, maar nu zou ik alleen maar in bed willen liggen en mijn verdriet en alles er omheen weg slapen, maar ik kan niet eeuwig slapen en ik weet niet hoe lang het zal duren voor ik weer positief kan denken en doen. Ik wil weer een échte lach uit mijn mond laten komen en weer een echte glimlacht kunnen laten zien, maar het lukt me gewoon niet...

    Sorry voor de hoeveelheid negativiteit en wat dan ook allemaal, ik moet het gewoon even kwijt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    First of all:



    Ik hoop echt dat het goed mag komen. Ga je ook naar een vertrouwenspersoon/psycholoog? Praten helpt. Ook helpt het om alles bijv. op te schrijven en dan te verbranden, om het als 't ware achter je te laten. Verder: alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat heeft een hulpverlener mij ooit vertelt. Ik probeer te focussen op de leuke dingen en daardoor vergeet ik de minder leuke. Ik snap dat het lastig is, want het is ook niet zomaar iets. Hopelijk mag de zon snel gaan schijnen in je leven <3


    26 - 02 - '16

    Awh, wat jammer allemaal om te lezen. Ik weet hoe moeilijk je het hebt, maar hey, laat je hoofd niet hangen! Probeer toch om ergens iets positief uit de dingen te halen. Het is niet fijn om je zo te voelen en het is zeker niet fijn om zoiets mee te maken, maar het gaat er niet beter op worden als je negatief blijft en enkel aan de slechte dingen denkt. Als het afschrijven oplucht, probeer het dan dagelijks te doen voor jezelf in een inactieve story of zo? Probeer zoveel mogelijk bezig te zijn, zodat je wat afleiding hebt. Je mag me trouwens ook wanneer dan ook lastig komen vallen als je daar nood aan hebt. Ik ben er voor je en ik hoop echt dat het snel weer beter met je gaat!


    16 - 09 - '17

    B0B schreef:
    First of all:



    Ik hoop echt dat het goed mag komen. Ga je ook naar een vertrouwenspersoon/psycholoog? Praten helpt. Ook helpt het om alles bijv. op te schrijven en dan te verbranden, om het als 't ware achter je te laten. Verder: alles wat je aandacht geeft, groeit. Dat heeft een hulpverlener mij ooit vertelt. Ik probeer te focussen op de leuke dingen en daardoor vergeet ik de minder leuke. Ik snap dat het lastig is, want het is ook niet zomaar iets. Hopelijk mag de zon snel gaan schijnen in je leven <3


    Hé, dank je Erieka.
    Mijn oude psycholoog doet nu haar best om mij door te voeren naar een volwassene psycholoog en ik heb met haar nog een laatste gesprek in september, dus ik zou tot dan even moeten wachten. Ik probeer ook écht alleen de leuke dingen toe te laten in mijn leven, maar om een of andere reden rammen die negatieve gedachten zich er zo hard doorheen, dat ik de muur niet meer kan maken. Ik probeer het, écht...


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Aw, ik vind het echt heel rot voor je allemaal. Maar het klinkt meer alsof je niet helemaal over je vriend heen bent, want wel logisch is. Maar als daar het probleem ligt, ligt daar de oplossing. Misschien dat je met hem moet praten ofzo iets? Want op deze manier komt het nooit goed... :c

    Mijn vader zat trouwens op één van die boten bij Sail, en morgen met mijn moeder ook, haha ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Scira schreef:
    Awh, wat jammer allemaal om te lezen. Ik weet hoe moeilijk je het hebt, maar hey, laat je hoofd niet hangen! Probeer toch om ergens iets positief uit de dingen te halen. Het is niet fijn om je zo te voelen en het is zeker niet fijn om zoiets mee te maken, maar het gaat er niet beter op worden als je negatief blijft en enkel aan de slechte dingen denkt. Als het afschrijven oplucht, probeer het dan dagelijks te doen voor jezelf in een inactieve story of zo? Probeer zoveel mogelijk bezig te zijn, zodat je wat afleiding hebt. Je mag me trouwens ook wanneer dan ook lastig komen vallen als je daar nood aan hebt. Ik ben er voor je en ik hoop echt dat het snel weer beter met je gaat!


    Ik probeer het, ik was vandaag tijdens de introductie echt blij, maar al vanaf dat ik thuis ben is het weer het diepste dal in gezonken.
    Schrijven wil ik wel, maar dat is zo moeilijk ineens. Als ik naar dat lege vel kijk denk ik echt; Wat moet ik met mijn leven, ik kan niet eens één woord op het papier krijgen. Dan sluit ik snel de pagina af omdat ik dan weer onzeker wordt en bang ben voor gek verklaard te worden om wat ik schrijf en zo.
    En ik val je met liefde lastig, geloof me. (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    WeasIey schreef:
    Aw, ik vind het echt heel rot voor je allemaal. Maar het klinkt meer alsof je niet helemaal over je vriend heen bent, want wel logisch is. Maar als daar het probleem ligt, ligt daar de oplossing. Misschien dat je met hem moet praten ofzo iets? Want op deze manier komt het nooit goed... :c

    Mijn vader zat trouwens op één van die boten bij Sail, en morgen met mijn moeder ook, haha ^^


    Dat is het juist, we hebben afgesproken twee weken helemaal geen contact te hebben zodat we het even laten rusten. Echter maakt het mij gek, maar ik snap het ook wel dat het beter is om even te doen. Want ik ken mezelf, ik ga mezelf juist gekker maken wanneer we wel praten, omdat ik te veel ga vragen en ik weet dat van die kant dan irritatie ontstaat, dus dat wil ik niet. Daarom probeer ik mezelf daar ook even aan over te geven.
    Begrijp je? Ik wacht het dus even af.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik ken je helemaal niet maar ik hoop ontzettend voor je dat dit zo snel mogelijk voorbij trekt. Het lijkt nu onmogelijk om in te zien, maar jouw geluk komt wel weer, echt waar. Probeer er vooral met iemand over te blijven praten want wat je ook doet, je moet het niet opkroppen.
    <3


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Ik ken je helemaal niet maar ik hoop ontzettend voor je dat dit zo snel mogelijk voorbij trekt. Het lijkt nu onmogelijk om in te zien, maar jouw geluk komt wel weer, echt waar. Probeer er vooral met iemand over te blijven praten want wat je ook doet, je moet het niet opkroppen.
    <3


    Ik heb zoveel moeite om erover te praten, ik wuif elke keer als mijn ouders erover beginnen het onderwerp weg, omdat ik weet dat ik ga huilen als we het er te lang over hebben. Ik zit hier nu al met een brok in mijn keel.

    Maar heel erg bedankt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Dat is het juist, we hebben afgesproken twee weken helemaal geen contact te hebben zodat we het even laten rusten. Echter maakt het mij gek, maar ik snap het ook wel dat het beter is om even te doen. Want ik ken mezelf, ik ga mezelf juist gekker maken wanneer we wel praten, omdat ik te veel ga vragen en ik weet dat van die kant dan irritatie ontstaat, dus dat wil ik niet. Daarom probeer ik mezelf daar ook even aan over te geven.
    Begrijp je? Ik wacht het dus even af.

    Wat een stomme situatie :c. Maar ik denk toch dat je het op de één of andere manier achter je moet laten ofzo, anders zal het nooit echt weggaan. Succes in ieder geval, mijn gastenboek staat ook altijd open <3

    Edit: misschien is dat juist goed, om het er met iemand een keertje echt over te hebben zodat alles eruit kan. Misschien lucht dat wel op :')

    [ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 22:53 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    WeasIey schreef:
    (...)
    Wat een stomme situatie :c. Maar ik denk toch dat je het op de één of andere manier achter je moet laten ofzo, anders zal het nooit echt weggaan. Succes in ieder geval, mijn gastenboek staat ook altijd open <3

    Edit: misschien is dat juist goed, om het er met iemand een keertje echt over te hebben zodat alles eruit kan. Misschien lucht dat wel op :')


    Ja, ik probeer het zo goed mogelijk te verbergen, het gevoel. Ik hoop dat ik me echt snel beter voelt. Dit allemaal lucht in elk geval best wel op.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    (...)

    Ik heb zoveel moeite om erover te praten, ik wuif elke keer als mijn ouders erover beginnen het onderwerp weg, omdat ik weet dat ik ga huilen als we het er te lang over hebben. Ik zit hier nu al met een brok in mijn keel.

    Maar heel erg bedankt.


    Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik weet niet zo goed hoe je vriendensituatie is zowel in het echte leven als op Q, maar misschien kun je het met een van hen bespreken? Schrijf het op z'n minst van je af (je kunt het zelfs op papier zetten en dat dan dramatisch verbranden), dan zit het in ieder geval niet meer in je hoofd.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bostick schreef:
    (...)

    Ja, ik probeer het zo goed mogelijk te verbergen, het gevoel. Ik hoop dat ik me echt snel beter voelt. Dit allemaal lucht in elk geval best wel op.

    Mooizo :')

    Ik vind Dore's idee om het allemaal op te schrijven en dramatisch te verbranden eigenlijk wel een goed idee :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Gunnulfsen schreef:
    (...)

    Dat kan ik me heel goed voorstellen. Ik weet niet zo goed hoe je vriendensituatie is zowel in het echte leven als op Q, maar misschien kun je het met een van hen bespreken? Schrijf het op z'n minst van je af (je kunt het zelfs op papier zetten en dat dan dramatisch verbranden), dan zit het in ieder geval niet meer in je hoofd.


    Nou ja, ik heb niet echt vrienden naast Q, maar op Q heb ik wel wat mensen. Ik praat soms wel met hun, maar ik kap dat onderwerp dan juist snel af. Het is niet slim, dat weet ik, maar ik wil gewoon niet zwak over komen en zo. Bluh...
    Ik zal eens kijken of ik het toch op papier kan krijgen en kan verbranden.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik Ben slecht in woorden bedenken, maar vind in elk geval al knap dat je afleiding zoekt, dat is al een grote stap! En natuurlijk Ben je er Dan nog niet. Maar toch


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Als ik dit lees kan ik maar een ding bedenken: geef het tijd.
    In mijn ogen heb jij alle recht om verdrietig te zijn. Natuurlijk is jezelf dagen lang op je kamer opsluiten niet goed, maar soms kan het wel even nodig zijn. Afleiding zoeken is goed maar je hoeft niet de hele tijd blij te zijn. Ik denk dat iedereen die weet wat er aan de hand is wel begrijpt dat je de komende tijd niet zo vrolijk bent.
    Mijn advies is dus geef het tijd en probeer afleiding te zoeken, misschien een keer iets nieuws doen? Als je iets doet wat je nog nooit gedaan heb is de kans klein dat herinnert wordt aan de jongen. Of je kan juist even goed aan de jongen denken, dan zijn die gedachtes er tenminste uit.

    Veel succes. Als je eventjes je hart wilt luchten, ik ben hier voor je


    "Ignite, my love. Ignite."