• Jawel, een dag om waardering te tonen voor fanfic schrijvers. *O* Officieel was dit gisteren, 21 augustus, maar ssh, het is nooit te laat.

    Het idee hierachter is dat mensen die fanfic schrijven weleens in het zonnetje gezet mogen worden. Ze stoppen enorm veel tijd en werk in hun verhalen, die vervolgens voor iedereen gratis beschikbaar zijn, en vragen daar niets voor terug. Dit is dus een teken aan jou als lezer: zoek jouw favoriete verhaal op en laat de persoon die dat heeft geschreven (opnieuw) weten hoeveel je ervan hebt genoten, hoeveel je hebt gelachen of gehuild of hoe blij je gewoon bent dat dat verhaal bestaat. ^^

    Dus, wat is jullie favoriete fanfic en waarom? Of hebben jullie misschien zelfs een favoriete schrijver of schrijfster? Laten jullie vaak reacties achter, of is dat toch iets wat je eigenlijk nooit doet? En zo nee, waarom eigenlijk niet?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je weet best wie mijn favoriete schrijfster is, hoewel ik ook altijd graag Natascha's fanfic lees :$


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik vind fanfic-schrijvers behoorlijk ondergewaardeerd, dus leuk dat er zo'n dag is. :')

    Mijn favoriete fanfic is Darkness Beckons en zijn vervolg, Duath, al zijn de titels dit jaar veel te vaak veranderd en wordt het eerste deel weer herschreven. Ze zijn geschreven door Faelain, wat mijn meest favoriete (fanfic)schrijfster is op internet. Ze heeft een geweldige schrijfstijl, schrijft onvoorspelbaar en heeft altijd zeer interessante personages. Het enige wat ik nog zou willen zijn veeeel meer hoofdstukjes, want ze schrijft niet zo regelmatig. :'D

    Ik probeer altijd reacties achter te laten op alles wat ik lees: ik vind het een kleine moeite voor alle tijd die een schrijver in een verhaal heeft gestoken. Iedereen vindt reacties leuk en ze motiveren de schrijver ook. Zelf word ik ook blij van reacties, dus ik vind het een beetje hypocriet om dat plezier een ander te misgunnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    SonOfGondor schreef:
    Je weet best wie mijn favoriete schrijfster is, hoewel ik ook altijd graag Natascha's fanfic lees :$

    Aah dank je. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Aah dank je. :3


    Graag gedaan. Het is eigenlijk een wonder dat je me Hobbit fanfictie hebt laten weten te lezen, met mijn ahum... mening over de films.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Graag gedaan. Het is eigenlijk een wonder dat je me Hobbit fanfictie hebt laten weten te lezen, met mijn ahum... mening over de films.

    Haha. Ik voel mij vereerd.
    Gelukkig heb ik ook nog MA verhalen die niets met de films te maken hebben haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oh, dit gaat nu raar klinken, maar mijn favoriete fanfiction verhalen zijn van Square, de topicmaakster dus. Ik lees ze al bijna drie jaar. Altijd als ik zie dat ze nieuwe verhalen begint of een nieuw hoofdstuk online zet, word ik ontzettend blij!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Mijn favoriete fanfic... Pfoe... :/
    Ik lees bijna nooit fanfics, maar ik vind de fanfics van jou, Wiarda en BIack erg leuk c;

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 23:14 ]


    26 - 02 - '16

    Ik vond altijd dat Gail leuke fanfics had, maar verder zijn er nog genoeg mensen die leuke fanfics hebben geschreven of nog schrijven


    16 - 09 - '17

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Haha. Ik voel mij vereerd.
    Gelukkig heb ik ook nog MA verhalen die niets met de films te maken hebben haha.


    Helemaal waar, en daar ben ik ook erg blij mee


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    Je weet best wie mijn favoriete schrijfster is, hoewel ik ook altijd graag Natascha's fanfic lees :$

    Chandler schreef:
    Oh, dit gaat nu raar klinken, maar mijn favoriete fanfiction verhalen zijn van Square, de topicmaakster dus. Ik lees ze al bijna drie jaar. Altijd als ik zie dat ze nieuwe verhalen begint of een nieuw hoofdstuk online zet, word ik ontzettend blij!

    B0B schreef:
    Mijn favoriete fanfic... Pfoe... :/
    Ik lees bijna nooit fanfics, maar ik vind de fanfics van jou, Wiarda en BIack erg leuk c;


    Awww. (bloos)



    Jotunheim schreef:
    Ik vind fanfic-schrijvers behoorlijk ondergewaardeerd, dus leuk dat er zo'n dag is. :')

    Mijn favoriete fanfic is Darkness Beckons en zijn vervolg, Duath, al zijn de titels dit jaar veel te vaak veranderd en wordt het eerste deel weer herschreven. Ze zijn geschreven door Faelain, wat mijn meest favoriete (fanfic)schrijfster is op internet. Ze heeft een geweldige schrijfstijl, schrijft onvoorspelbaar en heeft altijd zeer interessante personages. Het enige wat ik nog zou willen zijn veeeel meer hoofdstukjes, want ze schrijft niet zo regelmatig. :'D

    Ik probeer altijd reacties achter te laten op alles wat ik lees: ik vind het een kleine moeite voor alle tijd die een schrijver in een verhaal heeft gestoken. Iedereen vindt reacties leuk en ze motiveren de schrijver ook. Zelf word ik ook blij van reacties, dus ik vind het een beetje hypocriet om dat plezier een ander te misgunnen.


    Fanfic schrijvers worden inderdaad wel ondergewaardeerd, en met dat laatste ben ik het ook helemaal eens. Het kost mensen gemiddeld zeker een uur om een hoofdstuk te schrijven, zo niet langer, dus twee minuten voor het typen van een redelijk reactie vind ik niets, en het kan zoveel betekenen voor de persoon van wie het verhaal is. ^^
    Daarbij werkt het ook nog eens motiverend, vaak, dus heb je er als lezer ook wat aan. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Leuk dat die dag bestaat! Ik vind fanfiction schrijvers ook best ondergewaardeerd, trouwens. Soms heb ik het gevoel alsof bepaalde mensen (niet per sé op Quizlet, trouwens), zichzelf beter voelen omdat ze zogezegde 'originele' verhalen schrijven, maar om eerlijk te zijn heb ik al heel veel goede fanfics gelezen die niet per sé minder goed zijn, dus wat vind ik het super tof dat deze dat bestaat. c:

    [ bericht aangepast op 22 aug 2015 - 23:50 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wacht eens, ik had zelf nog helemaal niets gezegd. (cat)
    Het zal haar hopelijk al niet meer erg verbazen, maar mijn favoriete fanfics zijn allemaal van Jip/Wiarda, die tevens mijn favoriete schrijfster is. Haar schrijfstijl is gewoon enorm prettig en ze schrijft met heel veel humor, maar wel met gevoel (en soms, vermoedelijk, met een suikerhigh kuch, weregays, kuch maar zelfs dat is geweldig).


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Baelor schreef:
    Leuk dat die dag bestaat! Ik vind fanfiction schrijvers ook best ondergewaardeerd, trouwens. Soms heb ik het gevoel alsof bepaalde mensen (niet per sé op Quizlet, trouwens), zichzelf beter voelen omdat ze zogezegde 'originele' verhalen schrijven, maar om eerlijk te zijn heb ik al heel veel goede fanfics gelezen die niet per sé minder goed zijn, dus wat vind ik het super tof dat deze dat bestaat. c:


    Ja, precies. Er wordt vrij vaak gezegd dat OP is wat échte schrijvers doen, of dat fanfic de gemakkelijke optie is en dat alleen non-fanfic ooit echt origineel kan zijn. Dat is allemaal zo'n onzin, haha. Ik heb bergen aan fanfics gelezen die perfect uitgegeven zouden kunnen worden als de namen werden veranderd en echt niet onderdoen voor het gemiddelde boek wat schrijfstijl, verhaallijn of wat dan ook betreft. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik lees bijna geen OP'S haha altijd fanfiction, wat ook de manier was dat ik hier terecht ben gekomen! Oké soms heel soms lees ik dat wel. Maar dan moet het wel echt goed zijn.
    Huh, volgens mij heb ik niet zo zeer een favoriet schrijfster op quizlet ligt er een beetje aan waar mijn fandom opdat moment ligt maar vaak komen dezelfde Namen toch wel terug.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 8:39 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Mijn favoriete fanfic schrijver in het algemeen is een schrijfster op Fanfiction.net. Dat is namelijk de schrijfster van Before the Fawn, een Jily verhaal van 500K.

    Hier op Q lees ik niet heel veel, maar ik denk dat BIack en Jotunheim wel mijn favorieten zijn dan, hoewel anderen ook erg goed zijn c:

    Edit: Oh en ja ik laat duidelijk reacties achter en kudos en alles want ten eerste heb ik die tijd wel over voor goede schrijvers en ten tweede weet ik dat ik het zelf ook ontzettend leuk vind om ze te krijgen, dus dan is het wel zo aardig om iets achter te laten elke keer.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 9:17 ]


    Happy Birthday my Potter!