• Jawel, een dag om waardering te tonen voor fanfic schrijvers. *O* Officieel was dit gisteren, 21 augustus, maar ssh, het is nooit te laat.

    Het idee hierachter is dat mensen die fanfic schrijven weleens in het zonnetje gezet mogen worden. Ze stoppen enorm veel tijd en werk in hun verhalen, die vervolgens voor iedereen gratis beschikbaar zijn, en vragen daar niets voor terug. Dit is dus een teken aan jou als lezer: zoek jouw favoriete verhaal op en laat de persoon die dat heeft geschreven (opnieuw) weten hoeveel je ervan hebt genoten, hoeveel je hebt gelachen of gehuild of hoe blij je gewoon bent dat dat verhaal bestaat. ^^

    Dus, wat is jullie favoriete fanfic en waarom? Of hebben jullie misschien zelfs een favoriete schrijver of schrijfster? Laten jullie vaak reacties achter, of is dat toch iets wat je eigenlijk nooit doet? En zo nee, waarom eigenlijk niet?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind Fanfictieschrijvers overigens niet ondergewaardeerd. Het zijn immers hun verhalen die altijd in de top staan en de meeste lezers hebben.


    26 - 02 - '16

    B0B schreef:
    Ik vind Fanfictieschrijvers overigens niet ondergewaardeerd. Het zijn immers hun verhalen die altijd in de top staan en de meeste lezers hebben.


    Mee eens,

    Alleen ben ik het ook eens met wat er op de vorige pagina is gezegd. Daarmee bedoel ik dat ze wel ondergewaardeerd worden, doordat ze niet als "echte verhalen" beschouwt worden. De enige reden dat ik geen fanfictie fan ben, is omdat ik vaak vind dat de schrijver een bepaald personage geen eer aan doet (hierbij uiteraard uitzonderingen, wat ik al vaker heb gezegd op Q). Maar dat het geen "echte orginele verhalen" zijn vind ik pure onzin. Ze steken vaak net zoveel tijd in een verhaal als een OP schrijver en het is beiden een verhaal. Een OP kan namelijk ool verschrikkelijk zijn, omdat hij bijvoorbeeld oppervlakkig blijft. Nou, dan heb ik toch echt liever een goede fanfic!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Mee eens,

    Alleen ben ik het ook eens met wat er op de vorige pagina is gezegd. Daarmee bedoel ik dat ze wel ondergewaardeerd worden, doordat ze niet als "echte verhalen" beschouwt worden. De enige reden dat ik geen fanfictie fan ben, is omdat ik vaak vind dat de schrijver een bepaald personage geen eer aan doet (hierbij uiteraard uitzonderingen, wat ik al vaker heb gezegd op Q). Maar dat het geen "echte orginele verhalen" zijn vind ik pure onzin. Ze steken vaak net zoveel tijd in een verhaal als een OP schrijver en het is beiden een verhaal. Een OP kan namelijk ool verschrikkelijk zijn, omdat hij bijvoorbeeld oppervlakkig blijft. Nou, dan heb ik toch echt liever een goede fanfic!


    Daar ben ik het ook wel mee eens, maar als het on-origineel is doel ik toch echt op de verhaallijnen die honderd keer terugkomen en ook in OP vorm: meisje is depressief/doet drugs/drank/weet ik het wat, ontmoet beroemdheid/iemand, wordt verliefd, boem depressie is nergens meer te vinden, ze hebben sex bla bla bla bla en de rest van het verhaal draait alleen daar nog om. Ja, ik heb graag fanficties, maar die van beroemdheden als 5SOS en 1D sla ik met liefde over :'D


    26 - 02 - '16

    Ik heb een hoop fanic schrijvers die ik fantastisch vind op Q, zoals Inge, Natascha, Lisa, Annemiek en nog meer fantastisch schrijvers :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik lees eigenlijk weinig op Quizlet omdat ik liever het originele lees, toch schrijf ik zelf Fanfictions. Maar als ik de beste schrijfster moet noemen op Q, is het Natascha!


    I wanna be a wizard!

    B0B schreef:
    Mijn favoriete fanfic... Pfoe... :/
    Ik lees bijna nooit fanfics, maar ik vind de fanfics van jou, Wiarda en BIack erg leuk c;


    Square schreef:
    Wacht eens, ik had zelf nog helemaal niets gezegd. (cat)
    Het zal haar hopelijk al niet meer erg verbazen, maar mijn favoriete fanfics zijn allemaal van Jip/Wiarda, die tevens mijn favoriete schrijfster is. Haar schrijfstijl is gewoon enorm prettig en ze schrijft met heel veel humor, maar wel met gevoel (en soms, vermoedelijk, met een suikerhigh kuch, weregays, kuch maar zelfs dat is geweldig).


    Akdjksdhf. Dankjewel! (bloos)

    Nou klinkt dit natuurlijk suf en voorspelbaar, maar mijn favoriete fanfic schrijfster op Quizlet is Inge/Square. Alles wat ze schrijft leest heerlijk vlot, de conversaties zijn superschattig en mijn favoriete personage is haar creatie, dus tja. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Founder schreef:
    Ik lees eigenlijk weinig op Quizlet omdat ik liever het originele lees, toch schrijf ik zelf Fanfictions. Maar als ik de beste schrijfster moet noemen op Q, is het Natascha!


    IamSherlocked schreef:
    Ik heb een hoop fanic schrijvers die ik fantastisch vind op Q, zoals Inge, Natascha, Lisa, Annemiek en nog meer fantastisch schrijvers :Y)
    ]

    Starlord schreef:
    Hier op Q lees ik niet heel veel, maar ik denk dat BIack en Jotunheim wel mijn favorieten zijn dan, hoewel anderen ook erg goed zijn c:
    .


    Oh wauwie wat lief van jullie allemaal. Ik overwoog deze week toevallig nog om me toch meer op OPs te gaan concentreren, maar dit doet me natuurlijk wel heel erg goed. :]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voiles schreef:
    Ik lees bijna geen OP'S haha altijd fanfiction, wat ook de manier was dat ik hier terecht ben gekomen! Oké soms heel soms lees ik dat wel. Maar dan moet het wel echt goed zijn.
    Huh, volgens mij heb ik niet zo zeer een favoriet schrijfster op quizlet ligt er een beetje aan waar mijn fandom opdat moment ligt maar vaak komen dezelfde Namen toch wel terug.


    Je mag namen noemen! Dat is juist de bedoeling van dit topic. *O*



    Starlord schreef:
    Mijn favoriete fanfic schrijver in het algemeen is een schrijfster op Fanfiction.net. Dat is namelijk de schrijfster van Before the Fawn, een Jily verhaal van 500K.

    Hier op Q lees ik niet heel veel, maar ik denk dat BIack en Jotunheim wel mijn favorieten zijn dan, hoewel anderen ook erg goed zijn c:

    Edit: Oh en ja ik laat duidelijk reacties achter en kudos en alles want ten eerste heb ik die tijd wel over voor goede schrijvers en ten tweede weet ik dat ik het zelf ook ontzettend leuk vind om ze te krijgen, dus dan is het wel zo aardig om iets achter te laten elke keer.


    500k, oh gosh, dan verdient ze ook wel wat slingers en confetti. Ik denk dat ik in mijn hele leven nog geen 500k heb geschreven, haha. :'D
    En precies, daar ben ik het helemaal mee eens! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vond de fanfics van Cliffhanger altijd super om te lezen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    B0B schreef:
    Ik vind Fanfictieschrijvers overigens niet ondergewaardeerd. Het zijn immers hun verhalen die altijd in de top staan en de meeste lezers hebben.


    Ik denk dat het ook een beetje van je perspectief af hangt, of welke sites je bezoekt. ^^ Het is waar dat hier op Q fanfic vaak veel lezers trekt, maar dat zijn wel specifieke soorten (One Direction wel, Doctor Who niet), en ondanks (of misschien juist vanwege) die populariteit heb ik toch altijd het idee dat de algemene opvatting is dat OP pas echt "serieus" schrijven is. Het imago van fanfic is niet zo goed, op een of andere manier.




    HalfBloodPrince schreef:
    Ik heb een hoop fanic schrijvers die ik fantastisch vind op Q, zoals Inge, Natascha, Lisa, Annemiek en nog meer fantastisch schrijvers :Y)

    Wiarda schreef:
    (...)

    Akdjksdhf. Dankjewel! (bloos)

    Nou klinkt dit natuurlijk suf en voorspelbaar, maar mijn favoriete fanfic schrijfster op Quizlet is Inge/Square. Alles wat ze schrijft leest heerlijk vlot, de conversaties zijn superschattig en mijn favoriete personage is haar creatie, dus tja. :Y)


    Bedankt! (bloos)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kudo's laat ik eigenlijk zelden achter, want sinds de top is veranderd vergeet ik telkens dat ze nog een functie hebben. :') Reacties doe ik wel, maar tegenwoordig ook niet zo vaak meer als vroeger, omdat ik meestal eerst wil nadenken over een goede reactie, dan een keer per ongeluk het tabblad wegklik en vervolgens vergeet dat ik nog niet heb gereageerd. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    (...)

    Ik denk dat het ook een beetje van je perspectief af hangt, of welke sites je bezoekt. ^^ Het is waar dat hier op Q fanfic vaak veel lezers trekt, maar dat zijn wel specifieke soorten (One Direction wel, Doctor Who niet), en ondanks (of misschien juist vanwege) die populariteit heb ik toch altijd het idee dat de algemene opvatting is dat OP pas echt "serieus" schrijven is. Het imago van fanfic is niet zo goed, op een of andere manier.


    Dat snap ik. Het is ook jammer dat er zo over wordt gedacht, maar helaas maken sommige verhaalideetjes die te vaak terug komen het idee van serieus schrijven wel een beetje kapot. Dat is bij OP ook vaak zo, maar die worden gewoon aanzienlijk minder geschreven. Hiermee probeer ik niets goed te praten, maar ik vind het jammer dat OP's een beetje door het slijk gehaald worden bij wijze van doordat de fanfics oh zo ondergewaardeerd zijn.


    26 - 02 - '16

    B0B schreef:
    (...)

    Dat snap ik. Het is ook jammer dat er zo over wordt gedacht, maar helaas maken sommige verhaalideetjes die te vaak terug komen het idee van serieus schrijven wel een beetje kapot. Dat is bij OP ook vaak zo, maar die worden gewoon aanzienlijk minder geschreven. Hiermee probeer ik niets goed te praten, maar ik vind het jammer dat OP's een beetje door het slijk gehaald worden bij wijze van doordat de fanfics oh zo ondergewaardeerd zijn.


    Door het slijk gehaald? D: Het is definitief niet de bedoeling hiervan om OP's af te kraken of die geen aandacht te gunnen, echt niet, dus ik hoop niet dat het zo overkwam. Het moet mogelijk zijn om één ding te vieren zonder het andere neer te halen, hoop ik.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Door het slijk gehaald? D: Het is definitief niet de bedoeling hiervan om OP's af te kraken of die geen aandacht te gunnen, echt niet, dus ik hoop niet dat het zo overkwam. Het moet mogelijk zijn om één ding te vieren zonder het andere neer te halen, hoop ik.


    Op mij kwam 't wel een klein beetje zo over, maar ik kan me voorstellen dat niet alle fanfics even veel waardering krijgen. Vanuit dat perspectief vind ik het heel goed dat zoiets georganiseerd wordt.


    26 - 02 - '16

    B0B schreef:
    (...)

    Op mij kwam 't wel een klein beetje zo over, maar ik kan me voorstellen dat niet alle fanfics even veel waardering krijgen. Vanuit dat perspectief vind ik het heel goed dat zoiets georganiseerd wordt.


    Het punt is, dat zoals jij zegt (en Inge ook), dat 1D, 5SOS, enz. fanfics best gewaardeerd worden, maar andere dingen veel minder tot niet. Wat mij het meeste zeer doet is echter het soort opmerkingen dat ik af en toe lees à la "zoek ik een nieuw verhaal, is het weer zo'n stomme fanfic. Heb het direct gesloten" of "fanfic heeft veel te veel aandacht, terwijl OP véél origineler is". Om eerlijk te zijn, ik wil niet weten hoeveel keer ik al het soort 'ik haat hem'-stadium één 'oh wacht hij is misschien toch oké'-stadium twee en "ik hou van hem"-stadium drie heb gelezen. Dit bestaat evenzeer bij fanfic, maar ik vind het gewoon altijd zo jammer als die zo afgekraakt worden omdàt het fanfic is.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 16:01 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried