• Ik zit nu in de eerste klas van de middelbare en moet woensdag al een boek meenemen. Het moet wel een c-boek zijn (12+) en van een Nederlandse schrijver zijn.
    Ik heb helaas geen idee wat ik kan lezen, dus vraag ik: hebben jullie misschien aanraders? Ik hou van spannende boeken. Vaak spelen ze ook in de geschiedenis af. Twee boeken die ik heel leuk vond waren de grijze jager en superhelden.nl. (dus ook een beetje fantasy)
    Ik heb ook een boek gelezen over een meisje dat vals beschuldigd werd en toen als slaaf in Australië moest werken. Ook heb ik wat boeken over de watersnoodramp in 1953 gelezen die ook heel spannend waren. Verder kan ik niet echt veel meer zeggen. Hebben jullie ideeën?


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    De Guillotine van Simone van der Vlugt? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Suikerspin van Erik Vlaminck, gaat over verschillende generaties kermiskramers, enorm interessant ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    De samenvatting klinkt spannend


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    Schraeder schreef:
    Suikerspin van Erik Vlaminck, gaat over verschillende generaties kermiskramers, enorm interessant ^^

    Denk niet echt wat voor mij, maar bedankt


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    Misschien iets van Stefaan Brijs? (Al weet ik nu niet of dat een Belg of een Nederlander is/ of dat wel bij de categorie past)

    En anders, 12+, Hmm. Ik heb het zelf niet gelezen, maar Duet met valse noten van Bart Moeyaert zou een goed boek zijn. En Blauwe Plekken van Anke DeVries is ook wel een goed boek. Maar die zijn niet erg spannend

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 15:24 ]


    Ex astris, sciencia

    Qua geschiedenis zou ik als ik jou was kijken bij de boeken van Simone van der Vlught en/of Thea Beckman(n).

    Saartje Tadema of Hasse Simons dochter, allebei van Thea Beckman(n).

    Maar Broederband lijkt mij ook wel wat voor jou, die serie is van dezelfde schrijver van de Grijze Jager.


    Physics is awesome

    Wel, ik hou zelf heel erg van de boeken van Thea Beckman. Ze heeft ook een trilogie geschreven (waarvan je het eerste boek perfect van de rest kan lezen) en ik vond hem echt geweldig: Kinderen van moeder aarde. Normaal gezien is die 12+.


    What would Emma do?

    Daglicht van Marion Pauw


    26 - 02 - '16

    Ik moest voor school Schijndood van Simone van der Vlugt lezen en ik was er helemaal weg van, ik vind het echt een aanrader.


    Your make-up is terrible

    Vals van Mel Wallis de Vries
    Verstrikt van Mel Wallis de Vries
    Klem van Mel Wallis de Vries
    Wreed van Mel Wallis de Vries
    Shock van Mel Wallis de Vries

    Mel Wallis de Vries- fan over here :')

    En anders Password van Mirjam Mous? Vind het persoonlijk een erg goed boek! Ook wel spannend.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Boy 7 van Mirjam Mous is ook wel een goed boek. De film daarentegen...


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    De boeken van Tonke Dragt zijn echt aanraders, verder vond ik De gouden Dolk van Thea Beckman destijds heel leuk om te lezen. (:

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 11:10 ]


    The truth is out there.

    Carry Slee


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    De boeken van Simone van der Vlugt even doorspitten zou ik zeggen. Zij is echt een geweldige Nederlandse schrijfster en heeft flink wat spannende boeken, zowel speciaal voor jeugd als voor volwassenen. Klik c;


    Happy Birthday my Potter!

    Ik weet niet voor wanneer je het boek moet lezen, maar anders mag je altijd mijn boek lezen. :'D
    Maar die is op dit moment nog niet gepubliceerd. :'D

    Maar even serieus, ik vond Bloedgeld van Simone van der Vlught heel erg goed. Die zou ik je zeker aanraden!


    Every villain is a hero in his own mind.