• De stelling van deze week luidt:
    Er zou een straf moeten komen voor mensen die vreemdgaan binnen een huwelijk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als de partner de persoon kan laten betrappen die vreemdgaat heeft die toch alles in handen om de dader volledig te "pluimen"? Wat wil je nog meer? Een gevangenisstraf? Kun je ook mensen de bak indraaien die wildplassen.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Oneens, de middeleeuwen liggen ver achter ons en dat moeten we zo houden.
    Trouw in een huwelijk is de verantwoording van mensen zelf, en voor situaties waarin die verantwoordelijkheid niet genomen wordt, bestaat de mogelijkheid om te scheiden. Bovendien vind ik het hypocriet om er een straf op te zetten zolang websites voor vreemdgangers niet verboden zijn (SecondLove, etc.).


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens. Waar gaat de maatschappij zich mee bemoeien? Wat is er gebeurd met verantwoordelijkheid en vertrouwen?


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Degene die vreemd is gegaan moet de ander een grote geldsom betalen als ze gaan scheiden? Zo'n soort straf?
    Ik vind dat vreemdgaan niet kan, maar ik zou het eigenlijk toch wel raar vinden als er echt een wettelijke straf op zou komen te staan. Dat komt inderdaad wel een beetje middeleeuws over. Ik vind het uiteindelijk toch meer iets tussen mensen onderling.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Als een straf je tegenhoudt van vreemdgaan, is er toch wel iets mis binnen je huwelijk. Dus ik ben tegen, je kan beter vreemdgaan en inzien dat je met de verkeerde getrouwd bent of niet had moeten trouwen, dan het niet doen om een straf te vermijden.


    Your make-up is terrible

    Ik weet het niet zo goed. Ik vind het echt ziek dat het tegenwoordig 'normaal' lijkt om vreemd te gaan en er zelfs websites zijn die dat juist aanmoedigen, waar gewoon op de radio reclame voor wordt gemaakt. Maar degenen die dat doen bestraffen... ik weet het niet zo goed. Ik denk niet dat daarmee het probleem wordt verholpen.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 14:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben tegen vreemdgaan, maar mensen er voor straffen gaat erover.


    I wanna be a wizard!

    Oneens, een straf omdat iemand vreemd ging hadden ze in Korea. Ze hebben het nu afgeschaft, omdat veel mensen er misbruik van maakte. Zo konden vrouwen en mannen makkelijk zeggen dat hun partner vreemd ging. Met alle gevolgen van dien.
    Ik ben tegen vreemdgaan, maar straffen vind ik onnodig. Daarentegen zullen er mensen misbruik va maken


    Seasons will change, but I shall remain

    Furiosa schreef:
    Als een straf je tegenhoudt van vreemdgaan, is er toch wel iets mis binnen je huwelijk. Dus ik ben tegen, je kan beter vreemdgaan en inzien dat je met de verkeerde getrouwd bent of niet had moeten trouwen, dan het niet doen om een straf te vermijden.


    take me back to the basics and the simple life

    Nah, straffen zijn niet nodig. Een scheiding geeft al genoeg problemen, mocht het stel daarvoor kiezen. En wat valt er onder vreemdgaan? Seks lijkt me duidelijk, maar zoenen of een kusje? Een straf zou dan wel heel hard zijn.

    Oh, weer een van mijn stellingen. (krul)

    Ik denk dat het wel zou helpen dat mensen minder snel zullen vreemdgaan omdat er echt een straf op zit. Er zijn bv. mensen die uit principe nooit van hun leven drugs zullen aanraken omdat het wettelijk verboden is. Was het niet zo, denk ik dat er meer mensen wel eens zouden denken van "Proberen mag wel, het is niet verboden". Er zijn helaas mensen die sneller de fout begaan vreemd te gaan, maar misschien als er zeg maar echt in hun hoofd zit dat je er wettelijk mee in de problemen kan komen, dat ze zich terugtrekken. Niemand wil iets op zijn strafblad.
    Aan de andere kant is het natuurlijk een beetje raar dat het je tegenhoudt niet vreemd te gaan door de wet en niet per sé omdat je van die persoon houdt. Maar misschien dat de persoon erover nadenkt eerst te scheiden?

    Er zijn mensen die helaas makkelijk wegkomen ermee en dat vind ik wel jammer. Dan begaan ze makkelijk weer die fout. Maar ook mensen die zijn bedrogen willen hun ex dan "straffen", en dat gaat soms ook erover. Die persoon gaan neersteken, zuur in het gezicht gooien, de kinderen vermoorden of het huis in brand steken... Dan vind ik beter dat er een autoriteit tussenkomt om het te rechtvaardigen.

    Ik vind dus dat de bedrieger wel voor moet boeten zonder dat de bedrogen persoon het heft in eigen handen neemt, maar hoe? Ik denk niet dat er een gepaste straf ervoor is.


    Ik wil een tuin vol egels

    Jotunheim schreef:
    Ik weet het niet zo goed. Ik vind het echt ziek dat het tegenwoordig 'normaal' lijkt om vreemd te gaan en er zelfs websites zijn die dat juist aanmoedigen, waar gewoon op de radio reclame voor wordt gemaakt. Maar degenen die dat doen bestraffen... ik weet het niet zo goed. Ik denk niet dat daarmee het probleem wordt verholpen.


    16 - 09 - '17

    Goeie grap, tegen.
    Vreemdgaan is natuurlijk een naaistreek, maar ik denk dat er alleen maar gezeur van zou komen als er een straf op kwam.


    wat was dit ookalweer

    Founder schreef:
    Ik ben tegen vreemdgaan, maar mensen er voor straffen gaat erover.


    26 - 02 - '16

    Nee bemoei je lekker met je eigen zaken. Privacy is geloof ik nog steeds een ding enzo.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."