• De van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd


    Bij de van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd kan je opdrachten krijgen over van alles en nog wat; emoties, films, boeken, series, landen, foto’s… Aan de hand van één van deze onderwerpen krijg je als deelnemer de kans je schrijfstijl te laten zien en verhalen te schrijven.

    Belangrijke informatie
    Deelnemers
    Er wordt gezocht naar 10 tot 15 actieve deelnemers. Gedurende de wedstrijd zal er niemand afvallen, dus je moet ook echt de gehele periode actief kunnen zijn. Mocht je een periode afwezig zijn, laat dit dan weten zodat er rekening mee gehouden kan worden (later inleveren).

    Afval deelnemers
    Er zullen geen deelnemers afvallen. Het is wel mogelijk een joker in te zetten. Deze joker is één keer in te zetten. Gebruik je de joker helemaal niet gedurende de wedstrijd, dan valt je laagste cijfer weg. Dit geldt alleen als je laagste cijfer een 7 of lager is.

    Juryleden
    Ik ben het enige jurylid en ik zal dus ook als enige je opdrachten beoordelen.

    Rondes
    Er zijn 5 rondes. Elke ronde duurt 1 week.

    Uitstel
    Uitstel is maximaal 3 dagen en moet 24 uur van tevoren worden aangevraagd. Vraag je te laat uitstel (een paar minuten vind ik nog niet zo erg), dan zal je toch echt op de oorspronkelijke inleverdatum je opdracht moeten inleveren.

    Inleveren
    Het inleveren van je opdracht gebeurt door een link naar je opdracht te sturen. Deze link stuur je naar mij via PB. Zet in de titel van de PB (onderwerpregel) je naam en welke opdracht het is, bijvoorbeeld Madrugada Opdracht 1.

    Te laat inleveren
    Levert iemand te laat in, krijgt diegene automatisch niet hoger dan een 6. Twee dagen na de inleverdatum (inclusief uitstel) valt diegene af en wordt hij/zij uit de wedstrijd gezet. Een paar minuten na inleverdatum vind ik nog niet zo’n groot probleem, maar na meer dan een half uur wordt het punten aftrek.

    Prijs
    1e plaats: 9 credits
    2e plaats: 6 credits
    3e plaats: 3 credits


    Regels
    1. De verhalen moeten speciaal voor deze wedstrijd geschreven zijn.
    2. Als ik het idee heb dat je plagiaat pleegt, ga ik eerst proberen dit uit te zoeken en zal ik je daarna persoonlijk benaderen. Blijken mijn vermoedens juist te zijn, wordt je gelijk uit de wedstrijd gezet.
    3. Het verhaal moet in het Nederlands zijn geschreven.
    4. Mocht het thema bijvoorbeeld Harry Potter of Lord of the Rings zijn, dan is het toegestaan namen en termen in het Engels te gebruiken (zoals Portkey of Bilbo Baggings)
    5. Met het woordenaantal mag je er 10% boven en onder zitten. Dus bij een minimum van 500 en maximum van 1000 mag je er 50 onder zitten en 100 boven.
    6. De huisregels zijn altijd van kracht!

    Jury
    - Kim/Madrugada

    Deelnemers
    1. Square
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5
    2. Diplodocus
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    3. AngelFall
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: 7.5
    Opdracht 3: 7
    Opdracht 4: 9.5
    4. Thominho
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    5. wervelwind
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Uitgeschreven
    6. xClaudiaaa Niet ingeleverd
    7. Amatis
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Niet ingeleverd
    8. Chicklit_ Uitgeschreven
    9. Chandler
    Opdracht 1: 6.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Niet ingeleverd
    10. Laleah
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    11. Homura
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    12. hermelien16
    Opdracht 1: 6
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    13. Cersei
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5


    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3


    Opdracht 4: De laatste opdracht

    In veel boeken eindigt er iemand uit de moderne wereld, onze wereld, in een nieuwe, magische wereld. Je kan denken aan Harry Potter in de tovenaarswereld. De opdracht is om een personage te nemen en deze in onze wereld te plaatsen. Beschrijf hoe hij of zij om zou gaan met alle technologieën in onze wereld. Het moet gaan om een personage die geen enkele verbanden met onze wereld heeft. Iemand uit Harry Potter kan niet, aangezien de 'Mugglewereld' onwijs makkelijk te bereiken is voor de tovenaars en ze er dus toch iets van mee krijgen. Je kan wel denken aan Legolas uit Lord of the Rings of Eragon uit Eragon.
    Geef in het topic aan welk personage je kiest. Geen dubbele personages.

    Minimum aantal woorden: 600
    Maximum aantal woorden: 1500
    Inleverdatum: 01/12/2015, 20:00 uur
    Inleverdatum met uitstel: 04/12/2015, 20:00 uur
    Einddatum uitstel aanvragen: 30/11/2015, 20:00 uur




    De story waar alle beoordelen komen te staan
    Als de wedstrijd eenmaal begonnen is, zal ik sommige van deze informatie onder spoilers zetten. Voor nu doe ik dat nog niet.

    Toestemming
    Hoi Kim,
    Je aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, dus wat mij betreft mag je direct beginnen. Veel plezier met je schrijfwedstrijd!
    Groetjes,
    Talisa

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:52 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Opdracht 1
    Opdracht 1 draait vooral om ervoor te zorgen dat ik jullie schrijfstijl leer kennen. Iedereen heeft tenslotte een andere manier van schrijven. Bij deze eerste opdracht kiest iedereen een emotie uit. Deze emotie mag je zelf uitkiezen en er kunnen dus ook tien verhalen komen over de emotie verdriet. Vervolgens is het de bedoeling dat je een verhaal schrijft waarbij de hoofdpersoon deze emotie ervaart. Als je gekozen hebt voor verdriet, is het dus belangrijk dat je hoofdpersoon ook echt verdriet heeft.
    Geef duidelijk aan het begin van je stukje (voor dat je verhaal begint) aan welke emotie je hebt gekozen!

    Minimum aantal woorden: 500
    Maximum aantal woorden: 1000
    Inleverdatum: 27/09/2015, 20:00 uur
    Inleverdatum met uitstel: 30/09/2015, 20:00 uur
    Einddatum uitstel aanvragen: 26/09/2015, 20:00 uur

    [ bericht aangepast op 26 sep 2015 - 7:45 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Hele leuke opdracht! Nu nog flinke keuzestress met het kiezen van een emotie. (:


    The truth is out there.

    Ik heb aankomende week 5 nachtdienst en ik heb geen idee of ik op mijn werk kan schrijven of niet. Overdag slaap ik en in de nacht werk ik. Ik wil graag uitstel. Volgende weer werk ik weer gewoon dagdiensten.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa schreef:
    Ik heb aankomende week 5 nachtdienst en ik heb geen idee of ik op mijn werk kan schrijven of niet. Overdag slaap ik en in de nacht werk ik. Ik wil graag uitstel. Volgende weer werk ik weer gewoon dagdiensten.

    Is goed. Je hebt dan tot woensdag 30 september, 20:00 uur.


    Aangezien er wat verwarring lijkt te zijn over het kiezen van de emoties: de emotie die je kiest, moet duidelijk in je verhaal terugkomen. Verder hebben de hoofdemoties (woede, liefde, etc.) subemoties. Als je voor een subemotie kiest,moet je ook de hoofdemotie waar hij onder valt aangeven. Bijvoorbeeld zoals Watney heeft gedaan:
    Primaire emotie: Liefde
    Secundaire emotie: Verlangen
    Je kiest ook echt 1 emotie.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Overzicht emoties:
    Primair:
    -Woede
    -Verdriet
    -Angst
    -Vreugde
    -Liefde

    Secundair:
    Woede:
    -Frustratie
    -Irritatie
    -Razernij
    -Walging
    -Jaloezie
    -Nog 24

    Verdriet
    -Pijn
    -Depressie
    -Wanhoop
    -Teleurstelling
    -Spijt
    -Nog 32

    Angst:
    -Shock
    -Vrees
    -Paniek
    -Alarm
    -Spanning
    -Nog 12

    Vreugde
    -Plezier
    -Hoop
    -Optimisme
    -Blijdschap
    -Opwinding
    -Nog 28

    Liefde
    -Affectie
    -Sympathie
    -Verlangen
    -Compassie
    -Tederheid
    -Nog 11


    (Ik heb dit op mobiel getypt + uit een pdf van een boek waarbij hfst 2 Basisemoties heet)

    [ bericht aangepast op 21 sep 2015 - 15:20 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Zet je eigenlijk in de story ook de linkjes naar de stukjes van alle deelnemers?


    The truth is out there.

    Watney schreef:
    Zet je eigenlijk in de story ook de linkjes naar de stukjes van alle deelnemers?

    Dat ga ik nog doen ja. Op die manier kan iedereen elkaars werk ook gewoon zien. Ik ga vanavond even van alles bijwerken en klaar zetten voor beoordelingen en volgende opdracht (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    (...)
    Dat ga ik nog doen ja. Op die manier kan iedereen elkaars werk ook gewoon zien. Ik ga vanavond even van alles bijwerken en klaar zetten voor beoordelingen en volgende opdracht (:


    Super! Ja het is leuk als je ook dat van anderen kan lezen. (:


    The truth is out there.

    De deadline voor uitstel vragen is vanavond! Denk hier aan!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb echt een hekel aan om uitstel vragen, maar ik doe het toch :') ik heb het echt een beetje te druk weer.


    “A queen will always turn pain into power.”

    WeasIey schreef:
    Ik heb echt een hekel aan om uitstel vragen, maar ik doe het toch :') ik heb het echt een beetje te druk weer.

    Hoe lang denk je uitstel nodig te hebben? 1 dag, 2 dagen, 3 dagen?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Kan ik uitstel krijgen alsjeblieft? Voorlopig de volle drie dagen, als dat kan? Er is iemand van de familie gestorven, dus mijn hoofd staat niet echt naar schrijven. Ik ga natuurlijk wel nog proberen om de opdracht te maken en in te leveren.


    16 - 09 - '17

    Zou ik ook uitstel mogen? Ik heb het momenteel best druk.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Bij allebei goedgekeurd. En sterkte Sylvie, gecondoleerd!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Delfino schreef:
    Kan ik uitstel krijgen alsjeblieft? Voorlopig de volle drie dagen, als dat kan? Er is iemand van de familie gestorven, dus mijn hoofd staat niet echt naar schrijven. Ik ga natuurlijk wel nog proberen om de opdracht te maken en in te leveren.

    Gecondoleerd.

    [ bericht aangepast op 26 sep 2015 - 18:02 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…