• De van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd


    Bij de van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd kan je opdrachten krijgen over van alles en nog wat; emoties, films, boeken, series, landen, foto’s… Aan de hand van één van deze onderwerpen krijg je als deelnemer de kans je schrijfstijl te laten zien en verhalen te schrijven.

    Belangrijke informatie
    Deelnemers
    Er wordt gezocht naar 10 tot 15 actieve deelnemers. Gedurende de wedstrijd zal er niemand afvallen, dus je moet ook echt de gehele periode actief kunnen zijn. Mocht je een periode afwezig zijn, laat dit dan weten zodat er rekening mee gehouden kan worden (later inleveren).

    Afval deelnemers
    Er zullen geen deelnemers afvallen. Het is wel mogelijk een joker in te zetten. Deze joker is één keer in te zetten. Gebruik je de joker helemaal niet gedurende de wedstrijd, dan valt je laagste cijfer weg. Dit geldt alleen als je laagste cijfer een 7 of lager is.

    Juryleden
    Ik ben het enige jurylid en ik zal dus ook als enige je opdrachten beoordelen.

    Rondes
    Er zijn 5 rondes. Elke ronde duurt 1 week.

    Uitstel
    Uitstel is maximaal 3 dagen en moet 24 uur van tevoren worden aangevraagd. Vraag je te laat uitstel (een paar minuten vind ik nog niet zo erg), dan zal je toch echt op de oorspronkelijke inleverdatum je opdracht moeten inleveren.

    Inleveren
    Het inleveren van je opdracht gebeurt door een link naar je opdracht te sturen. Deze link stuur je naar mij via PB. Zet in de titel van de PB (onderwerpregel) je naam en welke opdracht het is, bijvoorbeeld Madrugada Opdracht 1.

    Te laat inleveren
    Levert iemand te laat in, krijgt diegene automatisch niet hoger dan een 6. Twee dagen na de inleverdatum (inclusief uitstel) valt diegene af en wordt hij/zij uit de wedstrijd gezet. Een paar minuten na inleverdatum vind ik nog niet zo’n groot probleem, maar na meer dan een half uur wordt het punten aftrek.

    Prijs
    1e plaats: 9 credits
    2e plaats: 6 credits
    3e plaats: 3 credits


    Regels
    1. De verhalen moeten speciaal voor deze wedstrijd geschreven zijn.
    2. Als ik het idee heb dat je plagiaat pleegt, ga ik eerst proberen dit uit te zoeken en zal ik je daarna persoonlijk benaderen. Blijken mijn vermoedens juist te zijn, wordt je gelijk uit de wedstrijd gezet.
    3. Het verhaal moet in het Nederlands zijn geschreven.
    4. Mocht het thema bijvoorbeeld Harry Potter of Lord of the Rings zijn, dan is het toegestaan namen en termen in het Engels te gebruiken (zoals Portkey of Bilbo Baggings)
    5. Met het woordenaantal mag je er 10% boven en onder zitten. Dus bij een minimum van 500 en maximum van 1000 mag je er 50 onder zitten en 100 boven.
    6. De huisregels zijn altijd van kracht!

    Jury
    - Kim/Madrugada

    Deelnemers
    1. Square
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5
    2. Diplodocus
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    3. AngelFall
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: 7.5
    Opdracht 3: 7
    Opdracht 4: 9.5
    4. Thominho
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    5. wervelwind
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Uitgeschreven
    6. xClaudiaaa Niet ingeleverd
    7. Amatis
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Niet ingeleverd
    8. Chicklit_ Uitgeschreven
    9. Chandler
    Opdracht 1: 6.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Niet ingeleverd
    10. Laleah
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    11. Homura
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    12. hermelien16
    Opdracht 1: 6
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    13. Cersei
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5


    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3


    Opdracht 4: De laatste opdracht

    In veel boeken eindigt er iemand uit de moderne wereld, onze wereld, in een nieuwe, magische wereld. Je kan denken aan Harry Potter in de tovenaarswereld. De opdracht is om een personage te nemen en deze in onze wereld te plaatsen. Beschrijf hoe hij of zij om zou gaan met alle technologieën in onze wereld. Het moet gaan om een personage die geen enkele verbanden met onze wereld heeft. Iemand uit Harry Potter kan niet, aangezien de 'Mugglewereld' onwijs makkelijk te bereiken is voor de tovenaars en ze er dus toch iets van mee krijgen. Je kan wel denken aan Legolas uit Lord of the Rings of Eragon uit Eragon.
    Geef in het topic aan welk personage je kiest. Geen dubbele personages.

    Minimum aantal woorden: 600
    Maximum aantal woorden: 1500
    Inleverdatum: 01/12/2015, 20:00 uur
    Inleverdatum met uitstel: 04/12/2015, 20:00 uur
    Einddatum uitstel aanvragen: 30/11/2015, 20:00 uur




    De story waar alle beoordelen komen te staan
    Als de wedstrijd eenmaal begonnen is, zal ik sommige van deze informatie onder spoilers zetten. Voor nu doe ik dat nog niet.

    Toestemming
    Hoi Kim,
    Je aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, dus wat mij betreft mag je direct beginnen. Veel plezier met je schrijfwedstrijd!
    Groetjes,
    Talisa

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:52 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oh god, dat ging snel. Ik neem ook maar uitstel, gewoon voor de zekerheid ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Wow, ja, die tijd ging echt snel voorbij. Mag ik ook uitstel?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Jullie krijgen allemaal uitstel (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Homura schreef:
    Wow, ja, die tijd ging echt snel voorbij. Mag ik ook uitstel?


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    Oh wow. Was dat de tijd al? Dat ging inderdaad snel.
    Edit: ik wil ook graag uitstel. Al hoop ik dat ik het vandaag kan maken. (:
    Nog een edit: bedoel je met een scene schrijven die in de boekenserie past dat je ook vanuit hetzelfde perspectief als beschreven in de boeken moet schrijven?

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 9:52 ]


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    Oh wow. Was dat de tijd al? Dat ging inderdaad snel.
    Edit: ik wil ook graag uitstel. Al hoop ik dat ik het vandaag kan maken. (:
    Nog een edit: bedoel je met een scene schrijven die in de boekenserie past dat je ook vanuit hetzelfde perspectief als beschreven in de boeken moet schrijven?

    Dat is wel handig ja. Anders past het niet in de boeken.

    Jullie hebben allebei uitstel, ik zal het vanavond even aanpassen in de beginpost.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Iedereen die geen uitstel heeft, moet vandaag inleveren! Niet vergeten!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ik wil even komen zeggen dat ik dit echt een leuke maar toch ook wel lastige opdracht vindt! c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mag ik mijn joker inzetten? Ik hoopte dat ik nog op wat zou komen, maar dat wil niet lukken, en ik heb het nogal druk opeens.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vind het een super leuke opdracht, maar ik ga toch mijn joker moeten inzetten. Ik geraak gewoon niet verder dan enkele zinnen en heb de tijd niet om me er 100% op te kunnen concentreren.

    Als ik toch nog iets zou kunnen schrijven tegen 20.00 vanavond, ben ik mijn joker dan kwijt? (:


    The soul needs autumn.

    wervelwind schreef:
    Ik vind het een super leuke opdracht, maar ik ga toch mijn joker moeten inzetten. Ik geraak gewoon niet verder dan enkele zinnen en heb de tijd niet om me er 100% op te kunnen concentreren.

    Als ik toch nog iets zou kunnen schrijven tegen 20.00 vanavond, ben ik mijn joker dan kwijt? (:

    Als je toch nog iets inlevert niet, maar dan moet dat wel echt uiterlijk 20.00 vanavond zijn.

    Ik zal voor jou en Chandler in ieder geval nu neer zetten dat jullie een joker inzetten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Vergeet niet: morgen voor 20 uur inleveren!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb net geprobeerd te schrijven maar helaas heb ik heel erg griep en lijkt het wel alsof het mijn creative mind helemaal op slot heeft gezet. Ik ga proberen of ik morgen nog wat kan schrijven maar mag ik anders mijn joker inzetten? Ik baal echt heel erg maar die griep heeft me flink te pakken. :(


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    Ik heb net geprobeerd te schrijven maar helaas heb ik heel erg griep en lijkt het wel alsof het mijn creative mind helemaal op slot heeft gezet. Ik ga proberen of ik morgen nog wat kan schrijven maar mag ik anders mijn joker inzetten? Ik baal echt heel erg maar die griep heeft me flink te pakken. :(

    Natuurlijk, ik zet vast Joker neer en dan moet je maar kijken of je het kan inleveren of niet. Dan heb je iig alvast je joker ingezet (:
    Beterschap!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    (...)
    Natuurlijk, ik zet vast Joker neer en dan moet je maar kijken of je het kan inleveren of niet. Dan heb je iig alvast je joker ingezet (:
    Beterschap!


    Dankjewel! Ik hoop dat ik vandaag de ergste snotter en niesbuien heb en dat ik morgen nog iets kan schrijven. (:


    The truth is out there.