• De van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd


    Bij de van-alles-en-nog-wat schrijfwedstrijd kan je opdrachten krijgen over van alles en nog wat; emoties, films, boeken, series, landen, foto’s… Aan de hand van één van deze onderwerpen krijg je als deelnemer de kans je schrijfstijl te laten zien en verhalen te schrijven.

    Belangrijke informatie
    Deelnemers
    Er wordt gezocht naar 10 tot 15 actieve deelnemers. Gedurende de wedstrijd zal er niemand afvallen, dus je moet ook echt de gehele periode actief kunnen zijn. Mocht je een periode afwezig zijn, laat dit dan weten zodat er rekening mee gehouden kan worden (later inleveren).

    Afval deelnemers
    Er zullen geen deelnemers afvallen. Het is wel mogelijk een joker in te zetten. Deze joker is één keer in te zetten. Gebruik je de joker helemaal niet gedurende de wedstrijd, dan valt je laagste cijfer weg. Dit geldt alleen als je laagste cijfer een 7 of lager is.

    Juryleden
    Ik ben het enige jurylid en ik zal dus ook als enige je opdrachten beoordelen.

    Rondes
    Er zijn 5 rondes. Elke ronde duurt 1 week.

    Uitstel
    Uitstel is maximaal 3 dagen en moet 24 uur van tevoren worden aangevraagd. Vraag je te laat uitstel (een paar minuten vind ik nog niet zo erg), dan zal je toch echt op de oorspronkelijke inleverdatum je opdracht moeten inleveren.

    Inleveren
    Het inleveren van je opdracht gebeurt door een link naar je opdracht te sturen. Deze link stuur je naar mij via PB. Zet in de titel van de PB (onderwerpregel) je naam en welke opdracht het is, bijvoorbeeld Madrugada Opdracht 1.

    Te laat inleveren
    Levert iemand te laat in, krijgt diegene automatisch niet hoger dan een 6. Twee dagen na de inleverdatum (inclusief uitstel) valt diegene af en wordt hij/zij uit de wedstrijd gezet. Een paar minuten na inleverdatum vind ik nog niet zo’n groot probleem, maar na meer dan een half uur wordt het punten aftrek.

    Prijs
    1e plaats: 9 credits
    2e plaats: 6 credits
    3e plaats: 3 credits


    Regels
    1. De verhalen moeten speciaal voor deze wedstrijd geschreven zijn.
    2. Als ik het idee heb dat je plagiaat pleegt, ga ik eerst proberen dit uit te zoeken en zal ik je daarna persoonlijk benaderen. Blijken mijn vermoedens juist te zijn, wordt je gelijk uit de wedstrijd gezet.
    3. Het verhaal moet in het Nederlands zijn geschreven.
    4. Mocht het thema bijvoorbeeld Harry Potter of Lord of the Rings zijn, dan is het toegestaan namen en termen in het Engels te gebruiken (zoals Portkey of Bilbo Baggings)
    5. Met het woordenaantal mag je er 10% boven en onder zitten. Dus bij een minimum van 500 en maximum van 1000 mag je er 50 onder zitten en 100 boven.
    6. De huisregels zijn altijd van kracht!

    Jury
    - Kim/Madrugada

    Deelnemers
    1. Square
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5
    2. Diplodocus
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    3. AngelFall
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: 7.5
    Opdracht 3: 7
    Opdracht 4: 9.5
    4. Thominho
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    5. wervelwind
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Uitgeschreven
    6. xClaudiaaa Niet ingeleverd
    7. Amatis
    Opdracht 1: 7
    Opdracht 2: Joker
    Niet ingeleverd
    8. Chicklit_ Uitgeschreven
    9. Chandler
    Opdracht 1: 6.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Niet ingeleverd
    10. Laleah
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: 8
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 10
    11. Homura
    Opdracht 1: Joker
    Opdracht 2: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    12. hermelien16
    Opdracht 1: 6
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: Uitstel; drie dagen
    Uitgeschreven
    13. Cersei
    Opdracht 1: 8.5
    Opdracht 2: Joker
    Opdracht 3: 8.5
    Opdracht 4: 9.5


    Opdracht 1

    Opdracht 2

    Opdracht 3


    Opdracht 4: De laatste opdracht

    In veel boeken eindigt er iemand uit de moderne wereld, onze wereld, in een nieuwe, magische wereld. Je kan denken aan Harry Potter in de tovenaarswereld. De opdracht is om een personage te nemen en deze in onze wereld te plaatsen. Beschrijf hoe hij of zij om zou gaan met alle technologieën in onze wereld. Het moet gaan om een personage die geen enkele verbanden met onze wereld heeft. Iemand uit Harry Potter kan niet, aangezien de 'Mugglewereld' onwijs makkelijk te bereiken is voor de tovenaars en ze er dus toch iets van mee krijgen. Je kan wel denken aan Legolas uit Lord of the Rings of Eragon uit Eragon.
    Geef in het topic aan welk personage je kiest. Geen dubbele personages.

    Minimum aantal woorden: 600
    Maximum aantal woorden: 1500
    Inleverdatum: 01/12/2015, 20:00 uur
    Inleverdatum met uitstel: 04/12/2015, 20:00 uur
    Einddatum uitstel aanvragen: 30/11/2015, 20:00 uur




    De story waar alle beoordelen komen te staan
    Als de wedstrijd eenmaal begonnen is, zal ik sommige van deze informatie onder spoilers zetten. Voor nu doe ik dat nog niet.

    Toestemming
    Hoi Kim,
    Je aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, dus wat mij betreft mag je direct beginnen. Veel plezier met je schrijfwedstrijd!
    Groetjes,
    Talisa

    [ bericht aangepast op 22 dec 2015 - 13:52 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Leuke opdracht! Nog even goed nadenken hoe ik het ga aanpakken. Flinke uitdaging.


    The truth is out there.

    wervelwind schreef:
    Ik ga me ook moeten uitschrijven. Ik heb het gewoonweg te druk en mijn inspiratie voor andere dingen behalve mijn eigen verhaal is niet zo groot. Je ideeën waren origineel en leuk, maar jammer genoeg is dit soort dingen blijkbaar toch niet voor mij besteed.
    Veel succes aan de andere deelnemers! (:

    Jammer, maar kan gebeuren. Ik zal het morgen even aanpassen.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik wil graag om uitstel vragen. Ik heb op dezelfde dag twee deadlines van mijn studie, en ik ben bang dat het anders niet gaat lukken.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Ik wil graag om uitstel vragen. Ik heb op dezelfde dag twee deadlines van mijn studie, en ik ben bang dat het anders niet gaat lukken.

    Is goed, zal het er straks even bijzetten.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb mijn stukje geschreven maar ik ben er echt niet blij mee. Ik ga dus denk ik nog maar een keertje proberen. Best heel lastig dit!


    The truth is out there.

    Toch maar een nieuw stuk geschreven en ingeleverd. Niet helemaal blij mee, maar het moet er mee doen.
    Trouwens: Martian > Cersei.


    The truth is out there.

    Ik wil graag uitstel hebben. (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Mag ik meedoen?


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    AngelFall schreef:
    Ik wil graag uitstel hebben. (:


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    Storiefan schreef:
    Mag ik meedoen?

    De wedstrijd zit al in zijn derde opdracht, dus dat gaat niet meer...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Vergeet niet vandaag voor 20 uur in te leveren als je geen uitstel hebt!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Het spijt me heel erg, maar ik ga me vanwege aankomende drukte uitschrijven voor deze wedstrijd.


    wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

    Vergeet niet vandaag in te leveren voor 20.00 uur!


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Just so you guys know; mijn tentamenweek is begonnen, vandaar ook dat er nog geen beoordelingen zijn. Ik ga zo snel mogelijk alles updaten en aanpassen


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Madrugada schreef:
    Just so you guys know; mijn tentamenweek is begonnen, vandaar ook dat er nog geen beoordelingen zijn. Ik ga zo snel mogelijk alles updaten en aanpassen


    Fijn dat je dat meldt. Succes met je tentamens! ^^

    [ bericht aangepast op 9 nov 2015 - 18:56 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan