• Oké, dus ik ben een beetje aan het experimenteren met een andere dichtstijl dan ik normaal hanteer en op dit punt weet ik zelf niet eens meer wat ik van dit gedicht vind, om eerlijk te zijn. Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat jullie ervan vinden. ^^

    Tic Tac

    Ik heb eens, in een wanhoopsvlaag
    Een stereo gekocht
    En schreeuwend hard Queen opgezet
    Tot de muren ervan trilden

    Maar hoe luid ik ook "mama" riep
    En over moord bleef zingen
    Een fluisterstem, je bent niets waard
    Kwam er altijd bovenuit

    Ook ben ik overmoedig
    Bij een afvalclub gegaan
    En heb toen zeven maanden slechts
    Konijnenvoer gegeten

    Maar hoeveel dunner ik ook werd
    En niets me meer goed paste
    Het gewicht dat op mijn schouders lag
    Trok zich er niets van aan

    Na duizend nachten zonder slaap
    Ging ik maar pillen slikken
    Alsof het een pot Tic Tacs was -
    Tot hij leeg was, en ik sliep

    En eindelijk was het stil

    En eindelijk was ik licht

    En hoe hard men ook huilde
    Wakker werd ik niet.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind het heel mooi geschreven, maar ik het is wel heel verdrietig :'c


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Oh wauw. Ik word er echt even stil van. Ik vind het een hele mooie stijl. Ik had niet verwacht dat het zo donker ging zijn om eerlijk te zijn, maar ik vind het wel heel erg mooi!


    What would Emma do?

    Ik ben normaal totaal niet van de poëzie omdat ik het altijd zo zweverig vind, maar (en ik weet niet of dit voor jou een compliment is, maar zo bedoel ik het in ieder geval wel) dit gedicht vind ik heel mooi! (: Heel toegankelijk, zonder al teveel franjes, maar toch heel mooi.


    She's imperfect but she tries

    Wow, mooi geschreven. Ben er even sprakeloos van. De vierde strofe vind ik wel goed bedacht.


    Ik wil een tuin vol egels

    Ik vind ook dit prachtig gedicht.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Heel erg mooi, Jip. Je bent erg goed in zinnen net een klein beetje draaien zodat er met verwachte worden toch weer iets onverwachts uitkomt, en dat vind ik erg knap.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit is mooi vind ik (:
    Het heeft iets luchtigs, en toch weer helemaal niet. Het heeft echt iets, ik kan niet zeggen wat, maar het heeft iets.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2015 - 17:45 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wow, Jip. Wat prachtig, al had ik dat donkere einde echt niet verwacht. Ik vind het prachtig hoe je met woorden kunt toveren.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Oh jippel wat mooi


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dankjewel, iedereen! <3 Ik ben stiekem een beetje verbaasd dat er blijkbaar een onverwacht element in zat, maar eigenlijk is dat alleen maar iets positiefs. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Homura schreef:
    Ik vind ook dit prachtig gedicht.


    26 - 02 - '16

    Mignon schreef:
    Ik ben normaal totaal niet van de poëzie omdat ik het altijd zo zweverig vind, maar (en ik weet niet of dit voor jou een compliment is, maar zo bedoel ik het in ieder geval wel) dit gedicht vind ik heel mooi! (: Heel toegankelijk, zonder al teveel franjes, maar toch heel mooi.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    En dankjewel aan jullie twee. c: Eigenlijk vind ik het inderdaad juist een compliment als mensen een gedicht niet zweverig vinden, want stiekem heb ik het ook niet zo op van die hele zoetsappige poëzie. Blij dat dit dus daar niet onder valt. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Mag ik weten wat de mensen hier precies met zweverig bedoelen? Ik ben nu wel nieuwsgierig daarnaar. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Prachtig mooi geschreven. Heel bijzonder hoe het luchtig maar tegelijkertijd pijnlijk aanvoelt. Je hebt echt talent.


    ars moriendi