• Hallo lieve Q’ers,

    Zoals jullie al wel kunnen lezen is deze schrijfwedstrijd net even iets anders dan de meesten. Ja, want het is een Engelse schrijfwedstrijd.

    Wat houd dat in?
    Ik merk dat op Quizlet een aantal mensen eigenlijk wel wat dingen in het Engels willen doen voor hun verhalen maar het idee hebben dat hun niveau van Engels niet goed genoeg is. En wat is een betere manier om wat meer vertrouwen in je Engelse schrijfkunst te krijgen dan mee te doen aan een leerzame wedstrijd? Ook merk ik dat er weldegelijk Q’ers zijn die in het Engels schrijven, voor die wil ik graag een uitdaging zetten.

    De wedstrijd is dus zowel voor beginners als gevorderden. Het maakt dus niet uit of je pas net in het Engels begint te schrijven of al jaren ervaring hebt.

    Ook is de opzet van deze wedstrijd net even wat anders, ik zal naast een algemene beoordeling over inhoud en schrijfstijl ook actief werken aan het verbeteren van grammaticale fouten. Bij de beoordeling kun je het volgende dus verwachten: Een uitgebreide analyse van jouw inzending met alle verbeterde punten op het vlak van grammatica. Gepersonaliseerde tips over hoe jij jouw Engelse schrijfwerk kan verbeteren en natuurlijk een beoordeling over inhoud en uitvoering van de opdracht. Ik zal dus ook je werk twee cijfers geven, één voor inhoud en één voor grammatica en beheersing van de Engelse taal. Let op: Ik hou bij het tweede cijfer wel rekening met of je een beginner of een gevorderde bent.

    Wat zoek ik?
    - Minimaal vijf en maximaal tien enthousiaste deelnemers die op zoek zijn naar een uitdaging en graag stappen willen maken met hun beheersing van de Engelse taal.

    Hoe de wedstrijd er uit gaat zien

    Er zullen 3 rondes zijn. Per ronde heb je twee weken de tijd om je inzending te schrijven en in te leveren. Daarna zal ik één week de tijd nemen om alles na te kijken. Dit betekent dus dat de opdracht zelf twee weken duurt en dat er dan één week gewacht zal moeten worden op de uitslag. Precies drie weken na de start van de eerste opdracht zal de tweede opdracht dus van start gaan. De wedstrijd gaat dus in totaal 9 weken bedragen.
    Bij iedere ronde mag elke deelnemer uitstel aanvragen. Het uitstel zal twee dagen bedragen en moet het liefst drie dagen voor de deadline zijn aangevraagd. Mocht een opdracht niet op tijd ingeleverd worden zal ik zowel een pb als een gb naar je sturen direct na de verstreken inleverdatum. Dan heb je nog twee dagen om alsnog je werk in te leveren. Gebeurt dit niet doe je helaas niet meer mee aan deze ronde en zal je ook geen feedback ontvangen. Wel mag je de volgende ronde gewoon weer mee doen. Er zullen dan ook geen deelnemers afvallen gedurende de gehele wedstrijd.


    Wat valt er te winnen?
    Er zullen uiteindelijk twee winnaars gekozen worden.
    - De deelnemer die de meeste inzet heeft getoond en het meeste vooruitgang heeft geboekt op basis van Engels schrijven.
    - De deelnemer die in het algemeen het beste werk heeft geleverd.

    De twee winnaars zullen ieder 7 credits krijgen voor hun prestaties.

    De regels

    - Natuurlijk zullen alle huisregels van Quizlet nagekomen moeten worden.
    - De inzendingen mogen pas ná de sluitingsdatum van de opdracht gepubliceerd worden op het eigen profiel.
    - Correct schrijven van Engels is geen must maar wel een pré. Ik verwacht dat je wel basiskennis hebt van de Engelse taal in zowel lezen als schrijven. De opdrachten zullen in het Engels zijn en alle inzendingen moeten in het Engels geschreven worden.

    De regels voor het inleveren van een opdracht zijn als volgt:
    - De opdrachten mogen alleen ingeleverd worden via een PB naar mij. Ieder andere manier van inleveren neem ik niet aan.
    - De titel van de PB moet en mag alleen het volgende bedragen: (username)-(naam wedstrijd)-(rondenummer)
    - Het lettertype is vrij zolang het duidelijk leesbaar is. Ik zal de stukjes direct overnemen en in de story plaatsen zodat de andere deelnemers de inzendingen ook kunnen lezen.

    Aanmelden?
    - Vermeld in dit topic dat je mee wil doen. Zet daarbij ook neer in welke categorie je denkt te vallen, beginner of gevorderde.
    - Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Omdat ik veel feedback geef op iedere inzending is er echt maar plek voor 10 mensen.
    -Sta je op de lijst? Neem dan direct een abo op de story. Hier zullen alle mededelingen, uitslagen en opdrachten worden gepost.
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/152651/lets-write-it-in-english-schrijfwedstrijd/

    De toestemming:
    Hoi hoi Epiphanies,

    Ik word oprecht blij van je wedstrijd, moet ik bekennen. Wat leuk dat je er een andere draai aan geeft door het geheel in het Engels te gaan organiseren. Super zeg. En die eerste opdracht. Ik denk dat ik je wedstrijd ga volgen op een stille afstand! Genoeg geklets van mijn kant. Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je wedstrijd! Veel plezier!

    Groetjes,
    Endress
    Wedstrijdmoderator


    De deelnemers:
    1. Fisher Sphericity- Gevorderde
    2. Fillion - Beginner UITGESCHREVEN.
    3. Eledhel - Beginner/Gevorderde
    4. Temple - Gevorderde
    5. Mulford - Gevorderde
    6. VaIe - Gevorderde
    7. EthereaI Aveyard- Gevorderde
    8. Homura Grassi- Beginner
    9. Anzu Diplodocus - Gevorderde
    10. DualShock Tunes -
    11. WeasIey Amatis - (Vervangende deelnemer Fillion)

    DE WEDSTRIJD ZIT VOL


    Iedereen die mee gaat doen, alvast veel succes maar vooral ook heel veel plezier!

    Handige sites:
    Ways to avoid using 'very'.
    Save VS. Safe.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2015 - 15:07 ]


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    Lieve deelnemers: De uitslagen staan nu online! Ook is vandaag de startdatum van de derde en laatste ronde! De opdracht is te vinden in de story. Happy writing!


    :') Die van mij ging zo slecht. Naja.
    Ik vind de volgende opdracht wel echt super leuk! Misschien een beetje deprimerend, maar kan ik alvast uitstel aanvragen? Ik heb de eerste week van November toetsweek en moet komende week dus hard aan de slag met leren, wat ik ook in die week door zal moeten zetten. Het schrijven komt dus op een lager pitje te staan komende weken :')


    take me back to the basics and the simple life

    Aveyard schreef:
    (...)

    :') Die van mij ging zo slecht. Naja.
    Ik vind de volgende opdracht wel echt super leuk! Misschien een beetje deprimerend, maar kan ik alvast uitstel aanvragen? Ik heb de eerste week van November toetsweek en moet komende week dus hard aan de slag met leren, wat ik ook in die week door zal moeten zetten. Het schrijven komt dus op een lager pitje te staan komende weken :')


    Is de reguliere twee dagen uitstel voldoende? Dan mag je op de 11e inleveren. Fijn dat je het een leuke opdracht vind. (:


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    (...)

    Is de reguliere twee dagen uitstel voldoende? Dan mag je op de 11e inleveren. Fijn dat je het een leuke opdracht vind. (:


    Dat kan ik nu nog niet zeggen :') Ik zal mijn best gaan doen, maar eigenlijk hoop ik dat ik een van de drie opdrachten ook niet afgeraffeld in kan leveren :')


    take me back to the basics and the simple life

    Aveyard schreef:
    (...)

    Dat kan ik nu nog niet zeggen :') Ik zal mijn best gaan doen, maar eigenlijk hoop ik dat ik een van de drie opdrachten ook niet afgeraffeld in kan leveren :')


    Dat snap ik ook. Voor nu heb je in ieder geval het uitstel. (:


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    (...)

    Dat snap ik ook. Voor nu heb je in ieder geval het uitstel. (:


    Bedankt (flower)


    take me back to the basics and the simple life

    Dankje voor het commentaar! Ben benieuwd wat ik van de volgende opdracht kan maken (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Dankje voor het commentaar! Ben benieuwd wat ik van de volgende opdracht kan maken (:


    Ja ik ben ook heel benieuwd naar de inzendingen voor deze ronde. (:


    The truth is out there.

    Oh wow, ik denk dat ik zowaar al een idee heb, yay!


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    Oh wow, ik denk dat ik zowaar al een idee heb, yay!


    Ah super! Goed om te horen. (:


    The truth is out there.

    Een vraagje: Mag het fanfic zijn of niet? (: Ik zit namelijk al een tijdje in mijn hoofd met iets van de HP wereld en het zou leuk zijn dat eens uit te werken, maar ik weet niet of dat mag.


    What would Emma do?

    Diplodocus schreef:
    Een vraagje: Mag het fanfic zijn of niet? (: Ik zit namelijk al een tijdje in mijn hoofd met iets van de HP wereld en het zou leuk zijn dat eens uit te werken, maar ik weet niet of dat mag.


    Nee ik wil graag originele verhalen. Dus geen fanfiction. (:


    The truth is out there.

    Martian schreef:
    (...)

    Nee ik wil graag originele verhalen. Dus geen fanfiction. (:


    Oke, dan probeer ik het op een andere manier uit te werken (:


    What would Emma do?

    Harry Potter was ook bij mij het eerste waar ik aan dacht, haha. Leuk dat we bij deze opdracht verder zo vrijgelaten worden!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Harry Potter was ook bij mij het eerste waar ik aan dacht, haha. Leuk dat we bij deze opdracht verder zo vrijgelaten worden!


    Ik zat te denken aan uit te werken met wat er met die draak in HP4 gebeurd was :'D Daar zit ik al een tijdje mee in mijn hoofd, maar ik ben net iets te lui om het verder uit te werken...


    What would Emma do?

    Aveyard schreef:
    (...)

    Darling. Jij bent ver gevorderd. Als jij een beginner bentdan geez. Dan kan ik noppes.

    Dat valt ook wel weer mee :')

    Leuke opdracht trouwens! Hopelijk hoef ik deze ook niet af te raffelen ^^. De vorige heb ik niet eens nagelezen oeeps haha.


    “A queen will always turn pain into power.”