• Hallo!
    Ik schrijf een verhaal en een van mijn karakters zit in de eerste paar hoofdstukken nog vast in de Amerikaanse gevangenis. Ik ben nu van plan om wat research te doen over desbetreffend onderwerp en ik dacht misschien kan ik op Q ook om hulp vragen. Wat weten jullie van de Amerikaanse gevangenis?

    Zijn er misschien mensen die series hebben gezien over de gevangenis - OITNB- en daar iets over willen vertellen.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    OITNB, gaat over een licht bewaakte vrouwen gavangenis. Dus daar gaat het er allemaal nog wel soft aan toe zegt maar.
    Maar je hebt heel veel van die programma's waar je real life meekijkt in een gevangenis. Ik denk dat je die beter een paar afleveringen kan kijken dan OITNB.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Prison Break, Alcatraz en Break Out Kings spelen zich (deels) af in de gevangenis en hebben in ieder geval gedetineerden in de hoofdrol. Ik dacht dat er ook iemand was die brieven met gevangenen schreef, misschien dat zij je kan helpen? Even kijken, dit was het topic. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet niet veel over Amerikaanse gevangenissen, maar volgens mij moet je wel rekening houden met de soort gevangenis/gevangene. Niet alle gevangenissen zijn hetzelfde. (:


    The soul needs autumn.

    Op youtube is een documentaire over hoe het er in een vrouwenbajes aan toe gaat.


    No growth of the heart is ever a waste

    Niets eigenlijk. (:
    Ik zou wat op Amerikaanse sites rond gaan kijken, of inderdaad van die Amerikaanse reality - documentaires gaan opzoeken. Of Amerikaanse films, over dat onderwerp gaan bestuderen. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Interessant! Ik plaats deze even bij mijn topics.

    Sorry, je hebt niks aan mijn reactie, maar ik vind zulke dingen vaak interessant.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dankjewel iedereeen!


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Zoek eens filmpjes van Louis Theroux, hij komt best veel in gevangenissen om o.a. documentaires erover te maken


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Zoek eens filmpjes van Louis Theroux, hij komt best veel in gevangenissen om o.a. documentaires erover te maken


    O dankjewel


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...