• Ja. Nou eigenlijk niet. Maar zo voelt het wel. Zijn er hier nog meer mensen die proberen een leven te leiden zonder alle extra suikers?
    Ik eet niet helemaal suikerloos. Suiker zit in brood, in soep, in rookvlees.. als ik dat allemaal zelf zou moeten gaan maken (alhoewel je rookvlees niet zelf kan maken, dus dan moet ik daar weer een alternatief voor verzinnen waar dan zeker ook weer suiker in zit...) dan kost me dat veel te veel tijd en geld.
    Toch probeer ik de dagen door te komen zonder plakken ontbijtkoeken - die kan ik nog wel eens aanzien voor een gezonder alternatief voor snoepjes en koekjes, maar toch zit ook daar suiker in en zal mn bloedsuikerspiegel stijgen waardoor ik daarna wéér zin heb in suiker, en dat soort dingen meer. Frisdrank kan ik gelukkig wel makkelijk laten staan.

    Maar toch he.. als ik dan weer eens een keer een periode heb van een paar dagen of een week waarin ik het mezelf wel gun, omdat ik het voor wat voor reden dan ook nodig denk te hebben.. dan ben ik gelijk weer 'verslaafd'. Dan duurt het weer weken voor ik de knop weer om heb gezet. Die knop is sinds zaterdag eindelijk weer om. Wist je dat het twee weken duurt voordat je geen behoefte meer hebt aan suiker? 14 dagen waarom ik na een lange dag thuis kom en honger heb en het gevoel heb dat mijn yoghurt zonder toegevoegde suikers niet genoeg is en ik zooo graag iets van suiker tot me wil nemen.

    Tot zo ver mijn geklaag _O_
    Dit zal vast mijn laatste topic ook niet zijn over suiker, haha.

    Patholoog schreef:
    Maar biologisch gezien hebben we wel suiker nodig he mensen! Het is juist het teveel aan suiker wat niet goed is, helemaal geen suiker is ook weer niet goed!
    Die suiker zal wel verborgen zitten in verschillende producten als je zoveel mogelijk suiker eet, maar het is maar dat jullie het weten.

    Glucose, ja. Voor de hersenen ook vooral.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 21:15 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Patholoog schreef:
    Maar biologisch gezien hebben we wel suiker nodig he mensen! Het is juist het teveel aan suiker wat niet goed is, helemaal geen suiker is ook weer niet goed!
    Die suiker zal wel verborgen zitten in verschillende producten als je zoveel mogelijk suiker eet, maar het is maar dat jullie het weten.


    Suiker als product heb je niet nodig. Glucose wel, maar dat komt van veel meer dan alleen suiker. Koolhydraten worden ook omgezet in suiker.


    Your make-up is terrible

    Kalista schreef:
    (...)
    Glucose, ja. Voor de hersenen.


    Voor alles, via glucose wordt ATP en NAD+ geproduceerd wat nodig is bij ieder ander proces in je lichaam. Maar ja, glucose (en fructose) zijn belangrijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Voor alles, via glucose wordt ATP en NAD+ geproduceerd wat nodig is bij ieder ander proces in je lichaam. Maar ja, glucose (en fructose) zijn belangrijk.

    Klopt. God, wat is dat er vaak ingestampt bij chemie. Maar ik bedoelde dat het vooral erg belangrijk is voor de hersenen en dat grote afnemers zijn van glucose.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Kalista schreef:
    (...)
    Klopt. God, wat is dat er vaak ingestampt bij chemie. Maar ik bedoelde dat het vooral erg belangrijk is voor de hersenen en dat grote afnemers zijn van glucose.


    Jep dat kan wel. Een bezig orgaan. En wij hebben al die cycli moeten kennen van afbraak bij celbio & biochemie.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Jep dat kan wel. Een bezig orgaan. En wij hebben al die cycli moeten kennen van afbraak bij celbio & biochemie.

    Yeh, dat heb ik ook beide gehad. Moet eerlijk zeggen dat het al wat is weggezakt. :') Waar leer je voor dan?

    [ bericht aangepast op 14 okt 2015 - 21:40 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb same xD


    tiptoe through the tulips...

    Kalista schreef:
    (...)
    Yeh, dat heb ik ook beide gehad. Moet eerlijk zeggen dat het al wat is weggezakt. :') Waar leer je voor dan?


    Ik doe biologie in Leuven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik doe biologie in Leuven.

    Okido, interessant!


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb op kot niks van ijs/snoep/chocola/chips of andere vettigheid staan, maar ik drink 's morgens wel nog vaak chocomelk ofzo. Ik probeer gewoon heel hard te minderen in desserts en daar ben ik echt al heel blij mee, zeker omdat ik redelijk verslaafd was. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Krull schreef:
    @Erica; 'nog maar 1 cola?' Jeetje. Dat is echt een suikerbom, wist je dat? Je kan nog zo veel compenseren met thee, wedden dat als je een tijdje stopt met die frisdrank dat je dan echt behoefte voelt aan suiker. Nu voel je dat waarschijnlijk ook maar geef je daar gelijk gehoor aan door die cola te nemen.

    Ik drink gemiddeld per dag 2 glazen cola. Soms heb ik dagen dat ik geen cola drink ook hoor. Ik heb eigenlijk niet zoveel last van wisselende suikers. Ik heb ook geen behoefte aan/verlangen naar suikers ofzo.
    Maar als ik bijvoorbeeld bloed of bloedplasma ga geven, dan ben ik blij dat ik achteraf een frisdrankje aangeboden krijg bij het donorcentrum! =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb een behoorlijke tijd geprobeerd om thee zonder suiker te drinken, maar ik vind het gewoon echt goor. :')
    Ik probeer in elk geval alleen 's avonds nog fris te drinken en overdag water, maar eten laat ik nooit staan haha. Ik heb heel veel respect voor iedereen die al dat lekkers laat staan, maar ik zou me alleen maar ongelukkig gaan voelen. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Sinds een week of twee probeer ik ook suikervrij te eten. Ik stond toen ook echt raar te kijken waar allemaal suiker in zat. Nu ben ik niet echt een grote snoep/chips/koek-eter, dus dat laat ik allemaal liggen, maar choclade is wel een zwakte van me. Dat is dan ook het enige wat ik nu mis. Niet de suikers, maar het cacao.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Na een eetstoornis achter de rug te hebben, eet ik gewoon gezond en normaal en forceer ik mezelf om niet meer zo ontzettend hard bezig te zijn met het kijken naar de hoeveelheden kcal en suiker in producten. Dus alles gewoon met mate. Ik ben gezond, fit, en ik vind het wel prima zo.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2015 - 13:27 ]


    ars moriendi

    Ja, de alcohol die ik neem wel XD. Maar waarschijnlijk zit 't 'm erin da'k er zo veel van neem dat ik er de dag erna schoon genoeg van heb door de overkill :D.
    Ik moet dan ook echt niks vettigs in m'n maag hebben. 't Liefst helemaal niks maar zo kom ik de dag niet door. Leven op bouillon en brood met ei, hoezee!
    Ohwell....
    Op zich eet ik alles wat ik wil eten, ook zoete shit. Maar ik merk dat de behoefte als ik mn maaltijd gewoon goed verdeel verdwijnt. Dan neem ik 's avonds een chocolaatje en ben ik niet meer zo verslaafd x].


    No growth of the heart is ever a waste