• Hoi!

    Ik ben, net als vele anderen, momenteel (op een superlaag pitje) bezig met NaNoWriMo. Het verhaal dat ik nu schrijf, ga ik echter ook gebruiken voor mijn eindwerkstuk op school. Het zou dus best handig zijn als er een paar mensen het eerste (hoofd)stukje even zouden willen lezen (ongeveer 2000 woorden) en misschien een paar vraagjes zouden willen beantwoorden. Wel over PB, want het verhaal staat niet op Quizlet en dat wil ik voorlopig ook zo houden, voordat mijn eindwerkstukbegeleider straks nog denkt dat ik mijn hele praktische deel van het internet heb geplukt. :W

    Hier is in ieder geval een kort stukje van het begin om alvast een indruk te wekken wat voor soort verhaal het is:

    Het begon toen opa Bert over een boomwortel struikelde, zijn nek brak, doodging en wij zijn huis leeg kwamen halen.
          We waren met z’n vieren; mama, mijn vader, Harry en ik, in het midden van de doodstille woonkamer. Alles was grijs. De meubels, de muren, de vloer, de ramen; zelfs het licht dat naar binnen viel was kleurloos en dood en niets in het huis ademde zoals het hoorde te ademen, ook wij niet.
          “Dus.” Mijn vader schraapte zijn keel. Zijn stem was een echo in de holle verte. “Die tafel is misschien nog waardevol.”
          We staarden naar het eiken tafelblad. Het tafelblad staarde leeg terug.
          “Misschien voor een antiekverzamelaar,” stemde mama zwakjes in.
          Mijn vader knikte. Zijn mond was een rechte streep. “Zou nog best wel wat geld in kunnen zitten. Heeft die geschifte Bernhard ons toch nog eens wat goeds gebracht.” Dat laatste zei hij niet, geen kwaad woord over de doden, maar ik voelde het hem denken. De afgunst stroomde van zijn gezicht als de Niagarawaterval.


    En de vraagjes:
    1. Wat is je algemene indruk van het verhaal (tot nu toe)? Positief / negatief / langdradig / van de hak op de tak, etc.
    2. Wat vind je van de stijl? Warrig / leuk / goed te volgen / grappig / snapte er helemaal niets van / begon na een tijdje irritant te worden / houd je bakkes eens met die beeldspraak, etc.
    3. Zijn er punten waarop je de aandacht verloor (en welke punten waren dat?)
    4. Zijn er punten waarop je juist weer extra aandacht voor het verhaal kreeg (en welke punten waren dat?)
    5. Zijn er andere dingen die je opvielen of die je er nog over wil zeggen?


    Alvast heel erg bedankt! ^^

    [ bericht aangepast op 8 nov 2015 - 21:57 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik zou het wel willen doen (:


    she believed she could & so she did

    *steekt hand op* Ik wil wel proeflezen voor je Jip (:


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dankjulliewel! Ik heb naar jullie allebei een PB gestuurd. (bloos)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh FLUP. D: Ik zou je heel graag helpen, maar ik heb volgens mij nog een stuk tekst van je liggen dat ik wel heb gelezen maar waar ik uiteindelijk nog niet op had gereageerd. Shiiiit, sorry, wat stom.
    Ik zal daar eerst morgen eens op antwoorden, en dan kun je besluiten of je nog zin hebt om andere dingen naar me op te sturen. Sorry. (no_chears)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh, ik wil je wel helpen. Ik kan het wel pas vrijdag bekijken. Is dat een probleem? (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Square schreef:
    Oh FLUP. D: Ik zou je heel graag helpen, maar ik heb volgens mij nog een stuk tekst van je liggen dat ik wel heb gelezen maar waar ik uiteindelijk nog niet op had gereageerd. Shiiiit, sorry, wat stom.
    Ik zal daar eerst morgen eens op antwoorden, en dan kun je besluiten of je nog zin hebt om andere dingen naar me op te sturen. Sorry. (no_chears)


    Nah, 't is prima, want ik geloof dat ik zelf ook nog zo'n tachtig keer een "je krijgt later een uitgebreidere reactie van me, maar voor nu alvast: *O*" reactie achtergelaten en er vervolgens nooit meer wat mee gedaan (en ik zou nu ook niet meer weten bij welke verhalen dat dan was, oeps). :W
    Maar als het je wel leuk lijkt, stuur ik het gewoon op (tenzij je nu al zegt dat je het liever niet hebt, omdat je het niet weer wil vergeten. jouw keus).

    Sarafina schreef:
    Oh, ik wil je wel helpen. Ik kan het wel pas vrijdag bekijken. Is dat een probleem? (:


    Dat is helemaal prima! Uiteindelijk heb ik het pas echt, echt nodig als ik de laatste veranderingen moet toepassen voor het inleveren en dat duurt nog een jaar, dus neem de tijd. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik!


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Je mag het mij ook wel sturen, Jip! Al kan het wel even duren voordat ik reageer. :x


    Every villain is a hero in his own mind.

    Aah, wat fantastisch. Ik zal de berichtjes nu sturen. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als je nog lezers nodig hebt, mag je mij ook een berichtje sturen :)


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    houd je bakkes eens met die beeldspraak

    Ik moest lachen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    lovelyreads schreef:
    Als je nog lezers nodig hebt, mag je mij ook een berichtje sturen :)

    Oeps, ik lees dit een beetje laat, maar ik zal het verhaal naar je toe sturen! Meer opinies zijn altijd welkom.

    @Sariet: ha yes :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik wil het ook wel lezen (:


    16 - 09 - '17

    Gayle schreef:
    houd je bakkes eens met die beeldspraak

    Ik moest lachen.

    Ik ook hehe ^^


    I don't think you quite understand, honey

    Hoeveel leeswerk is het?


    Pretty is just a pretty word.