• Hoi allemaal,

    Het is niet altijd even makkelijk om leuke stories op Quizlet te vinden en ik hoopte hier iets aan te doen door een overzicht van stories per fandom (daar valt OP dan ook eventjes onder) te maken. Daarvoor zou ik graag Q’s nieuwste feature, de lijstjes, gebruiken.

    Waarom lijstjes? Ik denk dat dit een stuk overzichtelijker oogt dan een verzameling links in een story. Een pluspunt van de lijstjes is dat de covers ook getoond kunnen worden: deze willen mij nog wel eens over de streep krijgen om toch een verhaal te lezen.

    Ik weet dat katl1 ook haar best doet om de stories bij te houden in haar verzamelstory, maar zelf vind ik het altijd moeilijk om hier iets te vinden, vooral omdat ontzettend veel stories zijn vastgelopen. Mochten mensen daar geen last van hebben dan is dat natuurlijk prima. (:

    Om dit probleem te voorkomen, zullen hier alleen stories worden geplaatst die zijn afgerond of die de afgelopen twee maanden nog zijn bijgewerkt. Met enige regelmaat zullen de verhalen dan ook worden gecontroleerd. Is er langer dan twee maanden niet aan geschreven, dan worden ze uit het lijstje verwijderd. De story’s zullen op volgorde van aanmelding worden geplaatst, zodat je gemakkelijk kunt zien welke verhalen erbij zijn gekomen.

    Ik hoop dat er wat interesse voor dit idee is en dat men vooral wordt aangemoedigd om wat vaker een story te lezen, zodat de activiteit op Q ook weer wat hoger wordt. (:

    Heb jij een afgeronde story of ben je nog met iets bezig? Vul dan het lijstje in:

    Categorie*:
    Link:
    Samenvatting: Als deze gewoon op de voorpagina van het verhaal staat is dat voldoende.

    *Categorieën:
    - Onbekende personen
    - One Direction
    - 5 Seconds of Summer
    - Artiesten: overig
    - Marvel
    - Harry Potter
    - Midden Aarde
    - Boeken/films: overig
    - Series: overig

    Als er in de categorie 'overig' meerdere series/boeken/artiesten verschijnen dan zullen deze vanzelf een eigen categorie krijgen zodra het items-minimum van het lijstje is bereikt.

    TIps zijn overigens van harte welkom. ^^

    - Vikings

    Ik heb even een speciaal account aangemaakt omdat dit mij het meest overzichtelijk lijkt. (:

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 19:40 ]

    Oeh, dit is wel fijn, want ik vind het altijd zo jammer als je iets leest en het stopt.Ik zal mijn afgelopen en lopende verhaal ook wel opgeven. De volgende waar ik aan ga werken vanaf December gaat nog even inactief staan, zodat hij even verbetert kan worden, dus die zal ik later wel opgeven.

    Categorie: Harry Potter
    Link:The Mystery Behind the Mask || HP New Generation
    Samenvatting:

    Masquerades, precursors of theatre as we know it, where a source of chaos. They cloaked conspiracy, treachery, murder and mystery. Well, I'm something like that. A mystery cloaked by a mask. A secret hidden in the shadows. I'm The Mystery Behind the Mask.

    Gryffindor corresponds to the element of fire, Hufflepuff to the element of earth, Ravenclaw to the element of air and Slytherin corresponds roughly to the element of water. United their power would have been beyond imagination.

    Quinn is zo'n typisch gevalletje van samensmelting. In de verstreken jaren zijn de bloedlijnen van de vier oprichters wel eens in contact gekomen, maar nog nooit is het voorgekomen dat iemand afstamde zowel Gryffindor, als Hufflepuff, als Ravenclaw, als Slytherin. Haar bestaan is zeventien jaar geheim gehouden door een ex dooddoener, met het idee haar krachten te kunnen gebruiken wanneer zij een volwassen heks is. Nu dit het geval is, stuurt hij haar naar Hogwarts met maar één simpele missie: het volbrengen van het plan van de gesneuvelde Heer van het Duister. Echter blijkt Quinn ook nog haar eigen inbreng en mening te hebben en is het volbrengen van haar taak lastiger dan gedacht. Vooral wanneer ene James Sirius Potter ook nog in de waan lijkt te zijn dat hij ooit net zo'n beroemde held zal worden als zijn vader.



    Categorie*: Onbekende personen
    Link: Schimmenspel || SOTY
    Samenvatting:
    De drieëntwintigjarige Iwo is al bijna vier maanden afgestudeerd en werkeloos, als hij plots gebeld wordt door zijn oom in India. De jongste broer van zijn moeder, reisleider van beroep, verzoekt hem dringend het eerste vliegtuig naar New Delhi te nemen. De dochter van zijn beste vriend is ontvoerd en volgens hem is vreemd genoeg Iwo de enige die hen kan helpen. Hij heeft zijn redenen om te geloven dat de roof iets te maken heeft met een oude epos waar Iwo werkelijk alles over beweert te weten: De Ramayana. Na enig twijfelen stemt Iwo ermee in, familie help je immers altijd. Iwo weet alleen niet dat deze roep om hulp slechts het begin is van een bloedstollende race tegen de klok vol raadsels, mysteriën en met een geduchte psychopaat als tegenstander, iets waar de wereldvreemde Iwo helemaal niet naar op zoek was en wat zijn idee over wat feit en wat fictie is compleet zal veranderen.

    Het riskante aan mythen is dat je geen idee hebt wat waar is en wat niet. Er zijn cruciale dingen aan toegevoegd en verloren gegaan. Eigenlijk zijn ze vergelijkbaar met het schimmenspel. Je ziet de schimmen, maar het zijn slechts schaduwen van de werkelijkheid. Misleidend en ongrijpbaar.


    Happy Birthday my Potter!

    [MT]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Starlord schreef:
    Oeh, dit is wel fijn, want ik vind het altijd zo jammer als je iets leest en het stopt.Ik zal mijn afgelopen en lopende verhaal ook wel opgeven. De volgende waar ik aan ga werken vanaf December gaat nog even inactief staan, zodat hij even verbetert kan worden, dus die zal ik later wel opgeven.

    Categorie: Harry Potter
    Link:The Mystery Behind the Mask || HP New Generation
    Samenvatting:
    Masquerades, precursors of theatre as we know it, where a source of chaos. They cloaked conspiracy, treachery, murder and mystery. Well, I'm something like that. A mystery cloaked by a mask. A secret hidden in the shadows. I'm The Mystery Behind the Mask.

    Gryffindor corresponds to the element of fire, Hufflepuff to the element of earth, Ravenclaw to the element of air and Slytherin corresponds roughly to the element of water. United their power would have been beyond imagination.

    Quinn is zo'n typisch gevalletje van samensmelting. In de verstreken jaren zijn de bloedlijnen van de vier oprichters wel eens in contact gekomen, maar nog nooit is het voorgekomen dat iemand afstamde zowel Gryffindor, als Hufflepuff, als Ravenclaw, als Slytherin. Haar bestaan is zeventien jaar geheim gehouden door een ex dooddoener, met het idee haar krachten te kunnen gebruiken wanneer zij een volwassen heks is. Nu dit het geval is, stuurt hij haar naar Hogwarts met maar één simpele missie: het volbrengen van het plan van de gesneuvelde Heer van het Duister. Echter blijkt Quinn ook nog haar eigen inbreng en mening te hebben en is het volbrengen van haar taak lastiger dan gedacht. Vooral wanneer ene James Sirius Potter ook nog in de waan lijkt te zijn dat hij ooit net zo'n beroemde held zal worden als zijn vader.



    Categorie*: Onbekende personen
    Link: Schimmenspel || SOTY
    Samenvatting:
    De drieëntwintigjarige Iwo is al bijna vier maanden afgestudeerd en werkeloos, als hij plots gebeld wordt door zijn oom in India. De jongste broer van zijn moeder, reisleider van beroep, verzoekt hem dringend het eerste vliegtuig naar New Delhi te nemen. De dochter van zijn beste vriend is ontvoerd en volgens hem is vreemd genoeg Iwo de enige die hen kan helpen. Hij heeft zijn redenen om te geloven dat de roof iets te maken heeft met een oude epos waar Iwo werkelijk alles over beweert te weten: De Ramayana. Na enig twijfelen stemt Iwo ermee in, familie help je immers altijd. Iwo weet alleen niet dat deze roep om hulp slechts het begin is van een bloedstollende race tegen de klok vol raadsels, mysteriën en met een geduchte psychopaat als tegenstander, iets waar de wereldvreemde Iwo helemaal niet naar op zoek was en wat zijn idee over wat feit en wat fictie is compleet zal veranderen.

    Het riskante aan mythen is dat je geen idee hebt wat waar is en wat niet. Er zijn cruciale dingen aan toegevoegd en verloren gegaan. Eigenlijk zijn ze vergelijkbaar met het schimmenspel. Je ziet de schimmen, maar het zijn slechts schaduwen van de werkelijkheid. Misleidend en ongrijpbaar.


    Ah, bedankt voor je verhalen. Het gaat ergens op lijken.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    MT


    Seasons will change, but I shall remain

    Needles schreef:
    Leuk idee!


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Ik heb ook nog enkele verhalen voor de 5SOS categorie, ik zal ze inzenden zodra ik even tijd heb (:


    soul made of stardust and chaos.

    Onder 'onbekende personen' staat nu een linkje ter voorbeeld.^^

    Categorie*: Boeken/films: Twilight
    Link: http://www.quizlet.nl/stories/148883/twilight-a-thousand-years/
    Samenvatting: Staat op de voorpagina

    Binnenkort heb ik nog twee stories ^^ Maar daar werk ik nog aan.

    En ik schrijf wel nog regelmatig hoor (': Ik denk dat sommige het gewoon druk hebben met school of zoiets.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Categorie*: One Direction
    Link: Dreamy x ~ One Direction
    Samenvatting: staat op voorpagina.

    Lijkt me trouwens echt een leuk idee!


    A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.

    Zijn er nog meer mensen die stories hebben? ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Crazy • Sirius Black
    x Link • 50K • Drama/Fanfiction/Fantasy • HP; Sirius Black • Nederlandstalig x
    Katherina Vakrov wordt dagenlang gemarteld door Voldemort en zijn aanhangers omdat zij als één van de weinige weet, waar Lily en James ondergedoken zitten. Langzaam wordt ze gek, maar ze geeft niet toe, nooit zal ze hen verraden. Nadat ze weer vrijkomt lijkt alles de goede kant op de gaan in de oorlog tegen Voldemort, totdat Sirius Black - James' beste vriend - de familie Potter verraad en de wereld van Katherina compleet in elkaar stort.

    All was well... [Dramione] • [4 shot]
    x Link • 5K • Drama/Romantiek/Stand Alone • HP; Dramione • Engelstalig x
    The day has come, the day has come where the true nature of their love is exposed. She is a Gryffindor, he a Slytherin. She is a mudblood, he a pure blood. They don’t belong together, it’s not right. The Battle of Hogwarts has started and so has the battle for their love. A gruesome story about two lovers who are confronted with impossible choiches. A secret relationship is exposed in the most cruel way imaginable. Will their love survive?

    Ik heb voorlopig even deze, ik ga er nog wel een paar lopende stories aan toevoegen binnenkort.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Binnenkort zet ik er een nieuwe op hopelijk. Eens zien of ik genoeg tijd heb. Wel heb ik twee stories van anderen die lopend zijn en leuk. Moet ik dan trouwens toestemming voor vragen? (Bedenk ik me nu (': )

    [ bericht aangepast op 24 nov 2015 - 21:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Waarom heb ik dit nog niet tussen mt?

    Categorie:
    Series: Overig (Supernatural)
    Link:
    Over Tricksters, Toverspreuken en Tragische Liefdesverhalen
    Samenvatting:

    Alles wat Castiel wilde, was ervoor zorgen dat zijn moeder niet in een driftaanval ontstak, en zijn toekomstige huwelijkspartner geen al te verschrikkelijke persoon bleek. Maar wie rekent er dan ook op de komst van een schaamteloos, chaotisch, toverend familielid net wanneer je hebt besloten te trouwen? Het zou een stuk makkelijker zijn voor Castiel om zich op deze onverwachte complicaties te concentreren als de prins van Winchester niet zo aantrekkelijk was. Eén ding is zeker: Oom Gabriel heeft zijn gearrangeerde huwelijk zojuist een stuk interessanter gemaakt.


    There is freedom in the dark.

    Uitgeschreven • Horror Short
    x Link • 4K • Drama/Horror/Onbekende Peronen • OP • Nederlandstalig x
    Een groep jonge schrijvers starten een Role Playing Game genaamd "High School" maar als ze de psycho Eve creëren, lijkt er niet alleen in het RPG van alles mis te gaan...


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.