• Ello!

    Ik ben bezig met het schrijven van een story en daarbij speelt een personage viool. Nou wil ik graag helemaal in de sfeer komen en dus luisteren naar mooie stukjes. Mijn vraag aan jullie is; willen jullie hier vioolnummers neerpleuren zodat ik inspiratie krijg?

    Geen zang en het liefst de viool centraal in het nummer.

    Danke schön. :Y)

    EDIT:
    Zijn er nog mensen die meer van dit soort nummers kennen? Met een ietwat duistere viool?

    [ bericht aangepast op 10 jan 2016 - 15:38 ]

    Too bad dat er geen zang mag, want anders dan had ik een onwijs mooi lied. Maar ik zal alsnog wel even rondkijken voor je.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Bjergsen schreef:
    Too bad dat er geen zang mag, want anders dan had ik een onwijs mooi lied. Maar ik zal alsnog wel even rondkijken voor je.

    Is het een vrouwenstem? Dan zou je 'm alsnog eventueel wel mogen achterlaten. (:

    Grieg heeft er heeeel veel

    Misschien kan je even bij Lindsey Stirling kijken. Zij heeft er volgens mij wel een paar zonder zang.


    Ex astris, sciencia

    KyloRen schreef:
    (...)
    Is het een vrouwenstem? Dan zou je 'm alsnog eventueel wel mogen achterlaten. (:


    Nee, het is To Build A Home van The Cinematic Orchestra, maar daarin is de viool echt heel erg mooi. Maar goed, geen vrouw. En ja, Lindsey Stirling zou ik je ook aanraden, naar haar luister ik best vaak. Beyond The Veil, maar mijn favoriet is Ascendance.

    Het enige is wel is dat zij het met een beat verwerkt, veel van haar liedjes :'D

    edit: Oh and Mirror Haus! Ook van Lindsey Stirling

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 17:51 ]


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nuja, ik ben niet persé fan van vioolmuziek, maar orkestmuziek kan ik je zeker aanraden (mijn zus is violiste en dat vind ze heerlijk): Tchaikowski is haar favoriet (Notenkraker, Zwanenmeer, Assepoester en nog veel meer).
    Bond (een kwartet) kan ik je trouwens ook wel aanraden!


    Deep inside, I've never felt alive

    Huron schreef:
    Grieg heeft er heeeel veel

    Thanks! ^^

    Mulford schreef:
    Misschien kan je even bij Lindsey Stirling kijken. Zij heeft er volgens mij wel een paar zonder zang.

    Die heb ik inderdaad ook al aan mijn lijst toegevoegd. ^^
    Bjergsen schreef:
    (...)

    Nee, het is To Build A Home van The Cinematic Orchestra, maar daarin is de viool echt heel erg mooi. Maar goed, geen vrouw. En ja, Lindsey Stirling zou ik je ook aanraden, naar haar luister ik best vaak. Beyond The Veil, maar mijn favoriet is Ascendance.

    Het enige is wel is dat zij het met een beat verwerkt, veel van haar liedjes :'D

    edit: Oh and Mirror Haus! Ook van Lindsey Stirling

    Ah, nee dat is inderdaad niet echt wat ik zoek inderdaad.

    Ik zal eens opzoeken! Thanks

    Hypnotise schreef:
    Nuja, ik ben niet persé fan van vioolmuziek, maar orkestmuziek kan ik je zeker aanraden (mijn zus is violiste en dat vind ze heerlijk): Tchaikowski is haar favoriet (Notenkraker, Zwanenmeer, Assepoester en nog veel meer).
    Bond (een kwartet) kan ik je trouwens ook wel aanraden!

    Oja! Bond ken ik ook nog, even weer opzoeken haha
    En de rest zal ik ook even naar kijken, hoewel ik het liefst de viool eruit hoor springen. Maar dankje!

    Ik moet zo gauw denken aan blackheart van two steps from hell en de muziek van John Dreamer. Wel gewoon orchestraal, maar de viool staat er redelijk centraal in.
    En ik weet een heel mooi stuk voor twee violen, maar ik ben de naam kwijt ):

    [ bericht aangepast op 6 jan 2016 - 19:31 ]


    Stenenlikker

    Therizinosaurus schreef:
    Ik moet zo gauw denken aan blackheart van two steps from hell en de muziek van John Dreamer. Wel gewoon orchestraal, maar de viool staat er redelijk centraal in.
    En ik weet een heel mooi stuk voor twee violen, maar ik ben de naam kwijt ):

    Jaa blackheart is zo mooi <3
    John Dreamer ken ik niet dus die ga ik opzoeken, thanks!



    En op Alexander Rybak zijn kanaal vind je nog meer klassieke viooloptredens en nummers.


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh, dat nummer van Romeo en Julia? Ik weet niet van wie het precies is, maar volgens mij vind je het wel gauw op YouTube ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dit was altijd mijn favoriete stukje om te spelen.

    Dat is dan ook nog de enige titel die ik me kan herinneren van mijn viooltijd.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Galinda schreef:
    Oh, dat nummer van Romeo en Julia? Ik weet niet van wie het precies is, maar volgens mij vind je het wel gauw op YouTube ^^

    Jaa die is mooi! c:

    Thanks iedereen!

    Taylor Davis!

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 21:40 ]


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus