• Hi!

    Ik ben nu al een tijd samen met iemand die 21 is, terwijl ik zelf 15 ben. Hoe we elkaar ontmoet hebben en hoe het 'zo ver' is kunnen komen is een verschrikkelijk lang verhaal maar we zien elkaar heel graag. Ik ben redelijk volwassen voor mijn leeftijd (al is er denk ik niet iemand van mijn leeftijd die dat niet over zichzelf denkt :'D). en het begin vanaf het begin van onze relatie heel kritisch geweest als het gaat over hoe hij zich gedraagt tegenover me. Hiermee bedoel ik dat ik vooral lette op of hij mij niet probeerde te manipuleren in welke manier dan ook, aangezien ik zelf toen echt niet wist of dit wel oké was. Ik ken hem nu ondertussen al een jaar en een aantal maanden, en we zijn al samen sinds een 4-tal maanden. Ik ben intussen erg tevreden met de situatie, maar ik zie online (vooral op Tumblr) zo vaak posts die mij waarschuwen dat zo'n mannen alleen maar één ding willen en dat ze losers zijn, dat ik me hier echt slecht door voel soms.

    Mijn vraag is nu of jullie dit ook denken, en wat ik nu eigenlijk zou moeten doen, aangezien er verder geen problemen afspelen in onze relatie.

    [ bericht aangepast op 27 nov 2015 - 14:27 ]

    Well, ik snap het probleem niet helemaal. Je kent hem ruim een jaar en bent al zo'n vier maanden met hem samen. Je beweert tevreden te zijn met de situatie. Je leest op Tumblr dat mensen negatieve meningen hebben over een leeftijdsverschil van 6> jaar, en als ik het goed begrijp zet dat je aan het twijfelen?
    Niet elke jongen/man met een jongere vriendin heeft hetzelfde karakter, noch dezelfde intenties. Jij kent hem, sterker nog: jij hebt een relatie met hem. Als je vervelende dingen ervaart waardoor je hem minder vertrouwt dan moet je daar met hem over praten en zelf goed na gaan denken over wat dit voor jullie relatie betekent. Maar als dat niet het geval is en je dit puur baseert op Tumbler posts vind ik dat persoonlijk een beetje vreemd. Dit is verder niet vervelend bedoelt, maar ik begrijp het gewoon niet zo goed. Anywayz, als je hem niet vertrouwt, om wat voor reden dan ook, is het sowieso goed dat te bespreken. Daarnaast vind ik jullie leeftijdsverschil helemaal niet zo groot, hoewel ik dat natuurlijk niet met zekerheid kan zeggen omdat ik niet weet hoever jullie qua denken uit/bij elkaar liggen.
    Ik hoop dat je er een beetje uit kunt komen. Succes!


    Alis volat propriis.

    Toen ik 15 was heb ik een klein jaar iets gehad met iemand van 28. Is altijd goed gegaan, en we zijn niet uit elkaar gegaan omdat het leeftijdsverschil een rol speelde, maar gewoon omdat ik tijd voor mezelf nodig had. Nu -vijf jaar later- zijn we nog steeds zeer goed bevriend.
    Dus neen, ik vind het niet raar, absoluut niet zelfs. Laat je alsjeblieft geen dingen wijs maken door Tumblr of mensen die te snel oordelen. Elk geval is anders, en het gaat er alleen maar om of jij gelukkig bent of niet!


    Bad decisions make good stories.

    Gayle schreef:
    Ik vind dat iedereen hier wel altijd van het stereotype uit gaat zeg. Wauw.
    Ik denk dat jezelf kan bepalen wat je wilt en wat niet. Of hij de "ware" is zou de tijd moeten leren maar zolang jij weet waar je wel en niet tot instaat ben dan kan je het gewoon een kans geven. Niet elke jongen is namelijk hetzelfde.

    + Ga op je gevoel af. Soms maakt leeftijdverschil niet uit als de relatie gewoon goed loopt. Er zijn natuurlijk verhalen waarbij het misloopt, maar ook genoeg waarbij het wel stand houd. En Tumblr is nou eenmaal Tumblr, ze gaan altijd uit van de stereotype en oordelen zeer snel.


    Seasons will change, but I shall remain

    Chachki schreef:
    Je zegt zelf dat je je niet wilde laten manipuleren door hem, maar je laat je ondertussen wel manipuleren door de meningen van mensen op Tumblr. Dat lijkt me nou niet echt een goed idee om mee te beginnen. Ik denk in eerste instantie altijd; als een oudere jongen geen meisje van zijn eigen leeftijd kan krijgen, heeft dat een reden. Maar dat gaat natuurlijk ook niet op voor iedere situatie en aangezien je die van jou niet vertelt, vind ik het moeilijk om ergens een oordeel over te geven. Je kan niet van vreemden op het internet verwachten dat ze een oordeel geven op een relatie waarvan jij enkel de leeftijden wilt geven.

    This^. En eerlijk gezegd word ik er wel een beetje ongemakkelijk van, persoonlijk, maar dat is omdat ik zelf twintig ben en ik er niet aan moet denken om iets met een vijftienjarige jongen te beginnen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Het doet mij vooral aan loverboys denken, maar is denk dat het echt wel mee valt. Het is niet echt alledaags, maar als jij je er goed bij voelt, denk ik dat het dat ook is. En wanneer dat gevoel afneemt kan je altijd nog terug.


    obsessive rage