• Ik moet voor ontwikkelingspsychologie op school een verslag maken. Dit kan serieus over van alles gaan. Nu zijn er wel een paar onderwerpen die mij redelijk interesseren maar er moet een leervraag bij komen. Hier loop ik echter vast en wil ik graag jullie inschakelen. Mijn vraag is of jullie misschien een interessante leervraag kan bedenken bij een van de volgende onderwerpen.

    Onderwerpen:

    De dood
    Hier onder valt ook suïcide, eermoord en andere dingen die met de dood te maken heeft.

    Sexualiteit.
    Hierbij moet je denken aan homohuwelijken, acceptatie van andere geaardheid.

    "Aandoeningen" ("afwijkend gedrag")
    Dit is een heel groot begrip. Bijvoorbeeld: angststoornissen, depressie, dwang, anorexia.


    Deze onderwerpen zijn allemaal heel ruim. Hier moet uiteindelijk een kleiner geheel van gemaakt worden door middel van de leervraag.


    Heel erg bedankt alvast.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat versta jij ongeveer onder een leervraag?


    26 - 02 - '16

    Wat had je zelf in gedachte?


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Kun je een voorbeeld geven van wat je met een leervraag bedoelt?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik vind je onderwerpen eigenlijk niet zo ontwikkelingspsychologie-achtig. Bij mij is ontwikkelingspsychologie echt puur de ontwikkeling van het kind, met de nadruk op de ontwikkeling van het brein, maar misschien wordt het bij jou anders gedefinieerd.
    Ik zou daarom denk ik voor thema drie gaan, en dan iets met autisme, ADHD of hoe het komt dat kinderen ook depressief worden.

    [ bericht aangepast door een moderator op 22 mei 2015 - 20:52 ]


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik vind je onderwerpen eigenlijk niet zo ontwikkelingspsychologie-achtig. Bij mij is d anders at echt puur de ontwikkeling van het kind, met de nadruk op de ontwikkeling van het brein, maar misschien wordt het bij jou anders gedefinieerd.
    Ik zou daarom denk ik voor thema drie gaan, en dan iets met autisme, ADHD of hoe het komt dat kinderen ook depressief worden.


    Wat ik van mijn opleiding heb meegekregen, is dat ontwikkelingspsychologie inderdaad op de ontwikkeling is gericht. Je zou bijvoorbeeld dan wel iets kunnen doen met het verschil tussen de ontwikkeling van een 'normaal' kind, en de ontwikkeling van een kind met een afwijking.


    Inspiration can hit you any time

    Fisher schreef:
    Ik vind je onderwerpen eigenlijk niet zo ontwikkelingspsychologie-achtig. Bij mij is ontwikkelingspsychologie echt puur de ontwikkeling van het kind, met de nadruk op de ontwikkeling van het brein, maar misschien wordt het bij jou anders gedefinieerd.
    Ik zou daarom denk ik voor thema drie gaan, en dan iets met autisme, ADHD of hoe het komt dat kinderen ook depressief worden.


    Mijn leraar heeft deze onderwerpen als onder andere als voorbeeld gegeven dus het mag op zich wel. Maar je hebt wel gelijk.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2015 - 19:41 ]


    "Ignite, my love. Ignite."