• Hallo iedereen,

    Ik moet voor kunst een schilderij, beeld (of iets anders) maken met het thema "power to..." Zelf zat ik te denken aan iets met zwaartekracht. Ik kom echter niet op een duidelijk idee uit. Ik probeer nu al 2 maanden iets te bedenken en het lukt me echt niet. Weten jullie misschien iets?

    Het zou ook al heel erg helpen als je opschrijft wat er als eerste in je hoofd opkomt bij het thema zwaartekracht of power to..

    Alvast bedankt :)


    Treat people with kindness

    Waar ik onmiddellijk aan denk is "power to change", dus je zou bijvoorbeeld de helft van een schilderij op de ene manier kunnen schilderen en de andere helft op een andere (met een concreet voorbeeld: Langs de ene kant een stad met heel veel uitlaatgassen en langs de andere kant een groene stad). Nou ja, dat is waar ik het eerst aan denk. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tiva schreef:
    Waar ik onmiddellijk aan denk is "power to change", dus je zou bijvoorbeeld de helft van een schilderij op de ene manier kunnen schilderen en de andere helft op een andere (met een concreet voorbeeld: Langs de ene kant een stad met heel veel uitlaatgassen en langs de andere kant een groene stad). Nou ja, dat is waar ik het eerst aan denk. ^^


    Wat een leuk idee! Ik had change inderdaad al opgeschreven (zoals vele woorden) maar geen uitwerking erbij bedacht..


    Treat people with kindness

    Niet perse een echte slogan, maar ik dacht meteen aan (misscchien ook wel change...), een lampje die aan gaat, en die dan een "lamp schijnt" op een bepaalde situatie, waardoor er ineens aandacht aan wordt besteed en dat het daardoor dhs beter wordt.

    Bijvoorbeeld met de vluchtelingen, niemand wist er wat vanaf, of weinig althans, en dat je dat dan uitbeeld met een donker land (of zo), en dat sinds nu jet probleem in Nederland is, de maatschappij er wèl aandacht asn besteed, (het lampje), en dat het duidelijk wordt!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ghazi schreef:
    Niet perse een echte slogan, maar ik dacht meteen aan (misscchien ook wel change...), een lampje die aan gaat, en die dan een "lamp schijnt" op een bepaalde situatie, waardoor er ineens aandacht aan wordt besteed en dat het daardoor dhs beter wordt.

    Bijvoorbeeld met de vluchtelingen, niemand wist er wat vanaf, of weinig althans, en dat je dat dan uitbeeld met een donker land (of zo), en dat sinds nu jet probleem in Nederland is, de maatschappij er wèl aandacht asn besteed, (het lampje), en dat het duidelijk wordt!


    Power to show :3 Ik vind dit best een origineel idee, zeker omdat 'power' ook nog te maken heeft met het lampje dat aangaat! Zonder 'power' gaat ie niet aan!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ghazi schreef:
    Niet perse een echte slogan, maar ik dacht meteen aan (misscchien ook wel change...), een lampje die aan gaat, en die dan een "lamp schijnt" op een bepaalde situatie, waardoor er ineens aandacht aan wordt besteed en dat het daardoor dhs beter wordt.

    Bijvoorbeeld met de vluchtelingen, niemand wist er wat vanaf, of weinig althans, en dat je dat dan uitbeeld met een donker land (of zo), en dat sinds nu jet probleem in Nederland is, de maatschappij er wèl aandacht asn besteed, (het lampje), en dat het duidelijk wordt!


    Hmm inderdaad een interessant idee! Bedankt :)


    Treat people with kindness

    Ik denk meteen aan Power tot the people. En dan allemaal mensen die samen iets zwaars dragen wat bijvoorbeeld symbolisch voor iets kan zijn. Heb geen concrete voorbeelden sorry


    ©1998

    BlackAlpha schreef:
    Ik denk meteen aan Power tot the people. En dan allemaal mensen die samen iets zwaars dragen wat bijvoorbeeld symbolisch voor iets kan zijn. Heb geen concrete voorbeelden sorry


    hmmm zal erover nadenken!


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Hmm inderdaad een interessant idee! Bedankt :)


    Graag gedaan hoor! Ik doe ook een kunstopleiding haha (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ghazi schreef:
    (...)

    Graag gedaan hoor! Ik doe ook een kunstopleiding haha (:


    Ahaha cool! ik zit nu in 6 vwo, dit is onze laatste opdracht dus het moet wel echt een goed idee zijn!


    Treat people with kindness

    Oké ik ga even ideeën op een rij zetten, hoor :') Je hoeft hier niks mee te doen!

    Power to play
    Power to believe
    Power to party (weer eens wat anders haha)
    Power to live
    Power to brighten
    Power to pay (en dan iets over hoe oneerlijk alles verdeeld is, want hier hebben we de power to pay en in arme landen niet)
    Power to rule
    Power to pray
    Power to break through
    Power to fall
    Power to see
    Power to live
    Power to believe

    Het niveau gaat nu echt te veel achteruit, haha. Ik stop ermee.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    BlackAlpha schreef:
    Ik denk meteen aan Power tot the people. En dan allemaal mensen die samen iets zwaars dragen wat bijvoorbeeld symbolisch voor iets kan zijn. Heb geen concrete voorbeelden sorry


    ^Dat doet me namelijk denken aan een revolutie. Daar kan je aardig wat schilderijen over vinden voor inspiratie ^^!

    [ bericht aangepast op 13 dec 2015 - 17:37 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    BlackAlpha schreef:
    Ik denk meteen aan Power tot the people. En dan allemaal mensen die samen iets zwaars dragen wat bijvoorbeeld symbolisch voor iets kan zijn. Heb geen concrete voorbeelden sorry


    Dacht ik ook aan, maar dan bv een beeld/persoon van allemaal kleine beeldjes/mannetjes die (samen) een ander beeld, die er als de standaard überkapitalist uitziet, omver duwen.

    Wow ineens veel ideeën! Allemaal heel erg bedankt!


    Treat people with kindness

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Ahaha cool! ik zit nu in 6 vwo, dit is onze laatste opdracht dus het moet wel echt een goed idee zijn!


    Het draait allemaal om het concept. Dus dat geldt voornamelijk dat je idee zo super goed is, dat je op ieder stuk commentaar een weerlegging hebt (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Misschien zou je een soort associatiepagina kunnen maken? Met ''power to...'' kan je heel veel doen.
    Is het de bedoeling dat je de zin afmaakt? Dan kan je hier een hele reeks van maken zoals Novamane had gedaan. En op de woorden die je aanvult op ''power to'' kan je ook weer door associëren. Als het bijvoorbeeld ''power to change'' is, kan je kijken wat er in je opkomt als je change hoort of leest. Je kan meerdere woorden ook met elkaar combineren, etc.
    Zo kan er iets heel nieuws ontstaan, wat toch nog een verband kan hebben met het begin. Al moet je dat dan denk ik wel kunnen herleiden dan.
    Veel schrijven en uitproberen en schetsen, is in ieder geval wat ik heb geleerd.

    Heb je hier iets aan?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso