• THE ROOTS OF EDUCATION ARE BITTER, BUT THE FRUIT IS SWEET



    STORY
    Heatherville University is de grootste en bekendste universiteit van Los Angeles. In principe is het een school als geen ander, alleen wordt het hier juist aangemoedigd om de studenten in hokjes te plaatsen. Alle studenten dienen zich namelijk verplicht aan te sluiten bij een "huis", iets wat te vergelijken valt met een studentenvereniging. Zo'n huis is de plek waar je bijhoort, de mensen met wie je om zult gaan en de naam die je met trots zult dragen. Alle huizen hebben verschillende eigenschappen en vaak sluiten zich er ook mensen bij aan die zich er thuis zullen voelen. Er is dan ook ongelofelijk veel rivaliteit tussen de huizen, zoals met het organiseren van feesten, het behalen van goede punten en in het algemeen met populariteit. Dit was nooit de bedoeling geweest van het schoolbestuur, maar het is in de loop van de jaren wel uitgegroeid tot vijandigheid tussen de huizen. Het bestuur van de school heeft er dan ook voor gekozen om de huizen af te schaffen aan het begin van schooljaar 2016. Hier zijn de studenten het echter niet mee eens. Ze krijgen één laatste kans om te bewijzen dat de huizen voor meer dienen dan slechts feesten. Kunnen de huizen hun rivaliteit opzij zetten om er samen voor te zorgen dat ze kunnen blijven bestaan? Of is de haat te groot om elkaar het licht in de ogen te gunnen?


    ROLES
    Naam:
    Leeftijd: 19-25
    Geboorteplaats:
    Opleiding:
    Huis:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Verleden:
    Relaties:
    Extra:

    Naam — Username — Faceclaim — Pagina
    VOL VOL VOL!
    Vrouwen
    Huis Aries TIJDELIJKE STOP
    — Aza Universe Walker | Squib | Rose Leslie | 1.5
    —
    Huis Gemini TIJDELIJKE STOP
    — Lidia Volkova | Polovina | Nina Dobrev | 1.2
    — Chessa Rosalia de Fiore | Velaris | ? | 1.4
    — Candice Aylinn Desjardins | Camhanaich | Alexis Ren | 1.2
    Huis Virgo TIJDELIJKE STOP
    — Savannah Ridgeman | Raging | Taja Feistner | 1.1
    — Mia Asrid Thorbjorg | Poshlost | Elsa Hosk | 1.4
    Mannen
    Huis Aries
    — Matías Rafael De La Fuente | Raccoon | ? | 1.6
    — Finn Arlington | Poshlost | André Hamann | 1.6
    Huis Libra
    — Hunter Lodewikus Bell | AlecLightwood | ? | 1.5
    — Morrison Arthur Darling | Squib | Dylan O'brien | 1.5
    — Joshua Adams Smith | SphinxX | Logan Lerman | 1.6
    Huis Scorpio TIJDELIJKE STOP
    — Benjamin Cooper | Ziegler | Daniel Bederov | 1.1
    — Ryder Oliver Smith | AlecLightwood | ? | 1.1
    — Gregor Vaince Cross | Ganagan | Nick Bateman | 1.3
    — Castor Eichenauer | Mignon | ? | 1.4


    Wachtlijst:
    — XVeertje | Vrouw bij Virgo


    RULES
    — In deze RPG gelden de huisregels van Quizlet
    — Je schrijft een post van minimaal 300 woorden
    — Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt
    — Een reservering blijft drie dagen staan
    — Maximaal twee personages per persoon: verschillende geslachten en huizen
    — Maak je personage passend bij het huis waar hij/zij bijpast
    — Geen Mary-Sue's/Gary-Stu's
    — Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven
    — Geen eendagsvliegen
    — 16+ is toegestaan
    — Sluit niemand buiten
    — Bespreek relaties en dergelijke in het praattopic
    — Heb je vragen? Stel ze!


    TOPICS
    Rollentopics — O1
    Praattopics — O1 | O2
    Speeltopics —
    Gossip Girl — link

    BEGIN

    — Dinsdagavond: 18:30
    — Ongeveer 20 graden buiten

    De lieftallige heren van Huis Scorpio hebben besloten om deze dinsdagavond te vullen met een huisfeest in huis 3 (het huis van onbekende jongens voor de RPG). Omdat de jongens altijd een groot feest willen geven, stond het huisfeest al maanden op de planning. Iedereen is uitgenodigd, het maakt niet uit van welk huis je komt. Het is op de campus gebruikelijk om themafeestjes te geven, dus zo ook deze keer. Het thema van het feest is Party Animals oftwel: dieren uit de dierentuin. Het is verplicht om verkleed te komen, anders kom je er niet in. Wat gaat jouw personage dragen? Wat gaat er gebeuren? Kan de rivaliteit opzij gezet worden voor een gezellig avondje?

    Vermelden boven je post:
    - Naam
    - Huis
    - Praat met (naam personage)
    - Optioneel: outfit
    - Optioneel: leeftijd
    - Optioneel : opleiding

    [ bericht aangepast op 3 juni 2016 - 19:59 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MT. c:


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    MT.


    Up with the sun. Gone with the wind.

    MT


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    MT.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MT


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••

    - Mine.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mon topics


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    BENJAMIN JONATHAN COOPER
    House Scorpio — Feeling fancy as fuck — Talking to Gregor — Face* — Outfit**


    'Maddison, je hebt jezelf weer overtroffen' sprak Benji toen hij zijn gezicht in de spiegel bekeek. Maddison was zo'n meisje dat hij gebruikte voor seks en andere dingen waar hij haar goed voor kon gebruiken, zoals het bekliederen van zijn gezicht. Maddison was, letterlijk, blond genoeg om er iedere keer weer in te trappen. Benji bestudeerde alle mogelijke hoeken van zijn gezicht om goed naar de schmink te kijken, maar hij kwam algauw tot de conclusie dat het behoorlijk goed gelukt was. Hij draaide zich grijnzend om, stapte naar Maddison toe en drukte een lange kus op haar lippen. Hij moest haar immers op een bepaalde manier bedanken. 'Wat trek jij vanavond voor leuks aan?' vroeg hij vervolgens. Hij luisterde wel, maar nam niet de tijd om echt stil te gaan staan bij haar antwoord. In plaats daarvan trok hij zijn t-shirt uit om het zwarte shirt van zijn outfit aan te trekken.
          'Ik ga verkleed als kat,' zei Maddison grinnikend.
          'Een kat?' Benji keek even naar haar. 'Kom, Mad. Je kunt toch wel beter dan dat? Dat is zo cliché'
          'Maar het is heel sexy en kort,' zei het meisje met een speelse blik. Dat beviel Benji wel en hij gaf haar dan ook een goedkeurende blik. Maddison stond op. 'Dan zal ik me maar gauw klaar gaan maken dan,' zei ze toen ze langs hem af liep. 'Zie ik je straks?'
          'Maar natuurlijk,' grijnsde Benji en hij knipoogde gauw naar haar. Maddison verliet zijn kamer. Benji vervolgde zijn omkleedsessie door gauw zijn broek uit te doen en er een zwarte spijkerbroek voor in de plaats aan te trekken. Omdat Benji vond dat hij wel weer genoeg energie had gestoken in zijn uiterlijk liet hij zich neerzakken op bed en pakte zijn telefoon erbij. Hij stuurde wat willekeurige mensen een berichtje.
          'GREGOR,' riep hij hard, aangezien hij te lui was om op te staan en naar zijn huisgenoot te zoeken. 'Kom mijn outfit eens bewonderen, maat'


    * Je moet hierbij even een mannengezicht voorstellen, dus het ziet er niet zo vrouwelijk uit
    ** Benji weigert om een onesie aan te trekken, hij wil zijn lichaam laten zien

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:03 ]


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MT


    Bowties were never Cooler

    Savannah Ridgeman
    ‘‘ Sav ’’

    • House Virgo • Too panda for you • Outfit




          Er bestonden zo goed als geen betere excuses om als een dier over straat te hobbelen dan een feest. Twee dingen waar je de bruinharige jongedame ontzettend mee kon verblijden. Terwijl ze de laatste hand legde aan het zwarte puntje op haar neus, bekeek ze haar kostuum nog eens goed. Het had haar enige moeite gekost het ding te bestellen, maar ze was er van verzekerd dat ze hem niet eenmaal zou dragen. Het hoofd zou absoluut een plekje in haar kamer krijgen. Min of meer als een troffee, als ze er na vannacht toch klaar mee bleek te zijn.
          Uiteindelijk was Sav in haar ogen klaar, en plofte ze neer op de bureaustoel die in een hoek van haar kamer stond. Met haar telefoon in haar zwart gelakte nagels, overwoog ze wie ze een berichtje moest sturen. Er waren opties genoeg, daar Sav behoorlijk aardig was tegen iedereen en maar weinigen het een straf zouden vinden met haar te verschijnen. Ze zocht echter niet naar een random vriend voor vanavond, maar iemand met wie ze even volledig kon ontsnappen. Uiteindelijk bleef haar blik dan ook hangen op Candicane, zoals Candice in haar telefoon vernoemd stond. Glimlachend begon ze aan een sms'je.
    Panda in the house. Waar is mijn party animal at en hoe laat gaan we feesten?

    Zodra hij was verzonden, kwam ze overeind om haar lichtjes uit te knippen en een laatste pepermuntje in haar mond te laten verdwijnen. Met de telefoon in haar hand, wachtend op een antwoord, trok ze de deur van haar kamer achter zich dicht en maakte ze haar weg naar de voordeur; paraderend zoals alleen Sav dat zou kunnen, gekleed als een panda met een capuchon die haar halve zicht wegnam.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    Candice Aylinn Desjardins
    Gemini | Twenty | Anthropology | Feeling vivacious | Messaging Savannah
    Costume

          Als een moedeloze schim staat ze voor haar spiegel. Dat is Candice in haar slighty skimpy outfit. Een outfit was het naar haar mening niet echt te noemen, het was eerder een cocktailjurkje met wat accessoires. Ze keek doodstil naar zichzelf in de spiegel, waarop ze zich weer op haar iPhone wendde. Alhoewel haar avond wat saai en melancholisch was begonnen, begon ze er nu wel zin in te krijgen. Haar ogen tuurde op het scherm, al snel vond ze haar muziek en na een kortte tijd blèrde ze mee met Brendon Urie's geweldige zangkunsten op haar favoriete liedje van Panic! At The Disco. Dit was natuurlijk Lying is the most fun a girl can have without taking her clothes off. Al snel begon ze een dansbattle met zichzelf in de spiegel. Meerdere nummers uit haar 25 most played tracks kwamen voorbij. Op haar dressoir lag een choker met panterprint en een hanger eraan. Ernaast lag een paar zelfgemaakte oortjes. Voor het feest had Candice maar besloten om te improviseren, al met al kon ze concluderen dat haar outfit een mess was. Maar zoals haar zussen het zouden zeggen, wel een hot mess.
          Accuut werd ze uit haar dagdroom over een dansbattle gerukt door een geluid in de kamer. Het was de blondine's telefoon die afging, een bericht. Candice keek verheugd naar het scherm om vervolgens Sav's naam te zien staan. Savannah stond als "The Savinator" in haar mobiel vermeld. Het berichtje fleurde haar meteen op en ze type ijverig een antwoord.
    Candicane reporting for duty. 6:45pm, Gemini house. Be there (;

          Met een gerust hart verzond ze het bericht, Sav was een van de beste mensen om mee te feesten. Alles ging ongedwongen en was gezellig. Terwijl ze op de klok keek realiseerde ze dan het 18:32 was, het ging dus nog wel een tijdje duren voordat ze officieel naar het feest gingen.
          De Françoises boeken lagen te lonken en Candice kon het niet laten om er nog even in te kijken. Inmiddels was het haar tweede jaar antropologie en om eerlijk te zijn zou ze je niet kunnen vertellen wat haar studie inhield. Het enige wat er voor maandag moest gebeuren was een essay afronden, dat had ze al gedaan. Dus dit werd een feestweekend. Gemini's kennende werd het dus wild.


    Phone kwaliteit sos

    [ bericht aangepast op 1 juni 2016 - 22:58 ]


    Up with the sun. Gone with the wind.

    MT.


    tya

    ——————————————————————————

    ——————————————————————————

    Gregor Vaince Cross

    ”I'm not trouble. I'm just a challange to handle.”

    • 23 • Scorpio • Journalism • I see colors • Outfit • Outfit* •


          De warme stralen van de douche daalde neer op mijn rug en gaven mijn spieren een ontspannend gevoel. Na nog enkele kleine uurtjes te hebben doorgebracht in de fitnesszaal was ik in een joggend tempo terug naar huis gegaan, om me daar langzaamaan eens klaar te maken voor het themafeest van vanavond. Themafeestjes waren niet geheel mijn ding, maar ik zou de slechtste niet zijn door er tegen in te gaan. Voor één avondje was jezelf verkleden vast geen ramp, ware het niet dat ik tot aan enkele uren geleden totaal geen idee had van wat ik aan zou doen. Vooral niet met een thema waarvan er verwacht werd dat je in een dierenoutfit tevoorschijn kwam. Het was uiteindelijk Cas die met het briljante idee kwam om als Kameleon te gaan, oftewel; glow in the dark paint overal waar het maar kon. Zo kon ik toch wat normale kleding aan en paste ik eveneens aardig in het plaatje.
          Een zwakke zucht rolde over mijn lippen heen terwijl ik mijn hoofd iets naar achteren boog zodat het warme water zacht over mijn gezicht heen stroomde. Vervolgens besloot ik de kranen uit te draaien en stapte ik de inmiddels stomende douche uit, om daarbuiten een handdoek om mijn middel te slaan. Een blik in de beslagen spiegel - waar ik met mijn hand een keer overheen veegde om beter zicht te krijgen - vertelde me dat scheren voor vandaag nog niet nodig was. Het korte stoppelbaardje wat er stond kon met gemak nog een dag langer blijven staan, als het er geen twee waren.
          Resoluut droogde ik mezelf af en trok de schone boxer met vale spijkerbroek aan die ik van te voren al klaar had gelegd. Met een handdoek over mijn haren heen wrijvende wandelde ik blootsvoets naar mijn slaapkamer - om onderweg nog een vrolijke dame tegen te komen die na mij de badkamer in verdween en de deur dicht kwakte. Een frons verscheen voor een paar tellen op mijn gezicht, tot ik me herinnerde dat ze met Benji mee was gekomen.
          Eenmaal op mijn slaapkamer plukte ik uit mijn kledingkast een loose tanktop, die ik aantrok zodra ik de handdoek over de verwarming heen had gehangen. Op het karige bureau wat tegen een van de vrije muren stond, stonden enkele potjes felgekleurde verf waarnaast een droge kwast lag. Bedenkelijk staarde ik nog een paar tellen na de potjes alvorens ik besloot het zooitje op mijn gezicht en armen te smeren - als dit niet kleurrijk ging worden, dan wist ik het niet meer. Na nog één laatste reeks aan spetters te hebben aangebracht bekeek ik mezelf in de spiegel. Dit was echt maar voor één keer. Hoofdschuddend draaide ik alle potjes weer dicht, veegde eventuele sporen schoon die ik gemaakt had en besloot de kwast in een beker water te planten.
          ”GREGOR!” riep een luide stem vanuit de woonkamer me. “Kom mijn outfit eens bewonderen, maat.”
    Met een grijns op mijn gezicht duwde ik mijn voeten in een paar schoenen en sjokte in een trage pas naar Benji toe. Grinnikend bekeek ik zijn outfit, die eigenlijk nog niet zo heel slecht was, afgezien van het feit dat het niet zo gek bijzonder was. “Je hebt echt enorm je best gedaan, nietwaar?” lachte ik zachtjes bij het zien van zijn zwarte kledij, met alleen wat schmink op zijn gezicht. Afgezien van het creatieve gesmeer met wat verf mocht ik verder niet veel zeggen, daar ook ik niet expliciet een outfit had aangetrokken.


    *Er staan nog wat strepen op zijn armen, tezamen met enkele spetters. En natuurlijk minus de nepwimpers en zijn eigen gezicht ipv de vrouw. :’)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Savannah Ridgeman
    ‘‘ Sav ’’

    • House Virgo • Too panda for you • Outfit




          Zodra Candice haar een berichtje terug had gestuurd, stond Sav al op de veranda van het Virgo huis. Ze wierp een blik op de tijd, en bedacht zich dat ze er lopend wel op tijd zou zijn. Candice kennende, zouden de twee geen gewone entree maken. Een opgewekte glimlach speelde dan ook om haar lippen toen ze op weg ging naar het Gemini huis waar haar blondharige partner in crime verbleef. Onderweg kwam ze hier en daar een ander beest tegen, al moest ze toegeven dat haar kostuum er best mocht wezen. Ze stopte haar telefoon weg en sneed de route af zodat ze om 18:42 de voordeur bereikte. Alhoewel haar oorspronkelijke plan was geweest buiten te wachten, stelde ze dat bij op het moment dat er een groep studenten langsliep en enkelen daarvan een opmerking maakte. Ze wist niet van welk huis ze waren, en ze gaf er ook niks om. Met haar mond wijselijk gesloten klopte ze aan, zich voorbereidend op het moment dat Candice er zou zijn en ze het feest konden betreden. Nu al snakte de jongedame naar een goed drankje en wat welkome muziek. Het was alweer even geleden dat ze volledig uit haar dak was gegaan, en gekleed als panda zou ze het er nu van moeten nemen.
          'Candicane, where are thou?' De jongedame gniffelde zodra ze de woorden luidop had gesproken, wetende dat de Gemini toch al niet zo'n hoge pet van haar op hadden. Ze verschoof het pandahoofd iets zodat ze wat meer kon zien, zich beseffend dat haar losse haren enigszins in haar nek kietelde. 'Het is tijd om de campus onveilig te maken. Beware Heatherville.' Het was schandalig hoe ze soms om zichzelf kon lachen, maar ze moest het wachten toch enigszins leuker maken. Als ze het Gemini huis zo bekeek, verschilde het aan de buitenkant nog niet eens zo van haar eigen. Het was in haar ogen niet bepaald correct dat mensen nog altijd werden opgedeeld in huizen, maar dat maakte het des te heerlijker om gewoon met anderen op te trekken.

    short but hopefully gold ;')


    Feel the fire, but do not succumb to it.



    Joshua Adams Smith
    20 • House Libra • talking with: Hunter • feeling tired

    De dikke boek lag open op mijn bureau, ook nog precies voor mij onder mijn neus, maar werd er niet echt uit gelezen. Mijn ogen gleden wel over de stukken teksten en ik zag de letters wel voorbij gaan, maar het leek alsof ik helemaal niets snapte of ik las het gewoon niet. Normaal gesproken ben ik nooit zo. Vandaag leek het alsof ik extra afgeleid was. Waarom zou dat nou komen? Misschien door al de lachende studenten die ik uit mijn raam kon zien, waar ik nu dus naar staarde. Al die studenten die in allerlei dierenpakken richting de huis van de andere studenten van Scopio liepen. Er waren zo veel studenten die ik om de aantal secondes met de gekste dieren pakken voorbij zag lopen: ik zou bijna kunnen geloven dat heel Heatherville University daarheen ging. Heel de universiteit.. exclusief ik. En Hunter, natuurlijk. Aangezien we beiden niet echt veel van feesten hielden en liever in het stilte willen zitten dan tussen al die feestbeesten- letterlijk, dachten we dat we onze tijd beter konden besteden aan het studeren.. of specifieker gezegd: Ik besteed mijn tijd aan het studeren en Hunter heeft geen tijd om aan zijn eigen studie bezig te zijn omdat hij mij continu aan het helpen is. Maar ik werd afgeleid. Door al die schreeuwende en lachende studenten- nee- dieren. Maar alsnog kon ik de lege gevoel onderin mijn buik nog steeds niet verklaren.

    Met een zucht duwde ik mijn bril wat verderop mijn neus en haalde een hand door mijn haren die alweer te lang waren geworden. Ik zou het deze week nog gaan knippen, maar ik had geen tijd. Raad eens waarom? Ik was aan het studeren. Net als altijd. Maar wat dan wanneer ik klaas was met studeren en wat tijd voor mijzelf overhield? Dan las ik een boek of ben ik wat aan het krabbelen in mijn schrift. Ik let niet zo veel op mijn uiterlijk, hoewel mijn ouders het zo vaak duidelijk gemaakt hebben dat ik mijn haren regelmatig moet gaan knippen. Puur om deze reden ga ik het deze week ook doen.
          ‘Ik denk dat ik vandaag wat eerder mijn bed in ga springen,’ murmelde ik, meer tegen mijzelf dan tegen Hunter. ‘..Als ik tenminste überhaupt kan gaan slapen met al die..’
    Ik stopte echter halverwege mijn zin toen ik erachter kwam hoe stom het zou klinken. “met al die dierentuin dieren op het straat.” Met een zucht scheurde ik mijn blik van het raam af om al mijn aandacht aan het boek te besteden, maar nog steeds leek ik afgeleid te zijn. Misschien komt het door de holte in mijn buik.. of door de opkomende hoofdpijn. Wat het ook was, blijkbaar was vandaag niet echt mijn dag.


    "I'm not a social person, far from that. But that doesn't mean that I don't like to have some company around."


    Via. mijn. telefoon. en ik ben trots :'D

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 12:25 ]


    Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••