• Hoe en waar zitten jullie altijd als je schrijft? Ik hoor van sommigen dat ze een speciale plek hebben om daar te kunnen gaan schrijven.

    Ik zit eigenlijk vaak in hele oncomfortabele houdingen als ik schrijf. Meestal zit ik aan de keukentafel, met mijn benen op een andere stoel (of onder mijn kont) en dan zit ik net zo lang totdat ik mijn benen niet meer voel haha. Ik wil ook nog wel eens schrijven als ik op bed lig, dat is denk ik nog wel de fijnste plek om te kunnen schrijven - complete stilte om je heen en niets of niemand die je stoort. Plus er zijn kussens. :Y) Als ik echt opeens een idee heb, wil ik ook nog wel eens onderweg (trein/auto/whatever) schrijven, maar het liefst doe ik dit gewoon thuis.

    Dus, hoe zit het met jullie?

    Ik zit altijd op bed of op de bank, met mijn laptop op mijn knieën. Toen ik, jaren geleden, nog een vaste computer had, zat ik natuurlijk wel aan een bureau. Nu lukt het niet meer om aan een tafel of bureau te schrijven; ik heb dan veel te veel het gevoel dat ik met schoolwerk bezig zou moeten zijn. :')


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Kvothe schreef:
    Ik zit altijd op bed of op de bank, met mijn laptop op mijn knieën. Toen ik, jaren geleden, nog een vaste computer had, zat ik natuurlijk wel aan een bureau. Nu lukt het niet meer om aan een tafel of bureau te schrijven; ik heb dan veel te veel het gevoel dat ik met schoolwerk bezig zou moeten zijn. :')

    Ah ja, op zich kan ik me daar wel in vinden. Het liefst zit ik ook niet aan een tafel, maar die tafel is het enige wat me ervan weerhoudt om nóg slechtere houdingen aan te nemen. :')

    Ik heb een 'eigen kantoor'. Gewoon een lege kamer boven ingepalmt en er een tafel, bureaustoel en boekenkast neerzeget. Erg premitief, want de kamer was eerst een soort van rommelkamer, alles wat we niet meer gebruikte werd er neer gezet, we hadden er ook geen lamp of stroom, dus heb ik moeten imrpofiseren. Mijn broer heeft wat stroom gelegd (hij is klusjesman), en ik hem een staanlamp in de hoek gezet. Er is ook geen verwarming, dus ik zit in deze koude maanden ook onder een deken. Maar ondanks al deze minpuntjes is het wel echt mijn plekje waar iedereen me met rust laat en ik op mijn gemak kan schrijven.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Als ik "schrijf" op mijn laptop dan zit ik vaak op de bank of aan tafel. Als ik echt schrijf op papier zit ik vaak aan de tafel en in de meest kromme houdingen op bed (vind ik persoonlijk niet zo heel comfortabel). Ik wil wel vaker aan mijn bureau gaan zitten werken, wat ik echt bedoelt heb als mijn schrijfplek, maar mijn bureau is vaak vol gebouwd met stapels boeken, kleding en papier.


    ©1998

    Avenir schreef:
    Ik heb een 'eigen kantoor'. Gewoon een lege kamer boven ingepalmt en er een tafel, bureaustoel en boekenkast neerzeget. Erg premitief, want de kamer was eerst een soort van rommelkamer, alles wat we niet meer gebruikte werd er neer gezet, we hadden er ook geen lamp of stroom, dus heb ik moeten imrpofiseren. Mijn broer heeft wat stroom gelegd (hij is klusjesman), en ik hem een staanlamp in de hoek gezet. Er is ook geen verwarming, dus ik zit in deze koude maanden ook onder een deken. Maar ondanks al deze minpuntjes is het wel echt mijn plekje waar iedereen me met rust laat en ik op mijn gemak kan schrijven.

    Dat klinkt wel erg cozy haha. Zeker niet verkeerd!

    Ik zit eigenlijk altijd op mijn kamer, want dan weet ik tenminste zeker dat er niemand meekijkt. De woonkamer is ook wel fijn om te zitten, maar er is bijna altijd iemand anders daar. :'D

    Meestal zit ik dan aan mijn bureau, waar ik altijd netjes rechtop begin, maar als een soort onhandig neergeflopt spiegelei eindig, of op mijn bed, wat prettiger zit, maar geen goede plek is om hele dagen door te brengen, want dan kom ik daarna niet meer in slaap (althans, nog slechter dan normaal). Nu en dan ga ik nog weleens op de grond zitten of met mijn rug tegen de verwarming, gewoon omdat afwisseling soms wel fijn is. Ik ben ook nog steeds aan het uitvogelen wat de beste manier is, eigenlijk. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    BlackAlpha schreef:
    Als ik "schrijf" op mijn laptop dan zit ik vaak op de bank of aan tafel. Als ik echt schrijf op papier zit ik vaak aan de tafel en in de meest kromme houdingen op bed (vind ik persoonlijk niet zo heel comfortabel). Ik wil wel vaker aan mijn bureau gaan zitten werken, wat ik echt bedoelt heb als mijn schrijfplek, maar mijn bureau is vaak vol gebouwd met stapels boeken, kleding en papier.

    Vind je schrijven met pen en papier niet vermoeiend? Ik doe vaak poging tot, maar mijn handschrift wordt op een gegeven moment zo belabberd en onleesbaar haha.

    Square schreef:
    Ik zit eigenlijk altijd op mijn kamer, want dan weet ik tenminste zeker dat er niemand meekijkt. De woonkamer is ook wel fijn om te zitten, maar er is bijna altijd iemand anders daar. :'D

    Meestal zit ik dan aan mijn bureau, waar ik altijd netjes rechtop begin, maar als een soort onhandig neergeflopt spiegelei eindig, of op mijn bed, wat prettiger zit, maar geen goede plek is om hele dagen door te brengen, want dan kom ik daarna niet meer in slaap (althans, nog slechter dan normaal). Nu en dan ga ik nog weleens op de grond zitten of met mijn rug tegen de verwarming, gewoon omdat afwisseling soms wel fijn is. Ik ben ook nog steeds aan het uitvogelen wat de beste manier is, eigenlijk. (krul)

    Ah ja, de eeuwige zoektocht naar de perfecte houding. :Y) Als iemand ooit ontdekt welke dat is, please let me know. :')

    Avenir schreef:
    Ik heb een 'eigen kantoor'. Gewoon een lege kamer boven ingepalmt en er een tafel, bureaustoel en boekenkast neerzeget. Erg premitief, want de kamer was eerst een soort van rommelkamer, alles wat we niet meer gebruikte werd er neer gezet, we hadden er ook geen lamp of stroom, dus heb ik moeten imrpofiseren. Mijn broer heeft wat stroom gelegd (hij is klusjesman), en ik hem een staanlamp in de hoek gezet. Er is ook geen verwarming, dus ik zit in deze koude maanden ook onder een deken. Maar ondanks al deze minpuntjes is het wel echt mijn plekje waar iedereen me met rust laat en ik op mijn gemak kan schrijven.


    Dit klinkt echt heerlijk! Ik heb daar nu helaas geen plek voor, maar als ik een groter huisje heb, wil ik ook graag zo'n schrijfkamertje. ^^


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Hmm, ik zit eigenlijk altijd op m'n bed te schrijven. Dat is gewoon het comfortabelst voor mij en, naast het feit dat het hier; deze woning klein is, is het prettiger (meer privacy). Ik word snel afgeleid, dus daarom in mijn eigen kamer. Al krijg ik daar ook niet altijd rust. Meestal krijg ik dan een opmerking te horen dat schrijven onzinnig is als ik in de woonkamer ga zitten of dan lezen ze mee en word ik echt afgeleid/zenuwachtig :'D

    [ bericht aangepast op 1 jan 2016 - 21:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.