• De Britse rockmuzikant David Bowie is zondag op 69-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker. Dat meldt zijn website maandag. Zijn zoon Duncan Jones schrijft op Twitter voor enige tijd 'offline' te gaan. "Het is heel erg spijtig om te zeggen dat het nieuws waar is."

    De rockmuzikant kreeg volgens de website achttien maanden geleden te horen dat hij kanker had. Er wordt iedereen verzocht de privacy van de familie te respecteren.

    Bowie werd bekend vanwege zijn wereldhits als Space Oddity, Ziggy Stardust, Heroes en Under Pressure, dat hij overigens met Queen-zanger Freddie Mercury zong. In Nederland behaalde hij in totaal vijf nummer 1-hits. De zanger is al sinds 2004 niet op tournee geweest. In datzelfde jaar moest hij met spoed een hartoperatie ondergaan vanwege een geblokkeerde slagader.

    Bron


    United we stand, divided we fall.

    Vind het erg jammer. Ik vond en vind het een geweldige vent.

    Space Oddity en Under Pressure zijn geweldige nummers, maar verder ben ik niet zo bekend met zijn werk. Toch is het altijd zonde als er een muzikant overlijdt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De titel van zijn nummers komen me wel bekend in de oren (sommige gehoord) en de naam zelf ook, maar ik heb zelf niet echt zoveel met zijn muziek. Het is niet echt mijn stijl.

    Moge hij in vrede rusten en gecondoleerd voor de familie. Het is altijd pijnlijk als een familielid, dierbaar iemand zo van de wereld wordt beroofd.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ga niet claimen dat ik een echte Bowiefan ben, maar er zijn wel genoeg nummers die ik mooi vind (Heroes bijvoorbeeld). Hij is toch wel een iconisch figuur in de muziekwereld en het is treurig dat hij overleden is.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.


    Ik ben er vrij kapot van, ook al ben ik niet super lang echt bekend met zijn muziek.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Einar schreef:
    Ik ga niet claimen dat ik een echte Bowiefan ben, maar er zijn wel genoeg nummers die ik mooi vind (Heroes bijvoorbeeld). Hij is toch wel een iconisch figuur in de muziekwereld en het is treurig dat hij overleden is.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind het echt knap dat hij op zijn verjaardag nog een LP heeft uitgebracht, als teken van afscheid, zeg maar.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys