• Hi.
    Ik moet dus voor morgen/overmorgen een opdracht af hebben waarin wij voor het vak KCV laten zien dat wij het griekse tragedie en toneel begrijpen, nou zou ik dit het liefste doen door iets te schrijven. Mijn leraar heeft voorgesteld dat ik een stuk uit GTST kon nemen en dat om kon zetten in een stukje toneel, maar ik heb zelf eerlijk gezegd een hekel aan GTST en zou ook niet echt een idee hebben hoe ik dit aan kan pakken. Nu heb ik ook andere dingen geprobeerd, maar alles liep zeg maar fout, of was veel te veel werk.
    Mijn vraag aan jullie is dus of jullie een idee hebben voor mijn verwerkingsopdracht. Ik snap dat dit nogal last-minute is, en zelf zit ik ook al helemaal in de stress, maar door die stress kom ik helemaal niet meer op ideeën :')

    Alvast bedankt.


    take me back to the basics and the simple life

    Welke dingen heb je geprobeerd? Zou namelijk niet nuttig voor je zijn als ik/anderen juist die dingen zeggen^
    Een andere soap misschien?


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Sensate schreef:
    Welke dingen heb je geprobeerd? Zou namelijk niet nuttig voor je zijn als ik/anderen juist die dingen zeggen^
    Een andere soap misschien?


    Het herschrijven van een (stuk) van een tragedie in de moderne wereld, in zowel tragedie-vorm als verhaal-vorm, maar dit was echt té veel werk, heeft mijn leraar mee ingestemd, en dan het soap gebeuren.

    Ik denk niet dat een andere soap de oplossing is, aangezien je dan uiteindelijk op dezelfde problemen stuit. Ik heb het gister namelijk al geprobeerd, maar het omzetten naar een tragedie lukte gewoon echt niet, mede doordat de acteurs korte stukken tekst zeggen, en in tragedies de spelers hele lappen tekst uit kramen :') Dusja. Ik ga mijn leerkracht ook even mailen, gezien we dat moesten doen als we problemen hadden of vast liepen :')
    We mochten overigens ook kostuums ontwerpen, maar dat doen al zo veel mensen en ik wil een beetje origineel zijn.


    take me back to the basics and the simple life

    Deamus schreef:
    (...)

    Het herschrijven van een (stuk) van een tragedie in de moderne wereld, in zowel tragedie-vorm als verhaal-vorm, maar dit was echt té veel werk, heeft mijn leraar mee ingestemd, en dan het soap gebeuren.

    Ik denk niet dat een andere soap de oplossing is, aangezien je dan uiteindelijk op dezelfde problemen stuit. Ik heb het gister namelijk al geprobeerd, maar het omzetten naar een tragedie lukte gewoon echt niet, mede doordat de acteurs korte stukken tekst zeggen, en in tragedies de spelers hele lappen tekst uit kramen :') Dusja. Ik ga mijn leerkracht ook even mailen, gezien we dat moesten doen als we problemen hadden of vast liepen :')
    We mochten overigens ook kostuums ontwerpen, maar dat doen al zo veel mensen en ik wil een beetje origineel zijn.

    Dat klinkt ook als veel werk ja. En hmm, is er anders niet iets van een boek/film met veel tekst dat je kunt veranderen?
    hopelijk kan je leerkracht je er dan ook nog wat mee helpen!±


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Sensate schreef:
    (...)
    Dat klinkt ook als veel werk ja. En hmm, is er anders niet iets van een boek/film met veel tekst dat je kunt veranderen?
    hopelijk kan je leerkracht je er dan ook nog wat mee helpen!±


    Ja misschien wel, maar het koet voornamelijk veel dialoog zijn :'). Ja dat hoop ik ook ja


    take me back to the basics and the simple life

    Wat ik voor mijn cursus drama heb moeten doen vorig jaar was het invullen van een dialoog die weggelaten was uit een dramatekst. Het was eerder een monoloog, tho.
    De naam van het stuk ontgaat me even maar ik kan het snel terugvinden als je wilt.


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    Wat ik voor mijn cursus drama heb moeten doen vorig jaar was het invullen van een dialoog die weggelaten was uit een dramatekst. Het was eerder een monoloog, tho.
    De naam van het stuk ontgaat me even maar ik kan het snel terugvinden als je wilt.


    Hmm, ik weet niet of dat binnen de begrippen van 'grieks tragedie' komt te liggen :')


    take me back to the basics and the simple life

    Deamus schreef:
    (...)

    Hmm, ik weet niet of dat binnen de begrippen van 'grieks tragedie' komt te liggen :')


    Zou me verbazen want het stuk is een Griekse tragedie hahaha

    Edit ; ik heb het even opgezocht, het stuk is Antigone

    [ bericht aangepast op 13 jan 2016 - 15:53 ]


    soul made of stardust and chaos.

    itsmagicc schreef:
    (...)

    Zou me verbazen want het stuk is een Griekse tragedie hahaha

    Edit ; ik heb het even opgezocht, het stuk is Antigone


    Ooh hahaha.
    Oh. Ik denk niet dat dat m dan wordt, want die moesten we al lezen :')


    take me back to the basics and the simple life

    Deamus schreef:
    (...)

    Ooh hahaha.
    Oh. Ik denk niet dat dat m dan wordt, want die moesten we al lezen :')


    het ging over de monoloog vlak voor Antigone zelfmoord pleegt

    Oké! Hopelijk vind je nog iets


    soul made of stardust and chaos.

    Deamus schreef:
    (...)

    Ja misschien wel, maar het koet voornamelijk veel dialoog zijn :'). Ja dat hoop ik ook ja

    Dat dacht ik al ja, ik heb niet echt iets voor je paraat helaas, sorry /:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn