• FBI: “Dierenmishandeling is even erg als moord”



    Het is de FBI menens: dierenmishandeling is vanaf nu een zware misdaad, die in dezelfde categorie thuishoort als moord en aanranding. Want uit onderzoek blijkt dat dierenmishandeling vaak samengaat met misdaden tegen mensen.


    Sinds 1 januari houdt de FBI nauwgezet gegevens bij over dierenmishandeling in de VS. Elke agent die te maken krijgt met dierenmishandeling moet de feiten rapporteren in vier verschillende categorieën: verwaarlozing, opzettelijke foltering, georganiseerde mishandeling (zoals honden- of hanengevechten) en seksueel misbruik van dieren.

    Een van de grote voorvechters van dierenrechten, de advocate Mary Lou Randour, is tevreden met de beslissing van de FBI. “Dieren zijn wezens die kunnen lijden en we weten dat ze kunnen lijden.”

    Maar het is de FBI niet alleen om het dierenwelzijn te doen. Het kan ook helpen om het aantal ‘mensenmisdaden’ terug te dringen. Veel criminelen beginnen hun ‘carrière’ immers door eerst dieren te mishandelen, om pas later ook mensen te viseren. “Er is overtuigend bewijs dat er een link is tussen dierenmishandeling en misdaden tegen mensen”, zegt dierenrechtenadvocate Randour. “En het is geen kwestie van ofwel dieren ofwel mensen te beschermen: we moeten ze allebei beschermen.”

    In eerste instantie gaat de FBI vooral statistische data verzamelen. Het is niet meteen de bedoeling om elke geval van dierenmishandeling zelf te vervolgen.



    We hebben echt dringend een nieuwsforumonderdeel nodig!

    Ik ben echt heel erg blij om dat te horen! Ik denk dat de meesten onder ons wel tegen dierenmishandeling zullen zijn. In mijn ogen mogen ze dit bij ons ook doen. Wat vinden jullie er van? (:

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 13 jan 2016 - 23:38 ]


    What would Emma do?

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Tegenwoordig is het toch ook best toegankelijk(er) geworden om vegetarisch/veganistisch te eten?
    Alleen vinden de meeste mensen vlees daar 'te lekker voor'.

    Ik denk er zelf toch ook wel eens over na. Eigenlijk vind ik dieren doden voor voedsel ook wel een vorm van 'plezier', want we kunnen vandaag de dag best wel zonder vlees/veel minder vlees, er zijn best wel wat alternatieven daarvoor op de markt gekomen.


    Helemaal mee eens! Of in ieder geval al minderen, de Westerse wereld eet veel te veel vlees om goed te zijn. 100 gram per dag is eigenlijk de maximum. Zelfs al een of twee dagen vegetarisch eten per week kan helpen. Ik eet bijvoorbeeld geregeld al eens pasta of rijst, omdat je daar in principe geen vlees moet bij eten.


    What would Emma do?

    Krampus schreef:
    (...)

    Omdat de dieren die worden afgeslacht voor voedsel dienen, en ik ben er mee eens dat die dieren een beter leven moeten krijgen, maar er is een verschil tussen dieren doden voor voedsel, en dieren mishandelen voor de plezier.


    Ik ben het hiermee eens. Ik vind er zelf een groot verschil tussen zitten.

    Natuurlijk heb ik wel respect voor mensen die vegetarisch/veganistisch kunnen leven, en dat mogen ze helemaal zelf weten. Ik zal de laatste persoon zijn die hen erop aan zal vallen, het is immers hen leven. Maar om nou te zeggen dat dieren doden voor voedsel ook een vorm van plezier is? Ik eet graag vlees, en ik kan vast zonder, maar het is nog altijd mijn keus om dat te blijven eten. Het is niet omdat ik het leuk vind dat ze dieren ervoor doden, het is omdat ik er gewoon een behoefte aan heb en omdat ik het lekker vind.

    Ik snap daarom niet dat sommige vegetariërs mij bepaalde dingen mijn strot in willen douwen waar ik het niet mee eens ben. Ik val jullie ook niet lastig om jullie levensstijl. Dat je niet achter de mijne staat wil niet zeggen dat je zo neerbuigend hoeft te spreken over personen die anders denken dan jou. Het is niet zozeer dat mensen op Q dat doen, maar er zijn er genoeg die dat wel doen. Wij zijn ook mensen, sorry, not sorry dat we andere keuzes maken.

    Maar om even terug te komen op het onderwerp van het topic. Ik blijf erbij dat het goed is. Misschien niet om de redenen die de FBI geeft, maar dieren hebben geen stem waardoor ze hen leed niet kunnen delen. Dus ik blijf het een goed initiatief vinden. Nu hopen dat het door zal stromen naar Europa.


    I'm your little ray of pitch black.

    Dubbelpost sorry :')

    [ bericht aangepast op 14 jan 2016 - 12:22 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Nia schreef:
    (...)

    Natuurlijk heb ik wel respect voor mensen die vegetarisch/veganistisch kunnen leven, en dat mogen ze helemaal zelf weten. Ik zal de laatste persoon zijn die hen erop aan zal vallen, het is immers hen leven. Maar om nou te zeggen dat dieren doden voor voedsel ook een vorm van plezier is? Ik eet graag vlees, en ik kan vast zonder, maar het is nog altijd mijn keus om dat te blijven eten. Het is niet omdat ik het leuk vind dat ze dieren ervoor doden, het is omdat ik er gewoon een behoefte aan heb en omdat ik het lekker vind. .


    Dieren doden voor voedsel vind je geen vorm van plezier.
    Maar toch eet je graag vlees, kan je ook vast ook wel zonder, maar heb je er gewoon behoefte aan en vind je het lekker dus is het prima om te eten?

    Ik snap je redenatie niet helemaal. Kan je het uitleggen?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Krampus schreef:
    (...)

    Omdat de dieren die worden afgeslacht voor voedsel dienen, en ik ben er mee eens dat die dieren een beter leven moeten krijgen, maar er is een verschil tussen dieren doden voor voedsel, en dieren mishandelen voor de plezier.


    Het gemiddelde slachtdier heeft waarschijnlijk een even slecht al dan niet slechter leven dan het gemiddelde mishandelde huisdier. Alleen omdat de één ook iets oplevert, namelijk vlees, heiligt dat nog niet de middelen.

    Eigenlijk vind ik Hooverphonics gedachte dat vlees eten ook een vorm van dieren mishandelen voor plezier is, best een interessante gedachte. Ik denk dat het best lastig te ontkennen is zelfs. Er zijn inderdaad vele diervriendelijke substituten waar ik voor zou kunnen kiezen als ik in de supermarkt sta, maar omdat ik weet dat ik meer geniet van een kippenbout dan een vegetarische burger, plaats ik toch mijn eigen genot(plezier) boven het welzijn van het dier. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde als directe dierenmishandeling, maar ik denk dat het indirect toch zeker wel een vorm van mishandeling is. Dit maakt het misschien minder erg, maar zeker niet compleet moreel verantwoord.

    Overigens ben ik niet tegen vlees eten op zich. Het gaat mij erom dat, tenzij ik voor biologisch vlees kies, ik weet dat het dier dat ik eet gegarandeerd een matig tot slecht leven heeft gehad, omdat de leefomstandigheden van slachtdieren nou eenmaal niet goed zijn.


    i put the fun in funeral

    Ik vind dit echt een heel erg interessante discussie. ^^

    Ik ben zelf ook tegen alle vormen van dierenleed en ik neem geregeld vegetarische maaltijden ipv vlees, dingen die ik graag lust. In mijn ogen (voor mij persoonlijk dus), neem ik eigenlijk alleen vlees als vorm van genot, zoals Sarah zegt. Bijvoorbeeld een worstenbroodje of iets dergelijks en onbewust doe je dan toch mee aan die praktijken. Het erge is dat je soms vergeet wat er met die dieren gebeurt. Ik moet mezelf soms echt dwingen om van die filmpjes te kijken, om er echt weer volledig van bewust te worden dat het slecht is om vlees te eten, want die dieren worden gewoon mishandeld. Toch treedt er steeds een soort gewenning op en begin je dat na een tijdje te negeren.


    What would Emma do?

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Dieren doden voor voedsel vind je geen vorm van plezier.
    Maar toch eet je graag vlees, kan je ook vast ook wel zonder, maar heb je er gewoon behoefte aan en vind je het lekker dus is het prima om te eten?

    Ik snap je redenatie niet helemaal. Kan je het uitleggen?


    Overleven. Ik zie niet in waarom ik hierin zou moeten veranderen, misschien wel egoïstisch, maar goed. We zijn opgegroeid met vlees, en ik ga niet stoppen omdat mensen dat niet kunnen respecteren. Het is mijn keus, mijn lichaam. Ik weet niet of ik zonder vlees kan, ik ga het niet testen, geen behoefte aan. Ik vind het prima dat we zoiets eten, zo heeft de mens het immers ook tijden volgehouden. En natuurlijk is het lekker, waarom zou ik mezelf iets lekkers niet gunnen? Misschien is het dan wel een tikkeltje plezier, dat zal ik toe moeten geven.

    Sowieso ga ik echt niet meer geld uitgeven aan vegetarische gerechten wanneer ik gewoon vlees kan kopen voor goedkoper. Die filmpjes heb ik allemaal wel gezien, en het is ook vreselijk grof. Daar kan ik ook niet omheen draaien. Maar ik krijg er niet de drang door om het niet meer te eten. Sowieso zit ik tegenwoordig enkel nog maar aan de kip, aangezien de rest gewoon te duur is, waarom zou ik dan wanneer ik het geld zou hebben kiezen voor vegetarisch vlees terwijl ik weer eens een biefstukje op mijn bord kan hebben liggen?

    Zoals ik al zeg, ik heb niets tegen vegetariërs, het is goed dat jullie bestaan. Maar begrijp ook dat anderen een andere mening hebben.


    I'm your little ray of pitch black.

    Nia schreef:
    (...)

    Overleven. Ik zie niet in waarom ik hierin zou moeten veranderen, misschien wel egoïstisch, maar goed. We zijn opgegroeid met vlees, en ik ga niet stoppen omdat mensen dat niet kunnen respecteren. Het is mijn keus, mijn lichaam. Ik weet niet of ik zonder vlees kan, ik ga het niet testen, geen behoefte aan. Ik vind het prima dat we zoiets eten, zo heeft de mens het immers ook tijden volgehouden. En natuurlijk is het lekker, waarom zou ik mezelf iets lekkers niet gunnen? Misschien is het dan wel een tikkeltje plezier, dat zal ik toe moeten geven.

    Sowieso ga ik echt niet meer geld uitgeven aan vegetarische gerechten wanneer ik gewoon vlees kan kopen voor goedkoper. Die filmpjes heb ik allemaal wel gezien, en het is ook vreselijk grof. Daar kan ik ook niet omheen draaien. Maar ik krijg er niet de drang door om het niet meer te eten. Sowieso zit ik tegenwoordig enkel nog maar aan de kip, aangezien de rest gewoon te duur is, waarom zou ik dan wanneer ik het geld zou hebben kiezen voor vegetarisch vlees terwijl ik weer eens een biefstukje op mijn bord kan hebben liggen?

    Zoals ik al zeg, ik heb niets tegen vegetariërs, het is goed dat jullie bestaan. Maar begrijp ook dat anderen een andere mening hebben.


    Ik begrijp je redenering wel, hoewel ik het zelf anders uitvoer. Je kan mensen niet gaan verplichten om het anders te gaan doen, maar misschien kan je er wel eens over nadenken. Ik denk dat de meeste mensen er bijvoorbeeld wel een probleem mee zouden hebben, moesten ze die dieren zelf moeten slachten. Ik heb er bijvoorbeeld zelf ook minder een probleem mee om wild te eten, omdat ik weet dat die beesten op z'n minst vrij hebben rondgelopen. Of ik koop alleen biologisch, omdat de kans dan iets groter is dat die beestjes een beter leven hebben gehad (toegegeven, ze plakken die stempel tegenwoordig nogal gemakkelijk op producten, maar meer heb je niet om op af te gaan...).
    Voor mij is minder vlees eten niet alleen een kwestie voor de dieren, maar eveneens voor het milieu, al ben ik nu wel erg ver aan het afdwalen van het oorspronkelijke onderwerp.


    What would Emma do?

    Pterodactyl schreef:
    (...)

    Ik begrijp je redenering wel, hoewel ik het zelf anders uitvoer. Je kan mensen niet gaan verplichten om het anders te gaan doen, maar misschien kan je er wel eens over nadenken. Ik denk dat de meeste mensen er bijvoorbeeld wel een probleem mee zouden hebben, moesten ze die dieren zelf moeten slachten. Ik heb er bijvoorbeeld zelf ook minder een probleem mee om wild te eten, omdat ik weet dat die beesten op z'n minst vrij hebben rondgelopen. Of ik koop alleen biologisch, omdat de kans dan iets groter is dat die beestjes een beter leven hebben gehad (toegegeven, ze plakken die stempel tegenwoordig nogal gemakkelijk op producten, maar meer heb je niet om op af te gaan...).
    Voor mij is minder vlees eten niet alleen een kwestie voor de dieren, maar eveneens voor het milieu, al ben ik nu wel erg ver aan het afdwalen van het oorspronkelijke onderwerp.


    Natuurlijk zou ik er een probleem mee hebben als ik het dier zelf moest slachten, daar zal ik niet over liegen. Het punt is dat het tegenwoordig niet meer hoeft, en dat het ons allemaal zo makkelijk gemaakt is. Misschien te makkelijk, maar het is er wel. Biologisch is me echt te duur, anders zou ik dat wel doen. Dat zeg ik nu niet om deze discussie te beëindigen, maar dan zou ik wel het idee hebben dat ik toch iets goeds terug doe (ondanks dat ik het nog altijd niet als iets verkeerds zie). Maar het is ook wat je zegt. Tegenwoordig planten ze haast overal een Biologisch sticker op, wat ik ook wel weer een tikkeltje overdreven vind. Als ze het zo graag willen verkopen moeten ze het goedkoper maken, of als enige optie geven. Maar dat doen bedrijven ook niet, gezien ze er enkel winst op maken zo.
    Is het afdwalen zo erg dan? Want dit is wel een educatieve discussie eigenlijk? Want als het zo erg is dan hou ik me wel gedeisd. c:


    I'm your little ray of pitch black.

    Nia schreef:
    (...)

    Overleven. Ik zie niet in waarom ik hierin zou moeten veranderen, misschien wel egoïstisch, maar goed. We zijn opgegroeid met vlees, en ik ga niet stoppen omdat mensen dat niet kunnen respecteren. Het is mijn keus, mijn lichaam. Ik weet niet of ik zonder vlees kan, ik ga het niet testen, geen behoefte aan. Ik vind het prima dat we zoiets eten, zo heeft de mens het immers ook tijden volgehouden. En natuurlijk is het lekker, waarom zou ik mezelf iets lekkers niet gunnen? Misschien is het dan wel een tikkeltje plezier, dat zal ik toe moeten geven.

    Sowieso ga ik echt niet meer geld uitgeven aan vegetarische gerechten wanneer ik gewoon vlees kan kopen voor goedkoper. Die filmpjes heb ik allemaal wel gezien, en het is ook vreselijk grof. Daar kan ik ook niet omheen draaien. Maar ik krijg er niet de drang door om het niet meer te eten. Sowieso zit ik tegenwoordig enkel nog maar aan de kip, aangezien de rest gewoon te duur is, waarom zou ik dan wanneer ik het geld zou hebben kiezen voor vegetarisch vlees terwijl ik weer eens een biefstukje op mijn bord kan hebben liggen?

    Zoals ik al zeg, ik heb niets tegen vegetariërs, het is goed dat jullie bestaan. Maar begrijp ook dat anderen een andere mening hebben.


    Ik ben ook niet een vegetariër hoor. :') Maar ja, het is goed dat we allemaal bestaan.

    Ik eet ook gewoon vlees, ik woon nog thuis dus zal moeten eten wat de pot schaft. De overgang van jarenlang wel vlees naar plots geen vlees zal denk ik ook wel groot zijn, dus dat zal vast ook een rede zijn om niet over te (willen) stappen en ook gewoon buitenshuis vlees te blijven eten omdat je het gewend bent.
    Ik heb wel een periode ergens anders gewoond waar amper vlees werd gegeten, en gek genoeg heb ik het amper/niet gemist, ik had het vaak niet eens door dat er vlees miste. Ik begon juist bepaalde groenten meer te waarderen/lekkerder te vinden.

    Ik heb zelf wel plannen om binnenkort op mezelf te gaan wonen, dan zal ik ook vaker zelf moeten gaan koken dus overweeg ik de optie zeker wel om te minderen met vlees omdat ik eigenlijk geen hele goede redenen kan bedenken waarom het wél goed zou zijn behalve dan misschien omdat het lekker, makkelijker en misschien goedkoper is.

    [ bericht aangepast op 14 jan 2016 - 13:11 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Nia schreef:
    (...)

    Natuurlijk zou ik er een probleem mee hebben als ik het dier zelf moest slachten, daar zal ik niet over liegen. Het punt is dat het tegenwoordig niet meer hoeft, en dat het ons allemaal zo makkelijk gemaakt is. Misschien te makkelijk, maar het is er wel. Biologisch is me echt te duur, anders zou ik dat wel doen. Dat zeg ik nu niet om deze discussie te beëindigen, maar dan zou ik wel het idee hebben dat ik toch iets goeds terug doe (ondanks dat ik het nog altijd niet als iets verkeerds zie). Maar het is ook wat je zegt. Tegenwoordig planten ze haast overal een Biologisch sticker op, wat ik ook wel weer een tikkeltje overdreven vind. Als ze het zo graag willen verkopen moeten ze het goedkoper maken, of als enige optie geven. Maar dat doen bedrijven ook niet, gezien ze er enkel winst op maken zo.
    Is het afdwalen zo erg dan? Want dit is wel een educatieve discussie eigenlijk? Want als het zo erg is dan hou ik me wel gedeisd. c:


    Ik heb het topic gestart en ik heb er totaal geen probleem mee, dus van mij part gaat het daar ook over. :'D Het is nu eenmaal zo dat de vleesindustrie een van de meest vervuilende ter wereld is. Runderen produceren enorm veel gas, de helft van de landbouw opbrengsten gaat naar dieren in plaats van mensen en er worden ongelofelijk veel bossen gekapt om plaats te maken voor vee en voor maïs teelt en dergelijke, die dan ook nog eens grotendeels naar het vee gaat. Mensen worden serieus onderbetaald in de armere landen en dat kan gewoon niet. In mijn ogen is er echt ongelofelijk veel mis met onze industrie, economie en alles dat er aan vast hangt, dus dat mag van mij echt afgeschaft worden, maar zo werkt de wereld jammer genoeg niet.
    Ja, ik vraag mijn ouders altijd om er op te letten als ze gaan winkelen, want zij kunnen daar wel een beetje rekening mee houden. Mijn gezin houdt niet echt van vegetarisch zoals ik, dus er staat geregeld wel vlees op het menu, maar ik zeg vaak gewoon dat ik er geen zin in heb. Dan eten ze twee dagen van hetzelfde vlees, dus dat ik ook goed voor mij :'D Mijn moeder brengt altijd een hele hoop mee en dan eten we daar echt een halve week van of zo.

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Ik ben ook niet een vegetariër hoor. :') Maar ja, het is goed dat we allemaal bestaan.

    Ik eet ook gewoon vlees, ik woon nog thuis dus zal moeten eten wat de pot schaft. De overgang van jarenlang wel vlees naar plots geen vlees zal denk ik ook wel groot zijn, dus dat zal vast ook een rede zijn om niet over te (willen) stappen en ook gewoon buitenshuis vlees te blijven eten omdat je het gewend bent.
    Ik heb wel een periode ergens anders gewoond waar amper vlees werd gegeten, en gek genoeg heb ik het amper/niet gemist, ik had het vaak niet eens door dat er vlees miste. Ik begon juist bepaalde groenten meer te waarderen/lekkerder te vinden.

    Ik heb zelf wel plannen om binnenkort op mezelf te gaan wonen, dan zal ik ook vaker zelf moeten gaan koken dus overweeg ik de optie zeker wel om te minderen met vlees omdat ik eigenlijk geen hele goede redenen kan bedenken waarom het wél goed zou zijn behalve dan misschien omdat het lekker, makkelijker en misschien goedkoper is.


    Dat is heel leuk om te horen! Ik ben zo iemand die amper groenten lust, dus dat is ook lekker handig... :'D Maar het is wel zo dat als je op jezelf woont (ik zit op kot), dat je echt heel bewust stil staat bij wat je eet en kookt. Voor mij was het toen echt niet meer alleen van wat vind ik lekker, maar ook van 'waar sta ik achter?', dus ik at bijna geen vlees meer. Nu ben ik thuis voor de blok en ik merk dat dat toch terug meer is geworden.


    What would Emma do?

    Audacity schreef:
    Vind het interessant dat mishandeling en seksueel misbruik bij dieren zo zwaar wordt afgekeurd maar er dagelijks duizenden dieren vermoord worden voor de slacht etc. en dat is dan weer helemaal okay. Natuurlijk ben ik er voorstander van de dierenleed wordt tegen gegaan, maar dit is simpelweg hypocriet.

    High five! Precies dit. En nu Yoda zegt dat dat onderzoek ook geen steek houdt krijgt de geloofwaardigheid hiervan ook een flinke dreun.
    Even mezelf verwoorden vanuit een andere invalshoek: principe van gelijkwaardigheid, en hoe ik dat hier zowel bevestig als keihard onderuit haal. Voor mij is dierenmishandeling op hetzelfde voetstuk plaatsen als mensenmishandeling erkennen dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen. En dat is voor mij niet zo. Waarom? Omdat ik min of meer zonder gewetensbezwaar vlees kan eten en als een dier vervelend doet, ik het gerust in een hok stop. Ofwel; ik zie dieren als ondergeschikt aan mij en ze hebben maar te doen wat ik zeg (hey er is een reden dat ik geen huisdieren heb). Dat doe ik bij mensen niet.
    Hier zit wel een grote maar bij, en dat is dat ik geen vóórstander ben van nodeloos lijden bij zowel dier als mens. Ik heb alleen uit gemakzucht en desinteresse nooit de moeite genomen om zo veel mogelijk dier- en milieuvriendelijk te gaan leven.


    No growth of the heart is ever a waste

    Audacity schreef:
    (...)

    Het gemiddelde slachtdier heeft waarschijnlijk een even slecht al dan niet slechter leven dan het gemiddelde mishandelde huisdier. Alleen omdat de één ook iets oplevert, namelijk vlees, heiligt dat nog niet de middelen.

    Eigenlijk vind ik Hooverphonics gedachte dat vlees eten ook een vorm van dieren mishandelen voor plezier is, best een interessante gedachte. Ik denk dat het best lastig te ontkennen is zelfs. Er zijn inderdaad vele diervriendelijke substituten waar ik voor zou kunnen kiezen als ik in de supermarkt sta, maar omdat ik weet dat ik meer geniet van een kippenbout dan een vegetarische burger, plaats ik toch mijn eigen genot(plezier) boven het welzijn van het dier. Het is natuurlijk niet precies hetzelfde als directe dierenmishandeling, maar ik denk dat het indirect toch zeker wel een vorm van mishandeling is. Dit maakt het misschien minder erg, maar zeker niet compleet moreel verantwoord.

    Overigens ben ik niet tegen vlees eten op zich. Het gaat mij erom dat, tenzij ik voor biologisch vlees kies, ik weet dat het dier dat ik eet gegarandeerd een matig tot slecht leven heeft gehad, omdat de leefomstandigheden van slachtdieren nou eenmaal niet goed zijn.

    Exactly, precies dit. Op de een of andere manier kan ik me erg in jouw meningen vinden in dit topic XD. Ik kom dan liever over als een oprechte eikel dan hypocriet.
    Omdat ik zelf niet moreel schoon ben zal ik ook niet gaan lopen miepen en doen alsof. Het moment dat ik erken dat dierenmishandeling net zo erg is als mensenmishandeling en daar een duidelijk standpunt in neem moet ik van mezelf al mijn dierlijke producten van dubieuze herkomst laten staan. Ofwel; me naar dat standpunt gaan gedragen omdat ik mezelf anders hypocriet en ongeloofwaardig vind. En dat doe ik niet.


    No growth of the heart is ever a waste

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Dieren doden voor voedsel vind je geen vorm van plezier.
    Maar toch eet je graag vlees, kan je ook vast ook wel zonder, maar heb je er gewoon behoefte aan en vind je het lekker dus is het prima om te eten?

    Ik snap je redenatie niet helemaal. Kan je het uitleggen?


    Zo gaat de natuur, eten of gegeten worden. Ookal kunnen we zonder, het is een keuze. Ik eet graag vlees maar dat betekend niet dat ik dieren haat of graag dieren zie lijden.

    Krampus schreef:
    (...)

    Zo gaat de natuur, eten of gegeten worden. Ookal kunnen we zonder, het is een keuze. Ik eet graag vlees maar dat betekend niet dat ik dieren haat of graag dieren zie lijden.


    Er is nochtans niet zo veel natuur aan wat er met dieren gebeurt in slachthuizen. (;


    What would Emma do?