• Ik ben inmiddels alweer dagen aan het leren voor mijn tentamens en ik vind het dan altijd fijn om een muziekje op te hebben staan. Maar ik heb er ook een hekel aan om de hele tijd van muziek te moeten wisselen tussendoor, dus vandaar dat ik op youtube ben gaan zoeken en bij de onderstaande video uitkwam, die ik nu hele dagen op heb staan.

    Het is zo motiverend om met deze muziek te leren hahaha en het leidt ook niet heel erg af gezien er geen tekst in zit. (Ik kan me dan namelijk niet goed concentreren haha!)



    Wat voor muziek gebruik jij om te studeren?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    AC :3

    Alan Walker luister ik graag. Geen tekst, alleen muziek.

    Klassiek. Héél veel klassiek. Ik heb een hele playlist op YT, twee balletten + verscheidene lange stukken (45 min en langer) onder een bladwijzer staan en een stuk of zeven(?) cd's standaard op mijn kamer staan. Het helpt me op de een of andere manier om beter te concentreren. ^^ +ik vind het mooi.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Vrijwel altijd klassieke muziek, of contemporary classical/instrumental. (:


    The truth is out there.

    géén... je moest mij in een grote witte afgesloten ruimte zetten want ik heb de concentratie van een walnoot xp
    muziek maak het alleen maar erger hihi


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    K3, hele dagen K3. :') Ik ken na zes weken studeren zo goed als alle liedjes al uit mijn hoofd. :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    K3, hele dagen K3. :') Ik ken na zes weken studeren zo goed als alle liedjes al uit mijn hoofd. :W

    Hahahaha, misschien iets voor mijn volgende tentamen week


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ludovico Einaudi werkt altijd wel goed bij mij. En hij heeft genoeg liedjes om een hele middag naar te luisteren. (':


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    Dat soort muziek inderdaad. Ik heb heel veel Two Steps From Hell geluisterd de afgelopen weken. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Stiekem heb ik ook dit topic gemaakt om eens wat anders te luisteren dan piraten en keltische muziek haha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Neo-classical vaak (:

    En als ik leer voor een taal dan zet ik Frans of Duitse muziek op (moet dan wel matchen :P )


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Neo-classical vaak (:

    En als ik leer voor een taal dan zet ik Frans of Duitse muziek op (moet dan wel matchen :P )


    Ha, dat is echt super slim! Nog nooit zo over nagedacht, maar dat is natuurlijk super handig.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Mijn voorkeur gaat uit naar géén, tenzij het gewoon hersendodend werk is, zoals opmaak o.i.d. Anders leidt het me gewoon teveel af.

    [ bericht aangepast op 24 jan 2016 - 19:10 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Alles wat instrumentaal en chill is. Als er in gezongen wordt werkt het minder goed voor me want dan ga ik me onbewust op de tekst focussen.
    Ik ga heel gauw de psy elektronische kant op. Ofwel: vage muziek waar menig medestudent LSD of aanverwante middelen bij gebruikt. Mijn studeermuziek kan best een hoog aantal BPM hebben voor instrumentale muziek, maar kan toch voor mij rustgevend zijn als dit consequent is en de melodie ontspant, bijvoorbeeld bij het nummer Metronome - Basic Evolution.
    Tip: gebruik studeermuziek ook echt als studeermuziek en zo min mogelijk anders. Waarom? Zodat je hoofd dan gauwer de associatie legt van 'dit soort muziek -> an die Arbeit'. Deze tip breng ik niet altijd even trouw in de praktijk omdat ik m'n muziek gewoon mooi vind maar het werkt wel voor mij ;D.
    Tip 2: gebruik een afspeellijst 'studiemuziek' oid of een heel album zodat je niet telkens denkt 'wat voor nummer moet ik nu opzetten?' Ik spreek uit ervaring hier >.>
    Tip 3: ik gebruik deze muziek zelf meestal voor dingen maken (dat is voor mij studeren nu) ipv echt theoretisch leren dus weet van jezelf of je ook echt kán studeren met muziek. Want muziek neemt toch een deel van je hersenen in beslag en als ik echt proefwerken moest leren had ik nooit muziek op (dan heb ik het ook niet echt geprobeerd met muziek).


    Supachill deze jonge jwz.

    Shpongle ohgodyes.
    En ja Alan Walker werkt ook bij mij, ik heb wel eens Spectre opstaan.

    De Aziatische chillmuziek. werkt ook voor me.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ohhh die aziatische chillmuziek komt op mijn lijstje haha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Liefst geen, maar ik luister soms wel eens naar Bach :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."