• De stelling van deze week luidt:
    Vliegen binnen Europa moet verboden worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Verbieden vind ik net te ver gaan, maar ik ben wel een voorstander voor het ontmoedigen hiervan.
    Daar tegenover moet wel staan dat er goede alternatieve opties zijn, bijvoorbeeld goede treinverbindingen die niet al te duur zijn. Zo ga ik volgend jaar naar Berlijn en dit wil ik eigenlijk heel graag met de trein doen. Alleen is dit haast twee keer zo duur, en duurt het veel langer dan vliegen. Dus waarschijnlijk zal ik alsnog met het vliegtuig gaan...


    Stenenlikker

    Delahaye schreef:
    Verbieden vind ik net te ver gaan, maar ik ben wel een voorstander voor het ontmoedigen hiervan.
    Daar tegenover moet wel staan dat er goede alternatieve opties zijn, bijvoorbeeld goede treinverbindingen die niet al te duur zijn. Zo ga ik volgend jaar naar Berlijn en dit wil ik eigenlijk heel graag met de trein doen. Alleen is dit haast twee keer zo duur, en duurt het veel langer dan vliegen. Dus waarschijnlijk zal ik alsnog met het vliegtuig gaan...


    Precies dit. Vind het namelijk waar ik woon al een ramp om met OV te gaan. In mijn stage tijd moest ik een uur er voor uittrekken terwijl met de auto 15 minuten was. De prijzen vind ik ook absurd hoog. Naar mijn werk (wel buitengebied) kan ik niet eens in de buurt met een bus komen.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ga deze winter naar een zeer noordelijk puntje van Finland, dat zou niet te doen zijn zonder vliegtuig. Daarnaast zijn er ook gevallen waar je snel ergens moet komen, waarin het vliegtuig onmisbaar zou zijn. Mensen die veel reizen voor werk maar ook een gezin hebben zouden hier ook de dupe van zijn. Ontmoedigen voor pleziertripjes zou zeker een goed alternatief zijn.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Een deel van Rusland en Turkije zijn ook nog Europa, dus ik zou het gebied net iets kleiner maken. Als het bv zou gaan over West Europa was ik eens, mits alternatieven meer op punt worden gesteld


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    nee, mensen moeten zelf weten of ze vliegen.
    Vliegen is best duur en dat ontmoedigt al genoeg.
    De meeste mensen vliegen ook omdat het de beste optie is dus ipv verbieden kan je beter andere opties aantrekkelijker maken.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    nee, mensen moeten zelf weten of ze vliegen.
    Vliegen is best duur en dat ontmoedigt al genoeg.
    De meeste mensen vliegen ook omdat het de beste optie is dus ipv verbieden kan je beter andere opties aantrekkelijker maken.

    Vliegen is vaak echt goedkoop in vergelijking met andere opties. Toen ik naar Barcelona ging was de bus 2x zo duur als een vliegtuigticket en je deed er 10x zolang over, dan is de keuze snel gemaakt


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Prijs van vliegen verhogen en de trein goedkoper maken lijkt me voldoende. Mensen kiezen de goedkoopste optie en al vlieg ik zelf niet ik begrijp wel dan mensen liever voor 50 euro naar Londen vliegen dan voor 500 met de trein. Vliegen kan dan nog in gevallen waarbij je met de trein echt niet kunt of in spoedgevallen.


    ©1998