• Al heel wat jaren voel ik mij aanhetrokken tot Psychologie. Men ouders motiveren me daarom ook om deze richting te studeren omdat ik het zo interessant vind. Er zijn alleen een paar dingen die mij nog tegen houden en waarover ik vragen heb. Ik zit namelijk in een technische richting. Daarom reageert de rest van men omgeving geschokt op mijn keuze om dat het grootste deel er niet in gelooft dat in het aankan. Zijn er hier mensen die de richting Psychologie volgen en even kunnen zeggen of het echt waar is dat de richting zo moeilijk is? En ligt het wiskunde niveau hoog of valt dat mee?

    [ bericht aangepast op 12 feb 2016 - 8:24 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Dit zal ontzettend liggen aan de universiteit. Iedere universiteit deelt zijn studie psychologie weer anders in. Dus je kunt het best eens naar open dagen gaan of de website van de opleiding bekijken, maar voor zover ik weet is statistiek de enigste wiskunde die je nodig hebt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Naar wat ik heb gehoord bestaat het moeilijke gedeelte vaak uit lange en enorm moeilijke teksten lezen. Maar mensen zeggen wel dat als je lezen niet heel erg vind en je echt gemotiveerd bent, het een studie is die prima te doen is. Hij zal geen appeltje eitje worden, maar als je het er voor over hebt lukt het wel denk ik (:

    Hoewel het van universiteit tot universiteit afhangt, blijft het een moeilijke studie. Dat moet ook want er starten zoveel mensen en die kunnen niet allemaal afstuderen...
    Het wiskundige en wetenschappelijke niveau is hoog, iets wat mensen denk ik weleens vergeten. Statistiek is niet gemakkelijk en als je niet minstens vijf uur wiskunde per week hebt gehad in het middelbaar gaat het zelfs redelijk moeilijk worden.
    Daarnaast is het wel een zeer interessante richting, vooral in de verdere jaren. Dan wordt het ook gemakkelijker omdat het dan meer op specifieke dingen focust en de algemene biologische aspecten niet meer echt aan bod komen. Statistiek is daar ook wel gemakkelijker normaal.


    The soul needs autumn.

    Ik kom zelf ook uit een technische richting en wil volgend jaar net zoals jij Psychologie studeren. Ook mijn ouders steunen me en de school eigenlijk ook wel. Als je echt iets wil en weet van jezelf dat je er voor zal gaan en niet gewoon maar in de blok zal studeren dan is er wel een kans dat je het lukt. Veel ligt aan jezelf, als het een richting is die jou echt ligt dan zou ik het proberen. Niemand kan in jouw plaats zeggen dat je het niet zou aankunnen, dat bepaal je namelijk zelf.


    You save everyone, but who saves you?

    Ik zelf kom ook van een technische richting af en wil graag iets in de richting van psychologie doen. Ik ben naar open dagen geweest en het kwam niet bij mij over dat het zoveel moeilijker zou zijn voor studenten van een technische richting.


    My fake plants died because I did not pretend to water them

    Ik heb me ingeschreven voor psychologie in Utrecht, volgend schooljaar ga ik beginnen. Als je het echt wil lukt het je wel joh!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ken best veel mensen die een technisch/bèta profiel hadden en psychologie zijn gaan studeren. Bovendien ben ik zelf ook iets totaal niet technisch gaan doen, terwijl ik ook een technisch/bèta profiel had en ik red het prima. Van de mensen die psychologie zijn gaan studeren vanuit onze richting heb ik tot nu toe nog geen slechte ervaringen gehoord. Als het jou de leukste studie lijkt die er is, zou ik mij dus niet tegen laten houden omdat je van de technische kant komt. Bovendien kan het soms ook nog best voordelen hebben, omdat het je toch ietwat anders en unieker maakt dan de grote hoos mensen met een alfa profiel.


    Happy Birthday my Potter!

    Mocht iets met psychologie willen doen en ook met bèta erbij; kan ik je psychobiologie aanraden. Ik heb het zelf een halfjaar gestudeerd, dus daar kan ik veel uitleg over geven ^^
    Van Psychologie weet ik niet veel ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ohja, Andrea is nu bezig met haar master, maar zeer heeft wel de bachelor Psychologie gedaan. Misschien dat je hart wat kan vragen. Ben alleen even haast username kwijt :x


    Deep inside, I've never felt alive