• Okay let me explain. c;

    Ik zit op het MBO en ik merk gewoon dat iedereen om mij heen goede cijfers haalt en dan kom ik aan kakken met mijn 5.5 (soms wel lager). Laatst gebeurde dit dus ook. Wij moesten een schrijfdossier inleveren en iedereen haalde een mooi cijfer maar onder mijn naam staat een 5.6. Waarom? Geen flauw idee, ik heb 4F voor Nederlands, ondanks dat haal ik gemiddeld een 6. Maar goed, ik kon er wel om janken.
    Wat nu dus ook gebeurd: ik wil alleen maar hoger en beter worden, bv ik kreeg een 7 (enige hoogste cijfer van de toetsweek) en ik was er gewoon niet blij mee. Waarom kunnen trouwens sommige mensen de hele freaking dag zo druk wezen terwijl ik tijdens een van de laatste uurtjes knallende koppijn heb?
    En waarom krijgen de mensen die nooit leren alleen maar hoge cijfers en ik leer mijn hersenen eruit en ik krijg niet wat ik er van verwacht?
    Deze vragen dwalen al zolang in mijn hoofd dat ik gewoon super onzeker word van mezelf.
    Ook merk ik dat ik me super eenzaam voel en steeds meer awkward word rondom mensen, ik heb het gevoel dat ik mezelf verlies zeg maar.
    Lol niemand weet dit trouwens omdat ik alles voor me houd, ookal zit ik bijna in de bus te huilen en ben ik super stil en bleek de laatste tijd.
    EN OMG, ik wil zoveel typen en doen, maar ik wil niemand belemmeren met mijn shit, :( (jup slechte eigenschap)
    Misschien denk je wel dat ik super erg zeur en doe, maar ondanks dit alles ben ik super lief maar ik ben bang dat ik mensen stoor en irriteer.
    Maar okay, thanks voor het lezen. Ik moest dit gewoon even kwijt!


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Story of my life. Ik doe ook altijd mijn best maar haal altijd lage cijfers. En het voelt zo oneerlijk soms. Ik heb ook klasgenoten die niets aan school hoeven te doen en toch altijd een 8 halen, en ik leer uren en haal alsnog een 5.
    Vervelend dat je je zo voelt.. Maar het voor jezelf houden is niet goed. Dat je het hier deelt is al een stap in de goede richting! Maar ik denk dat je het het beste kunt aangeven bij je ouders, of anders een begeleider op school? Vooral omdat je ook vertelt dat je er zo onzeker van wordt. Vertel hen dat je baalt van je cijfers, en hoe je je daardoor voelt. Je stoort of irriteert mensen daar absoluut niet mee, zij zijn er juist om jou te helpen!
    Ik hoop dat je je snel wat beter zult voelen. Je mag me altijd een berichtje sturen als het wat minder gaat, ook al kennen we elkaar niet. Belemmer me maar met je shit, haha.


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    To be honest: Ik denk dat het niveau te hoog gegrepen is. Welk niveau doe je?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Er zijn zeker weten ook mensen die graag iets van jouw willen hebben. Mensen die goede punten scoren kunnen dan net opkijken naar een ander aspect van jou: je uiterlijk, je populariteit, je geliefdheid, je humor, je uitstraling, talent hebben in sport, goed kunnen koken of tekenen. Je hebt zeker dingen die zij dan weer niet hebben! (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wanheda schreef:
    To be honest: Ik denk dat het niveau te hoog gegrepen is. Welk niveau doe je?


    Niveau 3 maar ik denk persoonlijk niet dat dat het probleem is, want ik ben geslaagd voor niveau 3 hehe


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Coliver schreef:
    Story of my life. Ik doe ook altijd mijn best maar haal altijd lage cijfers. En het voelt zo oneerlijk soms. Ik heb ook klasgenoten die niets aan school hoeven te doen en toch altijd een 8 halen, en ik leer uren en haal alsnog een 5.
    Vervelend dat je je zo voelt.. Maar het voor jezelf houden is niet goed. Dat je het hier deelt is al een stap in de goede richting! Maar ik denk dat je het het beste kunt aangeven bij je ouders, of anders een begeleider op school? Vooral omdat je ook vertelt dat je er zo onzeker van wordt. Vertel hen dat je baalt van je cijfers, en hoe je je daardoor voelt. Je stoort of irriteert mensen daar absoluut niet mee, zij zijn er juist om jou te helpen!
    Ik hoop dat je je snel wat beter zult voelen. Je mag me altijd een berichtje sturen als het wat minder gaat, ook al kennen we elkaar niet. Belemmer me maar met je shit, haha.


    Jouw berichtje deed mij echt goed, heel erg bedank. Ik vind het erg lastig om het vertellen maar ik ga mijn best doen!
    Jij mag mij ook altijd een berichtje sturen!


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Ik zou het in ieder geval aan iemand in de buurt vertellen. Wie weet weten zij wel een manier om je te helpen met studeren! Of wie weet heb je alleen al steun aan het feit dat zij achter je zullen staan als je een toets haalt (ook al is het met een 6). En praat met docenten op school! Zij weten ook misschien wel manieren om te studeren of kunnen helpen met verslagen. Ga anders langs die docent die je een laag cijfer gaf voor je schrijfdossier, misschien zijn er al kleine tips die je kunnen helpen om de volgende keer een hoger cijfer te halen (:

    En misschien als je straks iets beter in je vel zit over je cijfers, wie weet kan het dan ook zijn dat je wat makkelijker die hoge cijfers haalt. Het feit dat je onzeker bent, kan namelijk misschien ook wel effect hebben op je cijfers. Vertel in ieder geval iemand over hoe je je voelt. Uit eigen ervaring is het al een hele opluchting om soms gewoon dingen kwijt te zijn. En niemand ziet jou probleem als iets wat hen belemmerd.

    Mocht je nog wat kwijt willen, kun je mij in ieder geval pb'en. Of zoek hier op Quizlet een contactpersoon (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Bools schreef:
    (...)

    Jouw berichtje deed mij echt goed, heel erg bedank. Ik vind het erg lastig om het vertellen maar ik ga mijn best doen!
    Jij mag mij ook altijd een berichtje sturen!

    Fijn! De eerste stap zetten is altijd moeilijk, maar je zult zien dat het beter zal gaan als je het eenmaal hebt gedaan (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Stel je niet teveel eisen van jezelf? Het ziet er voor mij uit alsof je zegt "Ik moet dit, ik moet dat," Verwacht je niet teveel van jezelf? Op zo'n moment moet je niet naar anderen kijken. Laat anderen gaan, kijk niet naar hun prestaties, daardoor lijken jouw prestaties in het niet te vallen (zoals je 7). Ga door tot hoever je kan (en wilt!) maar ga niet door tot hoever je van jezelf moet, dat maakt het leven een stuk zwaarder dan het al is.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Er komt een tijd dat de mensen die met twee vingers in de neus negens halen ergens zullen stranden waar jij wel slaagt. Waarom? Omdat je één ding traint dat zij niet trainen en dat is keiharde volharding. Ik ben als enige ex-VMBO'er op de Havo in mijn jaar in één keer geslaagd. In die twee jaar tijd hebben twee meiden die afstroomden van het VWO het af moeten laten weten omdat zij een neuspeutermentaliteit hadden en ik in mijn achterhoofd had dat ik moest leren.
    Nu doe ik HBO en moet ik heel hard werken om de laatste loodjes te halen. Ik loop bij de fysio, ben overspannen en ziek geweest door stress en ik heb wel twintig keer gedacht: zal ik me niet gewoon uitschrijven?
    Terwijl ik altijd de mentaliteit had dat ik er wel zou komen als ik maar hard genoeg werkte, kreeg ik toch tegenslag na tegenslag te verduren. Ik heb in die periode twee dingen geleerd.
    1: cijfers zijn minder belangrijk dan karakter en mentaliteit. Veel minder belangrijk. Een zes lijkt mager, maar als die zes gehaald is door keihard werken glanst ie voor mij meer dan een neuspeuter-acht. En al zou je onvoldoendes halen, dan nog kun je met een schoon geweten zeggen dat je keihard je best hebt gedaan.
    2: het gaat niet om de eerste plaats, het gaat om de finish. Ja, er zijn er die in zes maanden met twee vingers in de neus afstuderen. Er zijn altijd de 10% besten die elk bedrijf wil. En die 90% anderen komen er ook wel, linksom of rechtsom.
    En een bonus van mij: je bent geen eenmansproject maar een team. Het kan soms duren voor je je teammaatjes hebt gevonden. Je teammaatjes zijn degenen die je door dik en dun steunen en jou helpen je shit voor mekaar te krijgen. Waarom haal je met moeite een zes? Zijn er trucjes waardoor de stof beter blijft hangen? Leertechnieken waardoor je beter onthoudt? Misschien past de manier van leren niet goed bij je. Don't get me wrong, dit is een heel ingewikkeld terrein en ik ben er zelf nog niet uit wat het beste bij mij past, maar een gerichte vraag als 'ik doe zo m'n best en haal toch kutcijfers, op welke manier kan ik betere cijfers halen' aan een psycholoog of vertrouwenspersoon op school kan al heel wat losmaken.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2016 - 20:29 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Misschien leer je op een manier die niet effectief is voor jou? Sommige mensen leren door alles letterlijk uit hun kop te stampen, de ander door alles op verschillende manier binnen te krijgen. Probeer eens iets anders, wellicht werkt het voor je. Heel veel succes ermee.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik ga eerlijk zijn, ik heb hier weinig ervaring maaaar ik studeer gewoon door elke dag 10 à 15 dingen te herhalen, als dit te weinig voor je is fan kan je meer doen of juist minder.

    Je uitleg lijkt wel alsof je soort van je eigen dwingt op beter te scoren, mensen zijn geen machines en het lijkt alsof je nu niks weet maar als je later een job krijgt en deze kennis moet toepassen, dan zal het jou lukken want jij studeerde zelfs al ging het mis. Keep fighting.

    Ik herhaal: geen enkele ervaring hiermee.


    Heaven is a place that we all have

    Heyy, dank jullie wel allemaal. Ik eis misschien wel een beetje veel van mezelf maar dat komt omdat ik weet dat ik veel beter kan en ik weet dat ik alleen naar mezelf moet kijken en dat de diploma die ik (hopelijk) haal alleen voor mij is, ook heb ik meerdere manieren geprobeerd om te leren en ga ik binnenkort aan RT beginnen (bijles uren). Hopelijk komt het zo goed en word ik ook minder onzeker.

    Echt echt echt, super bedankt! :)


    When I'm with you I feel save, like I'm home.

    Zelf heb ik best wat onvoldoendes, gewoon omdat ik de opdracht niet las en ik ben zo'n erg persoon dat daar prima mee kan leven. Ik ga op het moment ook niet over voor wiskunde, waar veel mensen van zouden balen, maar ik dus niet. Ik ben daar iets te makkelijk in.

    Maar toch komt dit me bekend voor. Ik weet nog dat ik aan het begin van het jaar een opdracht had waarin je een soort gids moest maken. Ik kreeg een zeven, en een ander meisje met een, naar mijn smaak minder goede gids had een negen. Dat vond ik echt niet leuk en heb echt half huilend naar mijn cijfer zitten staren. Ik weet hoe naar het is, zeker als je het gevoel hebt dat je het beter doet maar toch een lager cijfer haalt. Of dat je gewoon knetterhard geleerd hebt maar dan een blackout hebt en dus ook meteen een onvoldoende. Of dat er gewoon niks is blijven hangen.
    Dat is gewoon heel irritant en ik ben dan ook erg blij als ik gewoon een acht heb, al had ik een tien kunnen krijgen.
    Dus ondanks dat ik er de laatste tijd ongezond weinig op let ken ik het wel.
    Je mag er dan ook over praten als je dat wilt.


    obsessive rage