• Namen kiezen is voor mij altijd een uitdaging, zelfs als het alleen gaat om de titel van een bestand met een verhaal erin. Normaal gesproken kies ik (redelijk) logische dingen, zoals de titel van het verhaal of een beschrijving van waar het om gaat. Recent heb ik echter veel gebruik gemaakt van Writer's Block (dit ding) en iedere keer als ik dan een kort stukje heb geschreven, moet ik dat ergens opslaan. Dat heeft tot deze licht verwarrende rommel geleid. :'D



    Dus ik vraag mij nu af, hoe zien jullie mappen met verhalen (of als je niet schrijft, andere documenten) eruit? Zijn die netjes gesorteerd met serieuze titels, zodat je dingen terug kunt vinden als je iets zoekt, of heb je een eindeloze rij bestanden met namen die bestaan uit willekeurige cijfertjes? Wat is de vreemdste naam van een tekstdocument op jouw computer? :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb 4 mapjes: 'stage', 'school', 'verhalen' en 'overig'
    Dan is Verhalen onderverdeeld in mapjes van mijn verhalen. In dat mapje zit het verhaal, het werkplan, research document met informatie en fotos die erbij horen. Alles met een logische titel :Y) i am a pro!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Bij mij ziet het er zo uit:

    10
    Briefhoofd
    Briefhoofd af
    Canada
    Donderdag
    Namen
    Nederlands-Frans-Engels voor de mama
    Tja
    Url

    Dus niet zo heel vreemd. Gelukkig vraag je niet achter de namen van mijn afbeeldingen, die zijn pas echt ver gezocht.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb over het algemeen eigenlijk een heel gestructureerd systeem (zowat de enige orde in mijn leven (': ), maar af en toe staan er wel dingen in als;
    Probeersels
    Nog wat probeersels
    Andere probeersels
    Meh
    Meh 2
    Dingen
    Andere dingen
    Stuff enzo
    ...

    Of dan heb ik vijf documentjes die over hetzelfde verhaal gaan en dan staan er allemaal verschillende versies van de titel in mijn mappen en heb ik geen idee welk document wat precies bevat (':


    Mhm?

    hogwarts wil rust maar krijgt ust aka puur goud holy shit :W

    Spijtig genoeg schrijf ik vrijwel alles op Google Drive en wordt daar automatisch alles opgeslagen als Untitled Document tenzij je het aanpast. Drie keer raden wie er te lui is om het aan te passen. :'D

    Mijn aantekeningen bij vrijwel alles zien er overigens wel altijd zo uit, of het nou een verhaallijn of een samenvatting voor geschiedenis is.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hahaha leuk topic om door te lezen ^^
    Even kijken naar mijn document namen...

    Lieve mevrouw
    Mensen in de badkamer
    Jezus als Schepper - Frankrijk circa 1200
    Bureaublad
    Rachel
    Rachel met appeltaart
    Rachel op mijn schouders
    Rachel en ik
    Racheltje
    Samen met Rachel
    Fotobestel
    Florence + the Machine - Ziggo Dome 10.12'15
    A1
    A2
    A3

    Ik ben van de persoonlijke bestanden of bestanden die geen duidelijke categorie hebben altijd een beetje van de koosnaampjes en de bestanden met een duidelijk doel van de afkortingen of codes.
    Ik heb geen leven, bijna alles heeft een diepdoordachte naam. (cat)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Wiarda schreef:
    hogwarts wil rust maar krijgt ust aka puur goud holy shit :W

    Spijtig genoeg schrijf ik vrijwel alles op Google Drive en wordt daar automatisch alles opgeslagen als Untitled Document tenzij je het aanpast. Drie keer raden wie er te lui is om het aan te passen. :'D

    Mijn aantekeningen bij vrijwel alles zien er overigens wel altijd zo uit, of het nou een verhaallijn of een samenvatting voor geschiedenis is.


    Hahahaha, dat heb ik dus ook letterlijk elke keer. Zat vandaag nog te vloeken op welk naamloos document die paper van geschiedenis nu weer was. :')
    Oh, en er staat ook een sarcastische titel in de trant van "Maries amazing much werk" ergens, omdat een vriendin van me weer niets gedaan had aan dat groepswerk en ik liep gefrustreerd rond, dus ja. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    'Sofie's Schrijfsels'


    You are my piece of paradise.

    Trikova schreef:
    De helft van mijn lijst is
    -
    --
    ---
    ----

    enzovoorts.


    Ik snap niet hoe jij zo kan onthouden, welk document waaronder zit. Lijkt me erg onhandig. Net zoals de asdfgh documenten.
    Ik geef ze altijd een beetje logische titel. (:

    [ bericht aangepast op 8 maart 2016 - 7:49 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Boettgeri schreef:
    Haha, dat ziet er echt geweldig uit. :'D Bij mij noemen ze allemaal:

    oeiihhfoe
    aejfpaoekf
    leajrgjelirj
    ....

    Of:

    Ding
    Ander ding
    Jeweetwel
    Veelsuccesmetonthouden

    Edit: ik heb wel een heel erg uitgebreid mappensysteem. :')

    Dit deed ik vroeger ook altijd! Nu soms nog, maar veel minder. Al mijn documenten hebben tegenwoordig een normale naam. Alleen foto's niet. :-P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wow, nu voel ik mij echt een ordelijk persoon...
    Ik heb op mijn bureaublad enkele dingen staan waarvan ik (nog) niet weet waar ik ze moet plaatsen. Verder heb ik daar mapjes genaamd film totaaltheater, Media RPG info, Q-Magazine, Story, Theater-, Film- en Televisiewetenschappen en Theaterstukken.
    Dit is mijn story map.



    Mijn raarste documentnaam is denk Mudblood en staat op mijn bureaublad... ik moet echt een mapje aan gaan maken voor mijn parodieën :')


    Happy Birthday my Potter!

    Ik heb heel erg veel mappen in het algemeen, maar om een voorbeeld te geven bij Zoete Wraak, Zoute Tranen:
    Zoete Wraak, Zoute tranen (Nano Editie)
    Zoete Wraak, Zoute Tranen
    ZWZT (eerdere Versie)
    ZWZT

    Oh, en occupational Hazard, nog zo'n mooi voorbeeld:
    Occupational Hazard
    Occupational Hazard-2
    OH-Rewritten
    RAIN - Chapter One

    Mijn photoshop bestanden krijgen meestal wel de vreemdste letter-cijfer combinaties.


    Ex astris, sciencia

    Het grappigste is dat ik van elk document nog precies weet wat het is.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik bedenk meestal de meest random woorden voor mijn documenten
    Je moeder
    Natte Aardappel (ja ik heb geen idee waarom)
    Noscope
    Niet op klikken is geheim!
    Kssst!!
    Random
    Meer random shit
    Shit
    Frans bouwer heeft een hoofd
    CJ JTK INF
    Random verhaal
    etc

    Je hebt me behoorlijk nieuwsgierig gemaakt naar Oprah & baby's en gay deamonen. :')


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Escapism schreef:
    Je hebt me behoorlijk nieuwsgierig gemaakt naar Oprah & baby's en gay deamonen. :')


    Ja ja. (wbw)
    Dat eerste is een hoofdstuk van Lights all askew in the heavens (ik geloof dat je die niet volgt, toch? maar het is dus een HP story, deze) en dat tweede is een stuk van een Shadowhunters fanfic (ook geen idee of je dat kent, haha, maar het is een serie) die nog niet online staat, al kwam ik er iets later achter dat ik eigenlijk Downworlders of halfdemonen had moeten zeggen, want de Demons zijn rare monsters die vaak een hoop tentakels hebben. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan