• Om op de weegschaal te gaan staan! Ik durfde het eigenlijk al een tijdje niet meer, omdat ik bang was dat door het weinige sporten echt richting de verkeerde kant aan het gaan was, maar het viel allemaal reuze mee! Mijn BMI was nog steeds gewoon gemiddeld en ik bleek ook helemaal niet erg aangekomen te zijn of zo. Nou heb ik wel al een heel tijdje in mijn hoofd dat ik toch weer naar dat mooiere dunnere sportievere lichaam terug wil, wat ik ooit heb gehad voor alle problemen kwamen. Ik zwom namelijk tot en met mijn vierde jaar op het middelbare altijd heel intensief, had twee keer per week lange trainingen in het water en één droogtraining, deed oefeningen thuis... Maar de vereniging stopte en zo werd eigenlijk ook het sporten minder en minder. In de zomer tussen de vijfde en zesde heb ik toen heel intensief de politie conditie app gevolgd, maar daarna ging alles compleet bergafwaarts door alle shit thuis.
    Nou ben ik al een tijdje met plannen bezig uit die shit te komen en weer in een goede conditie te komen, om weer af te geraken van gemiddeld. Ik wil weer in de spiegel kunnen kijken en zeggen: "Wow, zowat alles is gewoon spier ipv vet!" Dus ik ga vandaag lekker fruit halen bij de markt -ik ben dol op fruit en het is een goede vervanging van ander snoep- en ben van plan na dit blok weer lekker de Zombies Run app te gaan spelen/uitrennen + proberen minimaal 3 keer per week te besteden aan dansen voor de WII gecombineerd met de oefeningen van droogtrainen (klinkt heel stom, maar het werkt bij mij. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik ook het dance school gedeelte van Michael Jackson Experience doe en alles meedoe, niet alleen de hand, dus feitelijk dans ik gewoon daadwerkelijk en is de WII mijn leraar yay :') ).
    Omdat ik bang was dat ik echt een heel ander patroon aan zou moeten nemen en dit niet genoeg zou zijn, was ik héél blij toen ik merkte dat het dus allemaal reuze meeviel en ik kijk toch even weer vrolijker in de spiegel. Moet ik overigens wel bij zeggen dat ik altijd fiets of loop naar en van station, om elke dag toch genoeg buitenlucht en beweging te krijgen, ondanks dat mijn studielast 60 per week is atm en ik hierdoor heel veel binnen achter mijn laptop moet doen.

    Dus, nog drie weekjes en dan kan ik lekker gamen en sporten gaan combineren om er nog een paar kilootjes vanaf te krijgen en weer gewoon normaal hard te kunnen lopen zonder dood te gaan van lucht te kort etc. :W Ik werk echt veel te graag met doelen en schema's btw, lol.

    Hebben jullie nog goede doelen voor de komende tijd omtrent gezondheid of misschien iets anders waar jullie oprecht vrolijk en enthousiast van wordt?

    [ bericht aangepast op 19 maart 2016 - 17:04 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Pfoeh.. Eigenlijk zou ik moeten kappen met energiedrink en andere dingen met absurd veel suiker, maar ja, dat lukt niet echt.


    26 - 02 - '16

    illaoi schreef:
    Pfoeh.. Eigenlijk zou ik moeten kappen met energiedrink en andere dingen met absurd veel suiker, maar ja, dat lukt niet echt.


    Haha, ik vind alleen redbull ijs lekker. Voor de rest ruikt het mij al véél te zoet. Ik drink 90% van de tijd thee -zonder suiker.


    Happy Birthday my Potter!

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    Haha, ik vind alleen redbull ijs lekker. Voor de rest ruikt het mij al véél te zoet. Ik drink 90% van de tijd thee -zonder suiker.


    Redbull vind ik niets. Ik heb het een keer gedronken en toen kreeg ik gewoon hartkloppingen, terwijl ik van Monster Energy geen last krijg, dus dan drink ik dat altijd c;


    26 - 02 - '16

    Ik ben nu anderhalve week op weg met Sonja Bakker en ik moet zeggen, de allereerste dag was zwaar, maar ik ben er al snel aan gewend geraakt. Het hongergevoel merk je bijna niet meer. Af en toe vind ik het wel moeilijk om me aan het schema te houden, en niet het fruit te vervangen door een eierkoek, maar ik ben wel gemotiveerd om af te vallen. Ik ben in de eerste week veel meer afgevallen dan ik had verwacht, en ik hoop dat dat deze week ook weer voortzet.
    Ik heb nooit echt ongezond gegeten, maar vooral te veel gesnoept en te weinig gevarieerd. Sporten doe ik wel elke week twee keer, dus dat is niet echt het probleem. Ik drink verder ook heel weinig frisdrank van mezelf, dus om dat helemaal uit te sluiten was niet moeilijk. Ik drink eigenlijk alleen maar thee of koffie... En dat dronk ik altijd al zonder suiker. Verder eet ik nu alleen maar zuivel zonder vet, dat scheelt ook erg veel.


    Slightly drunk.

    Ik moet niet echt afvallen, maar mijn lichaam moet wel terug wat beter in vorm komen.
    Bij mij gaat het dus niet écht om het getal op de weegschaal, maar eerder de strakheid van mijn lichaam (al zullen er ongetwijfeld wel kilo's afgaan) en de conditie.
    Als student ga ik overal te voet naar toe tijdens de week (ik zit in Leuven en fietsen vind ik daar vreselijk). Thuis heb ik een crosstrainer en dat ben ik nu terug aan het opbouwen. Ik begin met een halfuur (en tijdens dat halfuur wordt de helling telkens steiler en dus zwaarder). Ik hoop om tegen de zomervakantie een uur te kunnen doen zonder dan bijna dood te vallen.^^
    En hoewel ik nooit echt veel snoep, probeer ik wel minder koffie en thee te drinken. Het is niet dat ik dat voordien zo veel deed (max. 2 of 3 tassen koffie/thee per dag), maar ik doe altijd één klontje suiker bij en water is gewoonweg gezonder. (:


    The soul needs autumn.

    Ah super goed! Ik vind op de weegschaal ook altijd eng, haha.

    Ik moet echt wat aan mijn conditie doen en eigenlijk ook gewoon afvallen, maar ik kan gewoon de motivatie niet vinden. :/
    Ik wil ook echt weer terug naar hoe mijn lijf was toen ik zeventien was, maar dat gaat vast nooit meer lukken. Afijn, ik heb me voorgenomen om dagelijks te gaan fitnessen zodra ik verhuisd ben. Mijn ouders hebben fitnessapparaten staan waar ze niets mee doen, maar in mijn huidige woning is daar geen plaats voor. Straks wel, dus hopelijk komt er daarna weer een moment dat ik een bikini durf aan te trekken. (Wat erg fijn zou zijn, want ik heb straks een strand voor de deur :'))


    Every villain is a hero in his own mind.

    Super goed!
    Ik ben van plan om harder te gaan trainen voor het baanseizoen (ik doe atletiek), zodat ik misschien eindelijk onder die 2.30 op de 800 kan lopen. Maar of dat 'm wordt weet ik niet. :')


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    saorsa schreef:
    Ik moet niet echt afvallen, maar mijn lichaam moet wel terug wat beter in vorm komen.
    Bij mij gaat het dus niet écht om het getal op de weegschaal, maar eerder de strakheid van mijn lichaam (al zullen er ongetwijfeld wel kilo's afgaan) en de conditie.
    Als student ga ik overal te voet naar toe tijdens de week (ik zit in Leuven en fietsen vind ik daar vreselijk). Thuis heb ik een crosstrainer en dat ben ik nu terug aan het opbouwen. Ik begin met een halfuur (en tijdens dat halfuur wordt de helling telkens steiler en dus zwaarder). Ik hoop om tegen de zomervakantie een uur te kunnen doen zonder dan bijna dood te vallen.^^
    En hoewel ik nooit echt veel snoep, probeer ik wel minder koffie en thee te drinken. Het is niet dat ik dat voordien zo veel deed (max. 2 of 3 tassen koffie/thee per dag), maar ik doe altijd één klontje suiker bij en water is gewoonweg gezonder. (:


    Ja, ik drink het altijd zonder suiker en heel vaak groene thee overdag en 's ochtends normale thee omdat daar cafeïne in zit en in groene niet. 's Ochtends vroeg kan ik wel een klein beetje cafeïne gebruiken :') -ik ben niet zo goed in om half zes opstaan elke dag helaas.


    Happy Birthday my Potter!

    OakenshieId schreef:
    Ah super goed! Ik vind op de weegschaal ook altijd eng, haha.

    Ik moet echt wat aan mijn conditie doen en eigenlijk ook gewoon afvallen, maar ik kan gewoon de motivatie niet vinden. :/
    Ik wil ook echt weer terug naar hoe mijn lijf was toen ik zeventien was, maar dat gaat vast nooit meer lukken. Afijn, ik heb me voorgenomen om dagelijks te gaan fitnessen zodra ik verhuisd ben. Mijn ouders hebben fitnessapparaten staan waar ze niets mee doen, maar in mijn huidige woning is daar geen plaats voor. Straks wel, dus hopelijk komt er daarna weer een moment dat ik een bikini durf aan te trekken. (Wat erg fijn zou zijn, want ik heb straks een strand voor de deur :'))


    Strand dichtbij vereist eigenlijk gewoon een bikini lichaam. Ik woon ook redelijk dicht bij het strand en gezien ik heel graag zwem en er op het strand minder pollen zijn dan in de tuin bijvoorbeeld is het wel zaak om er een beetje oké uit te zien in een bikini. Het is alleen zo jammer dat ik zo mega bleek ben en meteen richting rood kleur als ik veel in de zon ben haha.


    Happy Birthday my Potter!

    Super zeg!
    Pfff ik moet ook echt. Ik ben eigenlijk net iets te zwaar voor mijn lengte. Ik wil dus ook echt dat extra kwijt om weer op een goed bmi te komen. Alleen is dat ontzettend lastig door mijn ziektes. Ik kan niet hardlopen en intensief sporten daardoor. Ik probeer nu wel gewoon gezond te eten met weinig tussendoortjes en iedere dag een half uurtje te wandelen. Ik doe ook 2 dagen in de week shakedieet. Het bevalt me wel, ik weet niet of het ook echt wat uithaalt want onze weegschaal is stuk, haha. Maar ik wil me wel graag weer wat prettiger voelen in mijn lichaam.


    The truth is out there.

    Dat is super goed. Gister ben ik gaan zwemmen en heb ik voor het eerste degelijk baantjes kunnen trekken zonder dood te gaan. Ik heb 1 km gezwommen en nu ga ik dat langzaam opbouwen iedere week. En heeeeel misschien daarna ook nog gaan hardlopen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt