• voor de mensen die geen zin hebben in een zeik topic, verzoek ik jullie om weer verder te gaan met de dingen die je voorheen deed.

    Na een fantastisch dagje gister op FACTS in Gent,was ik vandaag na een lange reis eindelijk thuis. Ik was nog niet goed en wel thuis of ik kreeg een appje van mijn vader met slecht nieuws; 15 april wordt ziggo compleet afgesloten en ook de stroom ( datum onbekend). Niet alleen de timing is daarvan ongelooflijk kut aangezien ik morgen begin met mijn 3 weken toetsweek maar dat betekent dat ik eerder naar Duitsland moet verhuizen dan de planning was. Op zich is dat nog niet zo'n probleem maar met alles zijn we afhankelijk van andere omdat we geen auto hebben. Daarbij komt nog een probleem; ik ben bezig met mijn rijbewijs en als ik in duitsland woon, kan ik niet verder gaan met mijn rijbewijs omdat ik niet meer in Nederland woon en in Duitsland zou dat betekenen dat ik helemaal opnieuw moet beginnen maar daarvoor heb ik een duitse ID nodig maar dan kan ik niet meer studeren in NL omdat ik daarvoor een nederlandse ID nodig heb.
    En dit allemaal omdat de bewindvoering van mijn vader geen fuck rekening houd met een student in huis...
    Op mezelf wonen is wel een optie maar vanwege persoonlijke redenen, wil ik nog niet weg bij mijn vader

    Niet dat dit heel veel oplucht maar toch...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Wat een vervelende situatie en wat vreemd dat je vader geen rekening houdt met jou. Kun je niet tijdelijk ergens anders wonen, totdat je bijvoorbeeld je rijbewijs hebt? Dat is misschien niet helemaal wat jij wilt, maar anders zou het toch ook zonde zijn...

    KyloRen schreef:
    Wat een vervelende situatie en wat vreemd dat je vader geen rekening houdt met jou. Kun je niet tijdelijk ergens anders wonen, totdat je bijvoorbeeld je rijbewijs hebt? Dat is misschien niet helemaal wat jij wilt, maar anders zou het toch ook zonde zijn...


    Het is mijn vader niet maar de bewindvoering. En ik wou dat dat ging maar we hebben bijna niks meer over


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je kunt wel in Nederland studeren met een buitenlands paspoort hoor (:
    Ze willen vaak juist graag internationale studenten hebben.


    I am an idiot, I move.

    Je kan toch een Nederlandse ID én een Duitse ID hebben?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Het is mijn vader niet maar de bewindvoering. En ik wou dat dat ging maar we hebben bijna niks meer over

    Oh oeps, verkeerd gelezen. Hm oké. Dan heb ik zo 1, 2, 3 ook geen advies klaar staan, sorry. ):

    Haaienhapje schreef:
    Je kunt wel in Nederland studeren met een buitenlands paspoort hoor (:
    Ze willen vaak juist graag internationale studenten hebben.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat vervelend, Sharon! Ik hoop dat er oplossingen zijn! *big hug*


    16 - 09 - '17

    Standal schreef:
    Je kan toch een Nederlandse ID én een Duitse ID hebben?


    Ik zou niet weten hoe dat zou moeten dan :W

    maar ik wil graag mijn rijbewijs halen bij mijn huidige rijschool


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je hoeft toch niet direct van nationaliteit te wisselen? Er bestaat vast wel iets waarmee je als 'buitenlander' in Duitsland toch een rijbewijs kunt halen.
    Maar goed, daarmee blijf je niet bij je huidige rijschool.


    I am an idiot, I move.

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik zou niet weten hoe dat zou moeten dan :W

    maar ik wil graag mijn rijbewijs halen bij mijn huidige rijschool


    Ik ken meerdere mensen met een dubbel ID? Bijvoorbeeld Nederlands/Turks, dan lijkt me dat Duits/Nederlands ook te doen moet zijn.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Haaienhapje schreef:
    Je hoeft toch niet direct van nationaliteit te wisselen? Er bestaat vast wel iets waarmee je als 'buitenlander' in Duitsland toch een rijbewijs kunt halen.
    Maar goed, daarmee blijf je niet bij je huidige rijschool.


    En het geld wat in erin heb gestoken krijg ik nooit terug... En in duitsland moet je het in een keer betalen, dus ik ga echt proberen om even hier mijn rijbewijs te halen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Je lessen gooi je niet weg toch? Het is niet dat je op nul begint in Duitsland. Je zou daar vast gewoon uit kunnen leggen wat je al kan. Dan is het iig toch niet helemaal weggegooid geld.

    Verder vind ik het wel gewoon echt heel vervelend voor je. Het klinkt echt als een extreem onhandige en frustrerende situatie :c *virtual Snily hug*


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    Je lessen gooi je niet weg toch? Het is niet dat je op nul begint in Duitsland. Je zou daar vast gewoon uit kunnen leggen wat je al kan. Dan is het iig toch niet helemaal weggegooid geld.

    Verder vind ik het wel gewoon echt heel vervelend voor je. Het klinkt echt als een extreem onhandige en frustrerende situatie :c *virtual Snily hug*


    zo werkt het helaas niet in duitsland, Daar moet je alles in een keer betalen en compleet opnieuw beginnen helaas.

    Aawww thank you <3


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Uso schreef:
    Wat vervelend, Sharon! Ik hoop dat er oplossingen zijn! *big hug*


    Queer zijn is gewoon alles

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    zo werkt het helaas niet in duitsland, Daar moet je alles in een keer betalen en compleet opnieuw beginnen helaas.

    Aawww thank you <3


    Meh, gemene Duitsers :c


    Happy Birthday my Potter!