• Ik moet even wat kwijt. Het gaat over het opleidingsinstituut waar ik mijn opleiding volg.

    First of all; ik ga niet naar een 'regulier' mbo, want ik kan dat niet. Ik ben voor 35% afgekeurd voor werk bij het UWV. Wat dus betekent dat ik voor 65% kan werken. Ook heb ik door mijn beperkingen extra begeleiding en ondersteuning nodig.

    Well, mijn opleidingsinstituut gaat als volgt te werk; ze bieden je een opleiding aan met extra ondersteuning, stage en uiteindelijk werk. Ook cursussen die je daarin kunnen helpen en dergelijke. Don't get me wrong, ik ben blij dat het instituut bestaat, maar ik ben niet blij met hoe ze met me omgaan.

    Ik heb dus een stage aangeboden gekregen in Epe. Zelf ben ik woonachtig in de kop van Overijssel, vlakbij Zwolle, dus dat ligt sowieso al niet naast de deur. Sterker nog, ik reis drie uur per dag dat ik daar heen moet. Het is een leuke plek, begrijp me niet verkeerd, het is alleen best zwaar om zes uur per dag te werken met drie uur reizen erbij. Nu heeft mijn opleidingsinstituut ook even bedacht dat we van 18 uur (drie dagen van zes uur) naar 24 uur moeten (drie dagen van acht uur). Dit ga ik nooit trekken. Dat is echter nog niet alles. Op maandag moet ik ineens praktijkopdrachten doen om toe te werken naar mijn examen, waar ik maandenlang achteraan heb gezeten en nooit wat over te horen kreeg. Daar komt bij dat ik op een van mijn stagedagen straks een extra training krijg wat betekent dat ik dus nooit aan mijn 24 uur stage per week kan komen. Nu hebben ze daar wel een oplossing voor, maar daar moet ik mijn zaterdag voor inleveren. Wat dus betekent dat ik maandag praktijk opdrachten heb, dinsdag school, woensdag stage, donderdag training, vrijdag stage en zaterdag stage. Alleen op zondag zou ik dan vrij zijn.

    Ik vind dit zo'n naaistreek, want ik ga dit nooit volhouden. Morgen heb ik een gesprek erover, maar het maakt me gewoon zo ontiegelijk boos. Ik moest het gewoon even van me af schrijven.

    Daar komt bij dat ze ook zonder te overleggen een datum geprikt hebben voor mijn video cv. Ik kreeg ineens een mail met de vastgestelde datum. Ze hadden het niet eens met mij overlegd. Toen ik er naar vroeg, zeiden ze geen tijd te hebben om fatsoenlijk met mij te overleggen terwijl die troela die dat regelt er de hele dag zit om dat soort zaken te regelen. What the fuck zeg.

    Ik ben zo boos, sorry.


    26 - 02 - '16

    Wordt je ook zo boos tijdens het gesprek? Want als dit niet zo is moet je dat zeker doen, dan zien ze dat je het meent en misschien doen ze er dan wel iets aan, want dit is niet normaal.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Triskele schreef:
    Wordt je ook zo boos tijdens het gesprek? Want als dit niet zo is moet je dat zeker doen, dan zien ze dat je het meent en misschien doen ze er dan wel iets aan, want dit is niet normaal.


    Ik ben op stage al helemaal in tranen uitgebarsten geweest, dus de kop van de emoties is er wel af zeg maar. Ik ben wel van plan om al mijn irritaties op te schrijven zodat ik er in ieder geval geen een vergeet, mochten er toch emoties bij komen kijken


    26 - 02 - '16

    Gesprek is geweest, stage wordt stopgezet. Geweldig. Daar gaat het laatste beetje zelfvertrouwen.


    26 - 02 - '16

    Sable schreef:
    Gesprek is geweest, stage wordt stopgezet. Geweldig. Daar gaat het laatste beetje zelfvertrouwen.


    Waarom is het stop gezet?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    JustJake schreef:
    (...)

    Waarom is het stop gezet?


    Het is teveel voor mij. Dat had mijn opleidingsinstituut makkelijk kunnen weten. Ik heb ook voor het gesprek, toen ik daar zou komen, gezegd dat het reizen wel een knelpunt zou kunnen vormen, maar daar hebben ze nooit naar geluisterd. Nu mag ik het allemaal zelf op gaan lossen, want mijn stageconsulent heeft geen tijd om mij te ondersteunen in het gesprek. Ze heeft pas over twee weken tijd en ik vind het niet eerlijk om gewoon twee weken op stage te doen alsof er niets aan de hand is. Dat is gewoon niet eerlijk richting mijn stagebegeleider.


    26 - 02 - '16

    Waarom zouden ze ook rekening houden met iemand met een beperking op zo'n school? Ik kan hier echt boos om worden, wat een klote systeem. Weet gewoon dat het niet aan jou ligt, maar aan hen.

    [ bericht aangepast op 5 april 2016 - 12:35 ]


    ©1998

    Sable schreef:
    (...)

    Het is teveel voor mij. Dat had mijn opleidingsinstituut makkelijk kunnen weten. Ik heb ook voor het gesprek, toen ik daar zou komen, gezegd dat het reizen wel een knelpunt zou kunnen vormen, maar daar hebben ze nooit naar geluisterd. Nu mag ik het allemaal zelf op gaan lossen, want mijn stageconsulent heeft geen tijd om mij te ondersteunen in het gesprek. Ze heeft pas over twee weken tijd en ik vind het niet eerlijk om gewoon twee weken op stage te doen alsof er niets aan de hand is. Dat is gewoon niet eerlijk richting mijn stagebegeleider.


    Verdomme. Ik kan hier zo boos van worden eh. Schop onder de hol geven!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oké. Nu komt het er op neer dat zogenaamd niemand schuld heeft in deze situatie, wat dus wil zeggen dat zij waarschijnlijk niet gaan helpen door te bellen o.i.d. naar mijn stageplek om mijn stagebegeleider er in ieder geval een beetje op voor te bereiden als ik het morgen ga vertellen.

    Leuk hoor. Echt leuk. Verdomme.


    26 - 02 - '16


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt