• Hey hoi,

    Zaterdag moet ik hoogstwaarschijnlijk voor het eerst echt een pony longeren. Zo'n drie jaar geleden heb ik met hulp een keer een paard gelongeerd op mijn vorige manege, maar dat was een hele andere ervaring. Het betreft hier een kleine pony (1.00m?), maar heel eigenwijs. De pony wordt dan ook verkocht omdat A. de enige is die nog op hem durft te rijden, maar er de laatste weken ook enkel nog maar op mag rijden als J. hem eerst longeert. De pony wil nog wel eens bijten- al gaat dat met poetsen goed- en bokt/racet/steigert wel eens en een aantal weken terug heeft hij mijn instructrice geprobeerd te trappen. Ik ben nou zelf niet echt een held, maar Trooper (de pony) vind ik niet eens zo heel eng. Hij moet voornamelijk even goed galopperen zodat hij wat energie kwijt is. Bokken e.d. mag hij dan ook tijdens het longeren. De basisbeginselen van het longeren weet ik ondertussen wel, maar ik vroeg me af of iemand hier nog tips heeft voor me?


    take me back to the basics and the simple life

    In plaats van longeren las ik jongleren, hahaha. Een pony jongleren? Zo, die is sterk.
    Maar toen begreep ik wat je bedoelde. Ik heb dat wel ooit in een ver geleden ook gedaan, maar daar weet ik niet veel meer van. Ik weet niet eens of dat nou met of zonder touw aan het paard / de pony is, en wat dat andere dan heet.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Wauw, weer een nieuwe term geleerd.:W


    Queer zijn is gewoon alles

    dooddoenervis schreef:
    Wauw, weer een nieuwe term geleerd.:W


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik had zelf altijd de neiging om tijdens het meedraaien, stapjes naar voren te zetten. Probeer dus op één plek te blijven staan. (:
    Longeren is niet moeilijk, als je -je hulpen maar goed verwoordt en je duidelijke signalen geeft met je houding/lichaam. Het komt vast wel goed!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Seadra schreef:
    Ik had zelf altijd de neiging om tijdens het meedraaien, stapjes naar voren te zetten. Probeer dus op één plek te blijven staan. (:
    Longeren is niet moeilijk, als je -je hulpen maar goed verwoordt en je duidelijke signalen geeft met je houding/lichaam. Het komt vast wel goed!


    Oké, bedankt! Dat zie ik nog wel fout gaan eigenlijk, naja. Er staan mensen bij dus ook als ie echt gek gaat doen komt t vast wel goed. I hope :')

    Flowey schreef:
    In plaats van longeren las ik jongleren, hahaha. Een pony jongleren? Zo, die is sterk.
    Maar toen begreep ik wat je bedoelde. Ik heb dat wel ooit in een ver geleden ook gedaan, maar daar weet ik niet veel meer van. Ik weet niet eens of dat nou met of zonder touw aan het paard / de pony is, en wat dat andere dan heet.


    Dat is met een touw aan het hoofdstel of halster van de pony/paard ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Het klinkt inderdaad alsof ie (zij?), heel veel energie "overheeft", losgooien of longeren is dan inderdaad een goede methode dit eruit te krijgen - wat ij zelf zou doen is bij de basis beginselen blijven van het longeren: driehoekje, zelf blijven staan, zweep erachter houden etc etc, maar dan de oefeningen wel wat afwisselen. Het is natuurlijk een andere situatie dan erop zitten, maar een paard wat zich opkropt en dus kort maakt denkt niet naar vore : lekker gas geven dus! (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales