• Hallo allemaal,
    Ik zou graag jullie mening willen weten over iets. Een tijdje geleden heb ik iemand leren kennen, het klikt erg goed tussen ons. Maar er is één ding waar ik over twijfel , er is een redelijk leeftijdsverschil tussen ons twee. Ikzelf vind dat helemaal niet erg, en hij ook niet, maar ik vraag me af wat reacties van andere mensen gaan zijn. Dus daarom mijn vraag: Hoe denken jullie over leeftijdsverschil in een relatie en wat is het maximum van verschil dat volgens jullie accepteerbaar is? Ik zit namelijk in een soortgelijke situatie en wil graag meningen van andere mensen horen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2016 - 18:24 ]

    Leeftijdsverschil in een relatie kan

    54.8% (34 stemmen)
     
    Ja

    1.6% (1 stem)
     
    Nee

    43.5% (27 stemmen)
     
    Ja, maar het verschil mag niet te groot zijn


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Junns schreef:
    Dat ligt er voor mij ontzettend aan op welke leeftijd de personen zitten.
    20 Bij 15, vind ik het te groot al. Maar 25 bij 20 vind ik dan wel weer normaal.


    16 - 09 - '17

    Veins schreef:
    Misschien om het even duidelijker te maken in wat voor situatie we zitten zal ik de leeftijd even vermelden. Ik ben 16, word dit jaar zeventien en hij is 21 en word 22 dit jaar.


    Op liefde staat geen leeftijd ;D

    Ik denk niet dat wij hierover kunnen oordelen. Praat er met je ouders over of zij het goedkeuren. Onze goedkeuring heb je niet nodig ;D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Troje schreef:
    (...)

    Op liefde staat geen leeftijd ;D

    Ik denk niet dat wij hierover kunnen oordelen. Praat er met je ouders over of zij het goedkeuren. Onze goedkeuring heb je niet nodig ;D

    Eindelijk iemand die het zegt. Ik ben het hiermee eens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chaerin schreef:
    (...)
    Eindelijk iemand die het zegt. Ik ben het hiermee eens.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind zelf dat het wel meevalt qua leeftijdsverschil. :'D


    wat was dit ookalweer

    Troje schreef:
    (...)

    Op liefde staat geen leeftijd ;D

    Ik denk niet dat wij hierover kunnen oordelen. Praat er met je ouders over of zij het goedkeuren. Onze goedkeuring heb je niet nodig ;D


    Dit. Bovendien kan het heel erg meevallen. Kijk als hij binnen drie jaar huisje, boompje, beestje wilt en jij niet, oké dan moet je er gewoon goed overnadenken. Maar als jullie gewoon op een lijn zitten, waarom niet?

    Een vriendin van mij is momenteel 21, net getrouwd met een man van 36 en zwanger. Ik moest zeggen dat ik toen ze elkaar leerden kennen (Zij 16 en hij 31) het niet echt oké vond. Maar ja, alles wat zij wilde was zo snel mogelijk trouwen en een kind krijgen, al voor ze hem kende. Dus ja, die zaten wel op een lijn.

    [ bericht aangepast op 10 april 2016 - 23:35 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik heb met iemand een relatie gehad waarbij ik nog 16 moest worden(scheelde net 3 weken dus in feiten was ik 16) en hij net een paar maanden 21 was.
    Het ging over het algemeen goed maar uiteindelijk merkten we toch wel dat hij op een heel ander punt in het leven stond.
    Het was vooral mijn moeder die er tussen zat :') hij ging vaak uit enzo terwijl ik dat niet mocht van mijn moeder.
    Maar dit verschil vind ik erg meevallen.

    [ bericht aangepast op 9 april 2016 - 16:54 ]


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    CanisRupus schreef:
    Ikzelf vind het niet echt kunnen als iemand 15 is met iemand boven de 20. Dat verschil vind ik te groot. Maar ach, het is niet mijn leven. Die mensen mogen dat lekker zelf weten.

    Ik geef toe dat ik vaker een crush heb gehad op meiden en mannen die boven de 20 waren, maar ach.

    Edit : Volgens mij is het zelfs tegen de wet als je boven de 18 bent om met iemand onder de 18 te nemen.Ofzo...

    Hmm, dus ik was strafbaar toen ik met mijn 17 een relatie had met een gast van 21? c: Kidding. Volgens mij heeft dat vooral met seks te maken. Fijne weet ik er ook niet van. Zou je even in de archieven van het Brabants Dagblad moeten kijken, die hebben er jaren geleden een artikel over gepubliceerd.

    Ikzelf val juist op mannen die een paar jaar ouder zijn dan ik c: Die jonge broekies moet ik niet, ugh. Ik denk dat het vooral de levensfase is waarin je moet overeenkomen; ik zat nog op de middelbare school, hij werkte al. Tja. Als ik 20 was geweest en hij 30, was het geen issue geweest omdat je dan vaak allebei al op jezelf woont en een (bij)baan hebt, of studeert. En de mate waarin je mentaal al volwassen bent, telt natuurlijk ook mee.

    Maar bovenal: als er een klik/vonk/whatever is tussen jullie, wie zijn wij om jullie tegen te houden?

    [ bericht aangepast op 9 april 2016 - 17:21 ]


    Slightly drunk.

    Hangt er van af. Je moet een beetje op hetzelfde niveau zitten en het is ook afhankelijk van in welke levensfase jullie zitten.
    Ik was met iemand samen van 19 toen ik 15 was en later was ik 17 en hij 21 (door de lange afstand was het tussen de twee keren uit gegaan). We hielden heel veel van elkaar en het was een van de betere relaties die ik heb gehad. Het werkte veel beter dan toen ik vorig jaar samen was met iemand die 1,5 jaar ouder was. Tegen die tijd woonde ik al een paar jaar op mezelf, maar die jongen woonde bij zijn ouders en zat een jaar lager. Door dat verschil was onze denk- en leefwereld te verschillend, vergelijkbaar met een te groot leeftijdsverschil (hij was mentaal te jong voor mij). Mijn huidige vriend is slechts 6 maanden ouder maar woonde al bijna een jaar op zichzelf toen wij wat kregen, dus hij voelde ouder :) Age is a funny thing :')


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik heb zelf een leeftijdsverschil met mijn vriend van 6.5 jaar. Je moet het vooral zelf kunnen accepteren, want ik merk bijvoorbeeld vaak dat hij al meer levenservaring heeft en dus een andere kijk heeft op bepaalde dingen. Dat is geen probleem zolang hij daar rekening mee houdt, natuurlijk. ^^
    Ik vind dat het moet kunnen, zolang jullie je er zelf maar goed bij voelen. ^^

    En ja, je bent 16 dus verwacht je aan stomme opmerkingen. Over mij werd er op school (toen ik 17 was) geroddeld dat ik een vriend zou hebben die wel 8 jaar ouder zou zijn! Typisch roddels dat ze het leeftijdsverschil nog eens moeten vergroten ook.. Nu ik 21 ben en op unif zit trekt niemand zich dat nog aan. Dus dat was persoonlijk voor mij wel even doorbijten.


    Let the Night embrace you

    Bigsleep schreef:
    (...)

    Niet helemaal waar.
    "Bij seks met minderjarigen (onder de 16 jaar) of wilsonbekwamen is sprake van een klachtdelict. Dat wil zeggen dat het misdrijf strafbaar is en vervolging door het Openbaar Ministerie kan plaatsvinden als er een klacht is ingediend. Een klacht kan worden ingediend door de minderjarige zelf, zijn of haar ouders of wettelijke vertegenwoordigers en de Raad voor de Kinderbescherming."

    You're so right! Waardevolle toevoeging!


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik ben daar zelf vrij ruimdenkend in aangezien mijn grootouders maar liefst 9 jaar verschilden. Uiteindelijk zijn ze bij elkaar gebleven tot mijn opa stierf in 2006. Ze waren getrouwd toen mijn oma 18 was dus ik vind dat het moet kunnen.
    Als jullie beiden gelukkig zijn, wat maakt het dan uit?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Well. Mijn vriend en ik verschillen 5 jaar, hij is 25 en ik ben 20. Ik vind dat het belangrijkst is dat je op een golflengte zit en respect voor elkaar hebt. Dan maken die getalletjes niets uit.


    26 - 02 - '16

    Mijn crush is bijna 27 en ik ben bijna 20 lol fuck me

    Zolang beide partijen meerderjarig zijn is er niks aan de hand, vind ik. Ik ken een stel met 26 jaar verschil. Persoonlijk vind ik dat te veel, maar ze zijn volwassen en gelukkig samen. Ik had het wel echt fout gevonden als zij minderjarig was. In jouw geval is dat anders, want jullie verschil vind ik niet groot of zo. En als het goed voelt moet je 't vooral doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen