• Zoals sommige van jullie misschien gemerkt hebben gaat het niet zo goed met mij. Hoewel ik afgelopen zondag nog heb verkondigt in het ljh dat ik best gelukkig was op dat moment, heeft de wereld toch besloten dat ik niet het recht heb om gelukkig te zijn want ik heb weer genoeg zooi te verduren gehad de afgelopen dagen.

    Ik ben heel onzeker over mezelf en vergelijk mij constant met andere. Niet met uiterlijk, karkater of spullen maar om wat mensen presteren. Ik ben namelijk heel perfectionistisch, altijd al geweest maar de laatste twee jaar begint het zijn tol te eisen bij mij,ik ben namelijk alleen nog maar in mijn hoofd bezig hoe ik het zo goed mogelijk kan doen en hoe ik het beter kan doen dan andere. Dit gaat letterlijk bij elke handeling die ik uitvoer in mijn hoofd om. Over cijfers op school, met het autorijden, zelfs met de simpele dingen als bakken, lezen en gelukkig zijn wil ik mezelf en andere overtreffen. DIt gevoel uit ik niet naar andere en hou ik helemaal voor mezelf.
    Het enige moment wanneer ik dit gevoel niet heb is bij de judo. Daar voel ik mezelf op mijn gemak en hoef ik niet altijd van mezelf boven iedereen uit te streven op een training.
    Het probleem is vooral erg aanwezig op school ( en rijles). Ik werk hard voor school maar toch ben ik altijd een van de slechtste van mijn klas. Terwijl ik weet dat andere er niks voor doen. Laatst had ik een 9.3 voor Nederlands. Ik was oprecht trots en toen ik dit mededeelde zei een ander meisje dat ze een 10 had en opeens was in iedereens ogen de 9.3 niet meer goed. Ook was had ik een 6.5 voor mijn Engels presentatie en dat was het laagste punt van mijn klas.
    Vandaag had ik een toets waar ik dus drie weken van te voren aan was begonnen met leren, ik heb een 5.5. Andere mensen ij mijn klas zijn gisteren pas begonnen met leren en hebben een 7.6. En ik heb het geprobeerd maar ik kan gewoon niet blij voor ze zijn.
    Dit doet pijn en maakt mij heel erg onzeker. Ik ben heel ambiteus en wil hierna heel graag verder studeren maar ik ben gewoon heel bang dat ik dat niet kan. Maar met deze opleiding wil ik niks, net zoals de andere opleidingen op het mbo.

    Ik moest dit kwijt want ik heb niemand om hier over mee te praten in het echt. Bij mijn ouders kan ik niet terecht. En mijn vriend woont te ver weg en zie ik de komende weken niet. Maar ik ben zo verdrietig en ik zit letterlijk met tranen in mijn ogen wanneer ik dit type want ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik heb het gevoel dat ik faal in het leven en in het volwassen worden ofzo.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Een 9,3 is goed, een 1o maakt het niet minder goed en een 6,5 i alsnog prima! Ik begrijp het gevoel, amar scchol legt zelf ook (sociale) druk op je. gek is het dus niet dat je er last van hebt, wel erg vervelend.
    Het is moeilijk als andere mensen dingen makkelijker leren en ik snap dat je dat dffrustreerd en niet blij maakt helaas kun ej je brein en di evan hen niet veranderen.
    Qua niet kunnen is het lastig, misschien is het inderdaad te veel gegrepen, maar als iets je minder intereseert lukt het leren ook minder makkelijk. Richting kan ook veel utmaken.

    Dit is soweiso niet fawlen of onvolwassen zin. Weet je hoeveel mensen lopen te puzzelen met dstudies of zovele jara later nog loepn te klooien? je 'Niveau' laat niet volwassenheid zien. Genoeg vwoers/universitaire mensen zijn bijvorbeeld neit helemaal volwassen. dat meet je neit daaraan. Wel snap ik je. Je perfectionisme makt het ook niet makkelijk *virtual hugs*


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Wat naar dat je je zo voelt. Sterkte! Ik wil wel even zeggen dat je cijfers top zijn en dat je bij ons in de klas èèn van de beste was geweest, aangezien iedereen vooral 4en en 5en haalt en de helft blijft zitten. Een 9.3 op een toets is echt niet normaal goed. Een 6.5 op een presentatie is gewoon een frickin 7 en dat is ook echt super goed. Een 5.5 is gewoon een voldoende. Als ik een 5.5 op een toets haal ben ik best blij. :')
    Serieus, ik ben echt jaloers op je cijfers. Het is jammer dat je klas zulke goede cijfers haalt zonder er iets voor te doen, maar als je daarom harder gaat werken is het niet helemaal waardeloos, right? Uiteindelijk doe je het voor jezelf, en geloof me, je haalt echt prima cijfers. Daarnaast ben je ook nog een super getalenteerde judo-speelster, waar ik echt niet normaal jaloers op ben. Don't worry, you'll be fine.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Die cijfers van jou zijn super goed! Zelfs ik kan het niet beter. Het is beter dat je de scores voor jezelf bijhoud je moet helemaal niet denken aan andere mensen en wat zij hebben en wat zij allemaal beter kunnen en jij niet! Het is nu belangrijk dat je voor jezelf gaat kijken dit kan nog beter en dit is al perfect. Natuurlijk is dit niet altijd even gemakkelijk maar je zal het misschien toch eens moeten proberen.
    Als je iemand wilt om mee te praten mijn deur staat dag en nacht open (;
    Ik weet ik ken je niet zo heel goed maar we kunnen elkaar natuurlijk wel beter leren kennen!


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful