• Ik hoop dat dit topic goed staat
    Lieve Q'ers,

    Ik kan wel een beetje advies gebruiken. De afgelopen maanden voel ik me voortdurend gespannen. Ik heb sowieso last van faalangst en heb wel eens paniekaanvallen gehad. Echter voel ik me dus nu de hele dag door gespannen. Ook als ik savonds in bed lig kan ik niet in slaap komen en niet goed door slapen. Ik maak me zorgen om van alles, sommige dingen zijn reëel, andere niet. Dat zie ik ook wel in, maar neemt de spanning niet weg.
    Ik vind het heel vervelend, ik voel dus hartkloppingen, buikpijn, hoofdpijn en ben emotioneel niet stabiel.
    Heeft iemand van jullie wat advies voor me? Ik word er doodmoe en niet blij van..

    EDIT: Ik heb vanmorgen met heel veel spanning naar de dokter gebeld en heb voor volgende week een afspraak gemaakt. Heel erg bedankt lieve Q'ers voor het zetje in de, denk ik, goede richting. Ik had het nodig!

    [ bericht aangepast op 6 mei 2016 - 13:41 ]


    I was an angel living in the garden of evil

    Als ik jou was zou ik hulp zoeken. Het klinkt cliché, maar het heeft mij ook ontzettend geholpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zou even naar je huisarts gaan. Ik heb na een gebeurtenis ook slechte nachten en paniekaanvallen en kreeg slaappillen.

    Wat ik van de psycholoog moest doen is leren wat je gedachtes zijn. Maar ik weet jou gebeurtenis niet dus ook niet of de methode dan nut heeft. Mocht je er meer van willen weten mag je me berichten


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    In bad met iets van laveldelolie, slaappillen van de drogist (niet schadelijk), meta-relax of andere relaxende vitaminen/medicijnen, dingen doen die je ontspannen.

    Probeer iets in te nemen waardoor je gaat ontspannen of gebruik geurkaarsen.
    Wat misschien kan helpen is alles waar je je zorgen om maakt (reëel of niet) op te schrijven. Doorstreep dan de dingen die eigenlijk niet reëel zijn en bekijk wat overblijft. Zitten er daar dingen bij die je eigenlijk wel kan oplossen? Zijn er problemen bij die, als je ze zo neergeschreven ziet, toch niet zo groot lijken? Zo kan je je lijstje afwerken en je concentreren om één voor één de dingen waar je je zo zorgen om maakt aan te pakken.
    Ik zou ook naar de huisarts gaan om te praten en/of slaappillen te vragen. Goed slapen is namelijk zeer belangrijk en hoe vermoeider je je voelt, hoe vaker je je ook door je emoties (en dus zorgen) laat meeslepen.


    The soul needs autumn.

    Al eens bachbloesems geprobeerd? (: Rescue kan je misschien wel helpen, en het is absoluut niet schadelijk of zo, maar heel natuurlijk. Bij mij helpt het wel, maar dat moet je ook een beetje persoonlijk ervaren.


    soul made of stardust and chaos.

    WlLD schreef:
    Al eens bachbloesems geprobeerd? (: Rescue kan je misschien wel helpen, en het is absoluut niet schadelijk of zo, maar heel natuurlijk. Bij mij helpt het wel, maar dat moet je ook een beetje persoonlijk ervaren.

    Nee, waar kun je dat kopen? (:


    I was an angel living in the garden of evil

    IrishNialler schreef:
    Ik zou even naar je huisarts gaan. Ik heb na een gebeurtenis ook slechte nachten en paniekaanvallen en kreeg slaappillen.

    Wat ik van de psycholoog moest doen is leren wat je gedachtes zijn. Maar ik weet jou gebeurtenis niet dus ook niet of de methode dan nut heeft. Mocht je er meer van willen weten mag je me berichten

    Oh ja dat ben ik nog vergeten te zeggen, naar de dokter gaan is een van mijn grootste angsten ):


    I was an angel living in the garden of evil

    Een psycholoog mag je niet zien als een doktersbezoek. En de eerste keren is het een beetje beangstigend, maar als je een goede band hebt met je psych, dan zijn die gesprekken echt een opluchting.

    Als je het toch even eerst op jezelf wil proberen, dan raad ik je de app 'Calm' aan. Het is een app die mindfulness oefeningen openstelt voor iedereen, een soort meditatie. Ik doe zo een oefening als ik me even slecht voel of als ik heel gestrest ben, het kan heel wat opluchting met zich meebrengen. Moest je nog vrgen heb in verband met psychologen en zo verder, mag je altijd contact met me opnemen ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Patholoog schreef:
    Als ik jou was zou ik hulp zoeken. Het klinkt cliché, maar het heeft mij ook ontzettend geholpen.


    Yep. Je kan wel allerlei middelen gaan halen, maar je kan dat beter laten kiezen door iemand die er een goede kijk op heeft. Bijvoorbeeld een huisarts of psychiater. Good luck! ;3


    26 - 02 - '16

    Even langs de huisarts, die kan je wellicht doorverwijzen naar een psycholoog/psychiater als hij/zij denkt dat het nodig is.
    Dat heb ik ook gedaan en ik heb er veel aan gehad.


    The universal language of art.

    EDIT: Ik heb vanmorgen met heel veel spanning naar de dokter gebeld en heb voor volgende week een afspraak gemaakt. Heel erg bedankt lieve Q'ers voor het zetje in de, denk ik, goede richting. Ik had het nodig


    I was an angel living in the garden of evil

    Westwick schreef:
    EDIT: Ik heb vanmorgen met heel veel spanning naar de dokter gebeld en heb voor volgende week een afspraak gemaakt. Heel erg bedankt lieve Q'ers voor het zetje in de, denk ik, goede richting. Ik had het nodig


    Dat is geweldig! Ik ben super trots op je! :'D Hopelijk heeft hij/zij een oplossing voor je probleem^^


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    (...)

    Dat is geweldig! Ik ben super trots op je! :'D Hopelijk heeft hij/zij een oplossing voor je probleem^^

    Wat lief, dank je! Ja, ik hoop het ook!


    I was an angel living in the garden of evil

    Dit klinkt echt niet gezond.
    Ga idd naar een psycholoog asap.
    Je kan namelijk ook richting burn-out gaan als je zo doorgaat.
    Anyway, die mensen kunnen je wel helpen. Let erop dat je altijd alles goed uitlegt en niet zomaar aanneemt wat ze zeggen, maar ook zelf blijft nadenken of je het gevoel hebt dat het klopt / je ze genoeg helpen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Update: ik ben vanmorgen bij de dokter geweest, ze heeft mijn bloeddruk gemeten en naar mijn hart geluisterd, dat was allemaal goed. Ik moest bloedprikken om verdere lichamelijke oorzaken uit te sluiten, maar ze zei dat het waarschijnlijk een angststoornis is. Volgende week kan ik bellen voor de uitslag en als het bloed oké is krijg ik gesprekken met de poh.


    I was an angel living in the garden of evil