• Ik ben inmiddels ongeveer een week te laat, maar ik riep dat ik een topic zou aanmaken over mijn (inmiddels niet meer zo heel erg) recente fietsavonturen, dus hier is het. In het Hemelvaartsweekend heb ik drie en een halve dag gefietst met mijn moeder en zusje. Mijn vader was er op de eerste dag ook bij, maar heeft ons daarna verlaten om een verhuizende vriend te helpen slepen met dozen. :'D

    Dag 1
    > We vertrokken vanuit huis (een stukje onder de stad Groningen) en fietsten tot ergens in Friesland. Eerste observatie: OVERAL BABYDIEREN. (bloos)
    > Er stonden ook overal paaltjes, om een of andere reden. Ik weet niet waarom dat ze een goed idee leek op een fietspad, maar het zorgde wel voor een interessante start.
    > Om een of andere reden was Hemelvaartsdag blijkbaar ook laat-je-boerderijdieren-loslopen dag. Ik reed bijna tegen een schaap op, en op twee andere plaatsen waren een geit en kippen die vrolijk vrij rondhuppelden. Mysterieus.
    > Het was een zeer punny vakantie. Mijn zusje: "De bijen slapen nog." Ik: "Zzzz."

    Dag 2
    > Deze dag werd vooral gekarakteriseerd door wind tegen, helaas.
    > Zadelpijn, autsch.
    > Een koe waar ik naar zwaaide wapperde met haar oren. Ik heb echt het gevoel dat ik contact heb gehad met de lokale bevolking, ondanks de taalbarrière (want ik kan geen Fries, sorry).
    > Er waren ook wat fascinerende borden op deze tweede dag. "Voorzichtig rijden: padden steken over 21:00 - 9:00" was eentje die ik persoonlijk erg mooi vond, maar meer zorgwekkend was "Obstakels!" waarop geen duidelijke obstakels volgden. Wie heeft de obstakels gestolen? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

    Dag 3
    > Meer wind tegen. Veel, veel meer wind tegen, van het soort waardoor je zelfs nog moest fietsen als je heuvel af ging, wat echt tegen alle regels ingaat. :c
    > Nog belangrijker: petitie om dijken af te schaffen in de zomer, want dan hebben we ze toch niet echt nodig. We zouden ze even op vakantie kunnen sturen en de onschuldige fietsers wat rust gunnen. Nederland hoort plat te zijn, mensen.
    > Nog een boeiend bord: "Levensgevaarlijk!", maar het zat niet meer op een paal en lag half achter een bosje verstopt. Ik heb hierover drie theorieën. 1) iemand met een raar gevoel voor humor heeft een bordje met "levensgevaarlijk" gestolen van een plek die daadwerkelijk levensgevaarlijk was, 2) een zeer beleefde moordenaar wilde zijn slachtoffers een waarschuwing geven, maar niet té duidelijk, of 3) het bordje schrok zo van zichzelf dat het pardoes omviel.
    > Er was een koe die mij heel strak aanstaarde terwijl ze een gigantische hoeveelheid poepte. Dit is de enige koe waarmee ik oogcontact had en waar ik níét naar durfde te zwaaien.
    > Mijn moeder, bij het restaurant waar ze met haar rug naar het water zat: "Heb jij meer zicht?" Ik: "Ja, ik heb meerzicht."

    Dag 4
    > Op deze dag zijn we nog maar een relatief klein stukje gefietst en kwamen we weer thuis aan. De wind probeerde op het allerlaatste moment nog even onze fietsen vol bagage in een sloot te duwen terwijl wij op een bankje zaten, maar het is haar niet gelukt, ha. (Die van mijn zusje lag wel in de brandnetels, maar dat is een ander verhaal.)

    En toen waren we weer in onder-de-stad-Groningen. *O*

    In totaal zijn we 208 kilometer gefietst, volgens de kilometerteller van mijn moeder. ^^ Het weer was prachtig, we zagen een fantastische hoeveelheid kalfjes en lammetjes en veulentjes, het fietsen was eigenlijk ontzettend goed te doen, en ik ben bruin geworden, soort van. Deels was ik ook een tikkeltje rood en ik had blijkbaar meer zon gehad aan één kant dan aan de andere, maar je kunt niet alles hebben.


    Dusss, wat voor buitengewoon sportieve activiteiten hebben jullie nog op je planning staan? En zijn jullie ooit op fietsvakantie geweest? :Y)

    Artistieke foto met lege waterflesjes en aardbeienbakje zonder aardbeien in de achtergrond:

    [ bericht aangepast op 16 mei 2016 - 22:55 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je tekst leest zo surrealistisch dat het wel een schilderij van Dalí lijkt. Koeien die Fries spreken? Overstekende padden? Dijken op vakantie? Droom ik? Moet ik gaan slapen? (ja)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Nou, ik weet wel dat er in Friesland ook veel paaltjes langs de weg staan met een bootje erop. Mijn moeder vertelde mij ooit dat er daar boten onder de grond zaten en dat ze die niet konden opgraven omdat anders het hout zou wegrotten. Of dit waar is weet ik niet want mijn moeder verteld mij wel vaker bullshit verhalen (':

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 8:03 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ah wat leuk! Ik heb in hetzelfde weekeind met gezeild met mijn gezin ^^ Ook in Friesland haha


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Waar zijn jullie precies heen gefietst dan? Ik, als lid van de inheemse bevolking van Friesland, ben daar erg benieuwd naar.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Hahaha wat een zalig verhaal. Klinkt als een top weekend!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Toen ik je topic zag en je username ernaast las dacht ik, "heeft die fiets ook vierkante wielen dan" en toen dacht ik "OH NEE DAT IS ALLEEN HAAR USERNAME"

    Sorry Inge :c

    Je verhaal leest wel lekker hilarisch. Maakt m'n dag goed!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aethelstan schreef:
    Waar zijn jullie precies heen gefietst dan? Ik, als lid van de inheemse bevolking van Friesland, ben daar erg benieuwd naar.

    Haha precies! En wij spreken ook gewoon nederlands hoor. Dus taalbarrière? (;


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!