• Kinderen zonder schoenen aan hun voeten gedragen zich netter en presteren beter dan hun leeftijdsgenoten die wel met schoenen aan in de klas zitten. Dat blijkt uit grootschalig wereldwijd onderzoek onder scholen. Bovendien neemt pesten op school ook nog eens af.

    Lees verder op AD.nl

    Dit is echt een onderzoek waar ikzelf nooit op zou kunnen zijn gekomen. Dat het uittrekken van schoenen helpt bij de leerprestaties.

    Wat denken jullie hiervan?

    Op zich logisch aangezien schoenen redelijk irritant kunnen zijn en ze uitdoen vermijd dan ook frustraties.(;


    Queer zijn is gewoon alles

    Aw, dat is best wel schattig eigenlijk! :'D Maar best zielig voor mensen met een voetenfobie. Misschien zorgt dit er wel voor dat die niet ontstaan. Ik vind het in ieder geval een goed idee. (cat)


    What would Emma do?

    Nu weet ik wat ik ga doen als ik weer moet leren voor school.(':


    You were born original, don't die as a copy.

    Ha, wat leuk om te lezen. Op de vrije school is het ook gebruikelijk dat kinderen voor het binnenkomen van het klaslokaal hun schoenen uittrekken en sloffen/binnenschoentjes aantrekken. Scheelt een hoop moeite met schoonmaken, maar het zorgt ook voor een zachtere, huiselijkere sfeer in de klas. Daarnaast geeft het ook heel duidelijke grenzen aan voor kinderen, zonder dat ze keer op keer 'streng' herhaald hoeven te worden; je draagt nu je binnenschoentjes, dus ben je binnen, dus moet je ook een binnenenergie hebben. Dat houdt in, niet meer schreeuwen, niet meer rennen, maar weer lekker tot rust komen.

    School zonder schoenen heb ik toch altijd wel als heel positief ervaren. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nu snap ik waarom een jongen die ik ken gewoon op blote voeten naar school liep!


    No growth of the heart is ever a waste

    Wiarda schreef:
    Ha, wat leuk om te lezen. Op de vrije school is het ook gebruikelijk dat kinderen voor het binnenkomen van het klaslokaal hun schoenen uittrekken en sloffen/binnenschoentjes aantrekken. Scheelt een hoop moeite met schoonmaken, maar het zorgt ook voor een zachtere, huiselijkere sfeer in de klas. Daarnaast geeft het ook heel duidelijke grenzen aan voor kinderen, zonder dat ze keer op keer 'streng' herhaald hoeven te worden; je draagt nu je binnenschoentjes, dus ben je binnen, dus moet je ook een binnenenergie hebben. Dat houdt in, niet meer schreeuwen, niet meer rennen, maar weer lekker tot rust komen.

    School zonder schoenen heb ik toch altijd wel als heel positief ervaren. :Y)


    je bechrijving van slofjes of binnenschoentjes is zo cute idk maar slofjes binnenschoentjes kminkt zo damn cute


    Heaven is a place that we all have

    Maar maar... geurtjes.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Bij mij op de basisschool droegen we altijd sloffen ipv schoenen. Alleen op sokken mocht geloof ik weer niet, onder andere omdat er toch wel nare dingen op de grond konden liggen, met als voorbeeld het feit dat ik ooit een punaise in mijn slof gevonden had.


    Stenenlikker

    Ik zou dat niet kunnen, omdat ik dan school en thuis op elkaar vind gaan lijken en ja idk


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben dan toch altijd benieuwd naar het officiële artikel van dit onderzoek. Sommige kranten/media blazen zo'n resultaat namelijk enorm op, ben ik laatst eens achter gekomen ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Haha, dat is nou eens interessant nieuws. Eigenlijk zou ik dat op de universiteit ook wel leuk vinden, iedereen op sokken. Dan zijn er ook meer mogelijkheden om gave sokpatroontjes te waarderen. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, ze werden op de voet gevolgd.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik doe vandaag mijn schoenen uit tijdens mijn examen om mijn prestaties te bevorderen.(krul)


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Ik stem voor. Als het aan mij lag dan zou ik nooit meer schoenen binnen dragen en buiten liever ook niet. Ik hou van blote voeten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wij mogen onze schoenen niet uitdoen :'D iemand van mijn klas heeft dat eens gedaan en ze moest ze terug aandoen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys