• Een koekje voor iedereen die mijn gezeik heeft gelezen.

    Ik moet me serieus inhouden om niet te gaan huilen, zo kwaad ben ik. Alles zit me gewoon zo tegen. Ik heb het echt gehad, want ik ben het echt zat! Het lijkt alsof niemand mij begrijpt en dan heb ik het echt over de VDAB. Voor de mensen die dit niet kennen. Het is een bureau waar je ingeschreven kan staan als werkloze. Zij hebben mij ingeschreven om een opleiding verkoop te doen. Ten eerste interesseert verkoop mij helemaal niet, want ik heb hier al ervaring in, dus ik snap sowieso al niet de bedoeling dat ik dit moet gaan volgen. Ik heb het hier over gehad met de VDAB, maar zij konden me op dat moment niets anders aanbieden en dus werd ik ingeschreven. Sowieso al belachelijk. Maar nu is het probleem vervoer. Het station is niet naast de deur en op de bus word ik te snel ziek. Mijn vader is de enige in huis die kan rijden en die kan mij ook niet altijd brengen. Alleen, als ik hierover begin, gaan ze zeuren dat ik maar voor een oplossing moet zoeken, gaan ze voor mij de bus- en treinuren opzoeken, terwijl ik dat zelf kan. Echt, ik krijg het gevoel alsof deze mensen niets voor me willen doen en ik mijn plan maar moet trekken, hoe moeilijk het ook gaat. Ik loop me gek door naar oplossingen te zoeken, ik zit echt met mijn handen in het haar. Waarom begrijpen ze mij niet? Waarom respecteren gewoon niet hoe moeilijk het is? Help me dan toch verdomme zoeken naar een oplossing, zet me ergens anders desnoods, maar nee. Het is altijd wat hier... Ik moest mij aan de telefoon echt inhouden tegen dat wijf die me de les kwam spellen over welke bus en trein ik moest nemen, want ze snapte niet wat mijn probleem nu was. Echt, als ze morgen iets tegen me zegt, dan krijgt ze een mooi antwoordje van me. Jammer genoeg kan ik niet zomaar wegblijven van die opleiding, anders verlies ik mijn uitkering.

    Zo, dat moest er even uit, al heeft het nog niet opgelucht...


    16 - 09 - '17

    Mij is hetzelfde overkomen. Het kan de mensen bij zo'n uitkering verstrekkend bedrijf niets schelen hoe je situaties zijn. Hun enige doel is je aan het werk/naar school krijgen ook al vindt je het zelf niet leuk en heb je er niets mee.

    Je kan proberen met andere mensen daar te praten en alles opnieuw uitleggen.
    Zou je niet uit huis kunnen als er geen andere oplossing gevonden kan worden?

    Dougey schreef:
    Mij is hetzelfde overkomen. Het kan de mensen bij zo'n uitkering verstrekkend bedrijf niets schelen hoe je situaties zijn. Hun enige doel is je aan het werk/naar school krijgen ook al vindt je het zelf niet leuk en heb je er niets mee.

    Je kan proberen met andere mensen daar te praten en alles opnieuw uitleggen.
    Zou je niet uit huis kunnen als er geen andere oplossing gevonden kan worden?


    Ik heb al met twee mensen gepraat, maar helaas, ze zijn net hetzelfde. Het geeft geen zin om nog iemand te zoeken, want die gaat vast ook weer dezelfde zever delen. Ik wil dan ook super graag aan het werk, maar helaas, werk vinden of aangenomen worden is moeilijk.
    Wat bedoel je met uit huis kunnen?


    16 - 09 - '17

    TPose schreef:
    (...)

    Ik heb al met twee mensen gepraat, maar helaas, ze zijn net hetzelfde. Het geeft geen zin om nog iemand te zoeken, want die gaat vast ook weer dezelfde zever delen. Ik wil dan ook super graag aan het werk, maar helaas, werk vinden of aangenomen worden is moeilijk.
    Wat bedoel je met uit huis kunnen?

    Dat je dichterbij je opleiding gaat/kan wonen. Of dichterbij een trein station zodat het naar school reizen makkelijker is.

    Dougey schreef:
    (...)
    Dat je dichterbij je opleiding gaat/kan wonen. Of dichterbij een trein station zodat het naar school reizen makkelijker is.


    Ging het maar zo makkelijk. Maar nee. Ik hoop in tussentijd dat ik ergens kan starten met werken, dan kan ik stoppen met die opleiding.


    16 - 09 - '17

    Wat ontzettend vervelend, zeg! Ik begrijp helemaal dat je daar helemaal gestoord van wordt (breek me de bek niet open over het openbaar vervoer). Ik zou willen dat ik een oplossing voor je had, maar ik ben bang dat ik die niet voor je heb. Mijn voorstel zou ook zijn om er met anderen over te praten, zoals Dougey al had gesuggereerd. Maar als al deze mensen net zo hardhoofdig zijn als hun collega('s) schiet dat inderdaad niet op. -.-"
    Is er een mogelijkheid om naar iemand van je huidige opleiding toe te stappen, een counselor of teamleider (of iets in die trant)? Wellicht kan diegene je wel het begrip en steun geven die je nodig hebt. En misschien kan deze persoon contact opnemen met iemand van de VDAB?
    Ik hoop dat er snel een oplossing komt, of inieder geval iemand die erkend dat het even allemaal klote is. Het is uiterst vervelend als je je niet serieus genomen of ongehoord voelt.

    Heel veel sterkte, en succes! (flower)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Wat vervelend! Probeer je toch rustig te houden het zijn tenminste mensen die je willen helpen.
    Maar ik begrijp het goed hoor :)


    Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful

    Sorry als ik nu iets heel raars zeg, maar hoe kunnen ze je in nou inschrijven bij iets terwijl er niet eens overleg met jou heeft plaatsgevonden? Mogen ze dat zo maar doen dan, je overal neerplanten? Ik vind dat nogal... Apart, dat dat zo kan, dat ze zonder overleg je ergens halsoverkop neerzetten. Ik kan me voorstellen dat je daar op z'n zachts gezegd erg van baalt. Zo komt iedereen in de problemen met te verschillende werkbranches, locaties, et cetera...

    Dreadful schreef:
    Wat ontzettend vervelend, zeg! Ik begrijp helemaal dat je daar helemaal gestoord van wordt (breek me de bek niet open over het openbaar vervoer). Ik zou willen dat ik een oplossing voor je had, maar ik ben bang dat ik die niet voor je heb. Mijn voorstel zou ook zijn om er met anderen over te praten, zoals Dougey al had gesuggereerd. Maar als al deze mensen net zo hardhoofdig zijn als hun collega('s) schiet dat inderdaad niet op. -.-"
    Is er een mogelijkheid om naar iemand van je huidige opleiding toe te stappen, een counselor of teamleider (of iets in die trant)? Wellicht kan diegene je wel het begrip en steun geven die je nodig hebt. En misschien kan deze persoon contact opnemen met iemand van de VDAB?
    Ik hoop dat er snel een oplossing komt, of inieder geval iemand die erkend dat het even allemaal klote is. Het is uiterst vervelend als je je niet serieus genomen of ongehoord voelt.

    Heel veel sterkte, en succes! (flower)


    Die twee mensen waarmee ik gepraat heb was eentje van die opleiding en dan eentje van de VDAB zelf. Dus ja, ik krijg geen hulp van hen.

    @Inktwit, het was tijdens een persoonlijk gesprek dat het aan bod kwam. Ik gaf duidelijk aan dat de opleiding me niet interesseerde, maar dat was hetgeen dat ze mij op dat moment alleen konden aanbieden en waarvan ze vonden dat het goed voor me zou zijn. De dingen die mij interesseerde konden ze me niet aanbieden en toen kwam het zinnetje: 'Probeer het gewoon'. Tja, makkelijk gezegd, he...


    16 - 09 - '17

    Ik weet natuurlijk al het hele verhaal, maar dit is voor jou, Sylvie!!!


    One Who Travels A Higher Path.

    Papiliones schreef:
    Ik weet natuurlijk al het hele verhaal, maar dit is voor jou, Sylvie!!!



    Thanks, Filiz!


    16 - 09 - '17