• Ik doe heel graag schilderen of pastel, maar daar moet je al een hele dag of avond voor nemen. Nu doet mijn vriend heel veel schetsen, en ik "teken" ook al heel lang. Wat heet dat, ik gebruik kleurpotloden om een tekening te maken en dan ben ik niet helemaal tevreden. Mijn vriend heeft eens over mijn tekeningen gekeken en gezegd dat ik moet leren tekenen met de rechterkant van mijn hersenen. Ik heb hier wel een boek voor gevonden op internet, maar die opdrachten zijn een beetje saai, en nemen ook veel tijd.
    Nu is mijn vraag, kan mijn tekenen -gewoon met potlood, niet met kleurpotloden- verbeteren als ik gewoon afbeeldingen open en die probeer over te schetsen? Maar dan lange tijd achter elkaar. En dan tekeningen opnieuw probeer te doen en probeer te verbeteren. Of moet ik echt dat boek volgen, en tutorials op YT etc etc.

    opm; met ik "teken" heel lang, bedoel ik dat ik al heel vroeger bezig was met tekenen, maar dat ik over de laatste paar jaren nog maar 1 of 2 tekeningen per half jaar heb gemaakt ongeveer.

    [ bericht aangepast op 11 maart 2018 - 18:44 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zoek zelf gewoon een afbeelding op pinterest en dat teken ik na. Hoe heet dat boek waar je het over hebt? Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je het fijnst bij voelt.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik zoek zelf gewoon een afbeelding op pinterest en dat teken ik na. Hoe heet dat boek waar je het over hebt? Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je het fijnst bij voelt.


    Drawing on the right side of the brain. Ik weet de schrijver niet meer, maar ik denk als je het googlet dat je het dan wel vindt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat precies zou je willen verbeteren dan? Wil je gewoon na blijven tekenen? Zelf dingen kunnen verzinnen en dat tekenen, je techniek of anatomie, kleurenleer?


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Pelekai schreef:
    Wat precies zou je willen verbeteren dan? Wil je gewoon na blijven tekenen? Zelf dingen kunnen verzinnen en dat tekenen, je techniek of anatomie, kleurenleer?


    Het gaat er mee om gewoon bezig te blijven met tekenen en niet precies iets te verbeteren. Of toch wel verbeteren, maar het is niet specifiek.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik las ergens dat het een goede oefening is om een dier of voorwerp uit je hoofd te tekenen en dan vervolgens hetzelfde ding opnieuw te tekenen met een voorbeeldplaatje erbij.

    Ik weet niet meer precies waarvoor het goed was, haha, maar volgens mij koppelde je dan sneller de correcte anatomische vormen aan de simpelere vormen die al in je hoofd zaten, wat voor mij in ieder geval vrij rechtsbreinig klinkt :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.