• Een vervolg op een topic van een aantal jaar geleden (zie spoiler).


    Ik vroeg toen of jullie tips hadden voor mij, want ik wilde graag een bepaalde stijl. Ik was onzeker en ik wist niet zo goed wat ik moest doen en aangezien hier een heleboel mensen op Quizlet zitten die een alternatieve of eigen stijl hebben verwachtte ik dat jullie mij wel konden helpen. Helaas kreeg ik bijna alleen maar reacties dat ik gewoon moest dragen waar ik me fijn in voelde. Ik was echt enorm gefrustreerd en paste boos het begin topic aan want ik had geen idee wat ik met die "rare adviezen" van jullie moest. Nu zijn we drie jaar verder en ben ik eindelijk zo ver dat ik draag wat ik wil: herenkleding. Ik vond altijd herenkleding al mooier, des al niet te min durfde ik het niet te kopen. Maar de afgelopen jaren durfde ik steeds meer te kopen: een vest, een t-shirt, een broek en inmiddels is bijna mijn hele garderobe verandert van doorsnee meisjes, naar heren en jongensachtige dames kleding. Sommige dingen zijn haast niet te dragen van de heren afdeling (spijkerbroeken zijn vaak veel te strak bij mijn dijen), maar dat is vaak wel op te lossen met stoere dameskleding. Ik ben zoveel zekerder sinds ik draag wat ik wil en wat ik mooi vind. Ik kan alleen maar hetzelfde advies geven aan alle andere meisjes die in dezelfde positie zitten als ik destijds zat en draag waar jij je lekker in voelt. Als je je zelf zeker voelt in die kleren, dan zullen andere mensen er veel minder snel iets van zeggen, dat klinkt misschien nu nog ongelovig, want dat had ik zelf in die tijd ook, maar het gaat op ten duur echt werken.

    Hebben jullie nog een niet reguliere stijl?

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 16:43 ]


    ©1998

    Ik kan mij nog herinneren dat ik net uit de kast kwam als Trans jongen bij mijn pa. Ik wilde toen heel graag jongens kleding dragen maar was bang dat iedereen mij raar aanstaarde. Nu een paar jaar later heb ik mijn haar kortgeknipt, en draag jongens kleding. I don't give a f*ck

    Trouwens, niemand keek mij raar aan.

    Ps : Veel mensen noemen mij ''Goth'' of ''Emo'' maar ik verdeel mezelf niet onder een bepaalde stijl.
    (cool)

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 17:32 ]

    Herenkleding klinkt best gaaf!

    Ik draag zulke kleding die een mix lijkt van modern en middeleeuws. Bijvoorbeeld een gewoon hemdje maar dan bij de hals zo'n "korset" achtige inkeping, ik kan het niet goed uitleggen ;D


    obsessive rage

    Aha, het is altijd fijn als je weet wat je wil C:
    Zelf ben ik van alle markten thuis op het gebied van stijlen. Soms houd ik van 'girly', soms van ietwat 'mannelijk' en dan weer een mix van beide C:


    26 - 02 - '16

    Haha ik heb zelfs een hele tijd lang in mannenkleding gelopen omdat ik toen veel te zwaar was en mezelf wijsmaakte dat dat de enige kleding was wat me stond.
    Nu kleed ik me vrouwelijker en hoewel m'n kleding een bij elkaar geraapt zooitje lijkt (mijn stijl is best eclectisch) heb ik toch een paar basisvoorwaarden. Mijn kleding moet simpel, elegant en stoer zijn. 1: ik draag meestal effen tinten en dan draag ik ook alleen maar bepaalde kleuren kleding. Zo draag ik dieprood, diep groen, koningsblauw, ijsblauw, wit, paars etc. 2: Als ik een print draag combineer ik dat bijna altijd met een effen kleur. 3: ik vind het model/de stof/de kleur veel belangrijker dan de print. Ik ben heel kieskeurig met prints. 4: de pasvorm van kleding moet m'n lijf goed accentueren. Ik draag eigenlijk liever v-halzen dan ronde halzen en ik draag geen truien of shirts met onderin zo'n elastiek.
    5: ik draag rokken en korte broeken over de knie.
    So you can imagine dat het me heel lang duurt voor ik wat goeds vind :D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat fijn om te lezen dat je je beter voelt na het switchen van kleding!

    Ik val ook onder de catagorie "alternatief", maar net als Wolfram kan ik niet zeggen dat ik onder één groep val.
    Ik noem het zelf altijd occult (glam)rock - maar of dat ook een bestaand iets is, weet ik niet.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Echt alle lof voor jou dat je dat geflikt heb :) Echt supertof!

    Ik val zelf wel onder de casumetal (casual metal xD) ik loop altijd in kisten en een korte broek maar daarbij wel vaak netjes een overhemd oid.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Ik vind het heel goed van je dat je die stap hebt gezet! Ik moet zeggen dat ik niet echt een "opvallende" stijl heb, behalve dat ik graag een excuus verzin om een jurkje te dragen en ik ben verliefd op tuinbroeken (voor in de zomer, lange vind ik niet zo mooi).

    Diep van binnen wil ik eigenlijk continu in veel te gelaagde jurken uit de jaren 1860-1910-ish lopen, maar dat is vrijwel onmogelijk om mezelf daar elke dag in te werken en daarin te werken, naar school te gaan etc.
    Maar ik ben redelijk wisselend. In de zomer ben ik altijd wel van de jurkjes, rokjes en korte broeken + hempjes en dergelijken. Ik heb sinds kort ontdekt dat zelfs als ik iets meer weeg, nog heel leuk mijn taille kan benadrukken, dus daarom dat ik dat ook het liefste doe. Verder heb ik gewoon simpele broeken, shirts (een paar bandshirts waarvan ik fan ben) en andere dergelijke dingen.
    In de winter ben ik eigenlijk altijd best "saai", met broeken en comfortabele truien, in de zomer draag ik graag jurkjes en rokken :3


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind mannenkleding ook vaak veel leuker dan vrouwenkleren, maar ik vind 't zo raar om te kopen, idk. Maar als ik dan bijvoorbeeld in een fanshop ben en er is een tshirt in de mannenvorm en in de vrouwenvorm, dan koop ik de mannen variant want dat zit veel lekkerder.

    Ook met korte broeken, die voor mannen zijn veel leuker! Voor vrouwen zijn er van die shortjes maar die vind ik 5267281x niks. Die voor mannen vind ik meestal echt geweldig, maarja, mannen hebben geen heupen dus die dingen passen nooit meh.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik draag eigenlijk van alles, zolang het maar lekker zit :p
    Mannenkleding past mij anders nooit, aangezien ik superklein ben, maar wel vrouwelijke vormen heb :(


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Derks schreef:
    Ik vind mannenkleding ook vaak veel leuker dan vrouwenkleren, maar ik vind 't zo raar om te kopen, idk. Maar als ik dan bijvoorbeeld in een fanshop ben en er is een tshirt in de mannenvorm en in de vrouwenvorm, dan koop ik de mannen variant want dat zit veel lekkerder.

    Ook met korte broeken, die voor mannen zijn veel leuker! Voor vrouwen zijn er van die shortjes maar die vind ik 5267281x niks. Die voor mannen vind ik meestal echt geweldig, maarja, mannen hebben geen heupen dus die dingen passen nooit meh.


    Ja dat heb ik ook met korte broeken. Het is altijd heel lang zoeken voor ik een fatsoenlijke broek vind. Ik heb nu wel een heren short van de primark die zit erg fijn. Geen jeans want die zitten vaak te strak. Ik vind vooral een groot voordeel ook van heren broeken dat ze grote en veel zakken hebben. Ik heb een grote mobiel en die past vaak niet in vrouwen broeken (als die al zakken hebben). En wat betreft heren kleding kopen zeg ik: gewoon doen. Het valt niet eens heel erg op. Toen ik voor het eerst met vriendinnen ging shoppen en naar de heren afdeling wilde keken ze een beetje raar. Toen zei ik: ik heb toch altijd heren kleding aan, maar dat hadden ze zich nooit gerealiseerd.


    ©1998

    Ik word vaak ''emo'' genoemd omdat ik er alternatief uit zie. Beetje soortvan Tomboy, harajuku (j-fashion), gothic look. Draag gewoon wat ik leuk vind :) Ik wil binnenkort mijn haar kort laten knippen en in een apart kleurtje verven, aaaiii.. :s iemand tips voor de kleur?^^ :P<3


    Space Queen

    WitchyMermaid schreef:
    Ik word vaak ''emo'' genoemd omdat ik er alternatief uit zie. Beetje soortvan Tomboy, harajuku (j-fashion), gothic look. Draag gewoon wat ik leuk vind :) Ik wil binnenkort mijn haar kort laten knippen en in een apart kleurtje verven, aaaiii.. :s iemand tips voor de kleur?^^ :P<3


    Fel rood vind ik vaak wel het mooist, maar ik vind die nieuw hype om je haar in allerlei vlekken te verven (van dat Galaxy hair) ook erg mooi, maar ik denk niet dat dat kan met kort haar.t


    ©1998

    ik ben ongelooflijk 'idgaf' met mijn kleren, like: ik pak gewoon wat en draag het tadaa


    Heaven is a place that we all have

    RoyaIs schreef:
    ik ben ongelooflijk 'idgaf' met mijn kleren, like: ik pak gewoon wat en draag het tadaa

    Gewoon rupsenpakken en zo.
    Lawl but same


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dat is echt heel fijn om te horen! Dragen waar jij je prettig bij voelt is toch zeker wel heel belangrijk. Ik ben heel blij voor je en vind het echt goed van je ^^

    Mijn "stijl" is een soort fancy fangirl stijl I guess. Voor zover je het een stijl kan noemen :') Dus voornamelijk fangirl shirts met een high waist super skinny broek van de H&M. Ik ben erachter gekomen dat dat de enige broeken zijn die ik echt goed pas. Oh en als ik geen fangirl shirt aanheb, dan heb ik toch minimaal wel een fangirl ketting om, ik draag namelijk vrijwel altijd een ketting. En het liefst platte schoenen en ik ben ook wel fan van beanies.


    Happy Birthday my Potter!