• Ik kwam op dit idee na een gesprekje met Natas (Vikings) over een handig boekje dat zij heeft waarin allemaal tips staan om beter te kunnen schrijven. Ik ging even op bol.com kijken, omdat ik dacht 'joh, daar zijn er vast meer van'. Correct, het zijn er te veel en elk heeft wel een beetje een goeie review, dus daar heb je nou niet veel aan als er geen inkijk exemplaar van is. Bovendien zijn er ook nog heel veel verschillende van: personages, werelden, schrijfregels, ect.

    Dus ik dacht, misschien zijn er hier nog users die ook zo'n boekje hebben die echt heel goed is. Mocht dat zo zijn, plaats hier de titel en de schrijver (en een foto) Dat is een stuk gemakkelijker dan tussen die honderden boekjes op zoek gaan op bol.com. Misschien wel heel leuk om in de aankomende vakantie zo'n boekje te bestuderen ^^


    Lijst met boekjes:
    'Hoe schrijf je fantasy en sciencefiction' - Martijn Lindeboom
    'Hoe wordt ik schrijver of dichter?' - Lonneke van Asseldonk
    'De wil en de weg: over het schrijven romans en verhalen' – Jan Brokken
    'Van kort verhaal naar roman' – Inge Schouten
    'Storytelling in 12 stappen' – Mieke Bouma
    'Spannende verhalen schrijven '– René Appel
    'Dialogen schrijven:' laat je personages spreken – Don Duyns
    'Personages, conflict, perspectief' – Frans Stüger
    'Van passie tot publicatie' – Chris Lembeeckx
    'Schrijven vanuit je hart: de kunst van creatief schrijven ' – Natalie Goldberg
    'Hoe fictie werkt – een onmisbaar boek voor wie graag leest of wil leren schrijven' – James Wood
    'Het hoe: over het schrijven romans, verhalen en non-fictie ' – Jan Brokken
    'Schrijfstijl: de basis van een goede tekst' – Heide Aalbrecht
    'Taal is zeg maar echt mijn ding' – Paulien Cornelisse
    'Kop en staart: literaire encyclopedie met muizen ' – Catherine Lewis
    'Schrijven met het oerverhaal' - Eisso Post
    "The write stuff: 500 promts to jumpstart your writing" - The Taconic Writers

    [ bericht aangepast op 3 juli 2016 - 18:05 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb hem uitgelezen. Ik vond vooral het eerste hoofdstuk over de verschillende stromingen binnen fantasy en sci-fi erg interessant. Ik had iets meer verwacht van de hoofdstukken over valkuilen en clichés. Oh, en het deel over world building was heel gaaf. Veel wat er stond wist ik al, maar het leest erg fijn. ^^

    Ik heb even mijn boekenlijst opgeduikeld:
    De wil en de weg: over het schrijven romans en verhalen – Jan Brokken
    Van kort verhaal naar roman – Inge Schouten
    Storytelling in 12 stappen – Mieke Bouma
    Spannende verhalen schrijven – René Appel
    Dialogen schrijven: laat je personages spreken – Don Duyns
    Personages, conflict, perspectief – Frans Stüger
    Van passie tot publicatie – Chris Lembeeckx
    Schrijven vanuit je hart: de kunst van creatief schrijven – Natalie Goldberg
    Hoe fictie werkt – een onmisbaar boek voor wie graag leest of wil leren schrijven – James Wood
    Het hoe: over het schrijven romans, verhalen en non-fictie – Jan Brokken
    Schrijfstijl: de basis van een goede tekst – Heide Aalbrecht
    Taal is zeg maar echt mijn ding – Paulien Cornelisse
    Kop en staart: literaire encyclopedie met muizen – Catherine Lewis


    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal een belabberde student ben en er nog niets van heb gelezen, hoewel ik dat de komende weken wel van plan ben. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Ik heb hem uitgelezen. Ik vond vooral het eerste hoofdstuk over de verschillende stromingen binnen fantasy en sci-fi erg interessant. Ik had iets meer verwacht van de hoofdstukken over valkuilen en clichés. Oh, en het deel over world building was heel gaaf. Veel wat er stond wist ik al, maar het leest erg fijn. ^^

    Ik heb even mijn boekenlijst opgeduikeld:
    De wil en de weg: over het schrijven romans en verhalen – Jan Brokken
    Van kort verhaal naar roman – Inge Schouten
    Storytelling in 12 stappen – Mieke Bouma
    Spannende verhalen schrijven – René Appel
    Dialogen schrijven: laat je personages spreken – Don Duyns
    Personages, conflict, perspectief – Frans Stüger
    Van passie tot publicatie – Chris Lembeeckx
    Schrijven vanuit je hart: de kunst van creatief schrijven – Natalie Goldberg
    Hoe fictie werkt – een onmisbaar boek voor wie graag leest of wil leren schrijven – James Wood
    Het hoe: over het schrijven romans, verhalen en non-fictie – Jan Brokken
    Schrijfstijl: de basis van een goede tekst – Heide Aalbrecht
    Taal is zeg maar echt mijn ding – Paulien Cornelisse
    Kop en staart: literaire encyclopedie met muizen – Catherine Lewis


    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nogal een belabberde student ben en er nog niets van heb gelezen, hoewel ik dat de komende weken wel van plan ben. ^^


    Die heb ik thuis en gelezen, ik vind hem wel goed en fijn


    obsessive rage

    Super lijst Natas!! Ik schrijf ze alleen wel op als ze gelezen zijn hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Hoezo? :'P
    Is toch handig als men het makkelijk kan vinden en niet hoeft te wachten tot ik ermee klaar ben? :P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Hoezo? :'P
    Is toch handig als men het makkelijk kan vinden en niet hoeft te wachten tot ik ermee klaar ben? :P


    Hahaha oke oke jij je zin :P


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Ik heb mijn drie nieuwe boekjes binnen:

    Schrijven met het oerverhaal van Eisso Post --> over hoe je legende's, mythes en sagen in je verhaal kan gebruiken.
    Hoe schrijf je fantasy en sciencefiction van Martijn Lindeboom
    Schrijfstijl: de basis van een goede tekst van Heide Aalbrecht

    Schrijfstijl lijkt heel simpel en overzichtelijk uitgelegd. Erg informatief! En het oerverhaal bespreekt mythes en sagen van Harry potter tot arthur en de ronde tafel, ik vind het erg duideljk geschreven en ik denk dat als ik ze deze zomer grondig ga lezen, ik er veel aan ga hebben!

    [ bericht aangepast op 13 juni 2016 - 13:42 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    MT


    It's never gonna happen, Guys.

    MT (staat ie daar al? Even checken :'D)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    mt... Ik heb er ook, meerdere zelfs..

    Schrijven magazine is ook fijn!


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb zojuist "The write stuff: 500 promts to jumpstart your writing" van The Taconic Writers gekocht waar 500 promts in staan en verder hele inspirerende dingen, tips en ideeën instaan. Er is plek om te schrijven, maar als je het goed in wilt vullen, is het niet voldoende. Daarnaast staan er ook dingen in zoals 'Explain why you want to write' en allerlei andere dingen om je na te laten denken. Echt heel leuk om je karakters, je verhaal en jezelf te leren kennen.

    Ik weet alleen niet of ze het in Nederland verkopen, maar ik denk het wel


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Ik heb zojuist "The write stuff: 500 promts to jumpstart your writing" van The Taconic Writers gekocht waar 500 promts in staan en verder hele inspirerende dingen, tips en ideeën instaan. Er is plek om te schrijven, maar als je het goed in wilt vullen, is het niet voldoende. Daarnaast staan er ook dingen in zoals 'Explain why you want to write' en allerlei andere dingen om je na te laten denken. Echt heel leuk om je karakters, je verhaal en jezelf te leren kennen.

    Ik weet alleen niet of ze het in Nederland verkopen, maar ik denk het wel


    Found it on bol.com ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Update van mijn kant:
    Ik heb in de vakantie 'hoe schrijf je fantasy en science fiction?' en 'schrijven met het oerverhaal' gelezen. Over de eerste ben ik erg positief! Een geweldig handig boekje voor de beginnend schrijver! Er word veel uitgelegd, over wereld opbouw tot werken met zintuigen. Erg aan te raden, het heeft mij veel nieuws geleerd en is erg goed geschreven.
    Schrijven met het oerverhaal vond km interessant, maar het was minder goed geschreven. Ik werd er minder in meegezogen als bovengenoemde en vond sommige dingen zelfs wat onduidelijk of onuitgelegd. Maar de informatie is wel handig als je mythes en sagen in je verhaal wil verwerken.
    Momenteel lees ik Personages, conflict, perspectief. Ik ben pas op de eerste bladzijde en voel me al erg meegesleept door de gedachtegang van de schrijver, erg fijn!

    [ bericht aangepast op 1 aug 2016 - 17:20 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.