• Dag iedereen,

    Ik zag op dit forum een ander topic over Dutch Comic Con waar veel op gereageerd werd. Aangezien ik een vraag in de groep wil gooien voor "comic con gangers", heb ik een account aangemaakt en plaats ik bij deze een bericht:

    Het laatste weekend van maart is er weer Dutch Comic Con, en op de zaterdag ga ik er naartoe. Nu lijkt het mij heel gaaf om op zo'n con live muziek te maken (het spelen van soundtracks van films en series). Muziek maken is natuurlijk het leukst als je dat samen doet, vandaar de vraag of hier mensen zijn die naar DCC gaan die ook een muziekinstrument bespelen en die dat leuk lijkt om te doen. Zelf speel ik viool, nu bijna 2 jaar.

    Ik zie het zo voor me:
    We maken een app groep waarin we bespreken welke muziek we willen doen. Op internet is ontzettend veel bladmuziek te vinden, ook voor meerdere partijen, bijv. iets (redelijk simpels) van de Harry Potter soundtrack voor bijv. 4 instrumenten. Iedereen die meedoet kan een partij oefenen. Op de con spreken we een tijd af dat we elkaar ontmoeten en oefenen we even achteraf, waarna we de zalen ingaan en de bezoekers trakteren op wat leuke soundtracks en we natuurlijk ontzettend veel lol hebben.

    Als er animo voor is, hoor ik het graag!

    Marijke

    Dat klinkt als een geweldig idee!
    Ik bespeel helaas geen muziekinstrument, maar het lijkt me wel heel leuk om te luisteren naar wat er gespeeld wordt.
    Op welke dag wil je dit doen? Of is het idee voor beide dagen?

    Chilton schreef:
    Dat klinkt als een geweldig idee!
    Ik bespeel helaas geen muziekinstrument, maar het lijkt me wel heel leuk om te luisteren naar wat er gespeeld wordt.
    Op welke dag wil je dit doen? Of is het idee voor beide dagen?


    Ik ga op zaterdag. Mocht er wat van komen, dan laat ik in dit topic de tijd wel weten. ;-)

    Purple_Teacup schreef:
    (...)

    Ik ga op zaterdag. Mocht er wat van komen, dan laat ik in dit topic de tijd wel weten. ;-)


    Ah, helaas. Ik ga op zondag.
    Veel plezier, in ieder geval! (:

    Ah heel tof idee! Een piano meenemen wordt helaas wat lastig denk haha maar lijkt mij wel heel tof om te luisteren ^^


    At the end we're all cursed

    Ik ga dit jaar niet naar DCC :(

    Maar misschien is het bij weinig animo (voor draagbare instrumenten) een idee om iets van kazoos te nemen? Klinkt misschien niet zo oorstrelend als een viool, haha, maar is wel goedkoop en iedereen kan erop spelen :')


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Gaaf idee! Ik bespeel zelf geen instrument, maar ik wilde gewoon zeggen dat het een leuk idee is ^^


    Seasons will change, but I shall remain