• Aan de hand van enkele topics en een discussie, is de conclusie ontstaan dat het eigenlijk heel handig zou zijn eens de slotjes in zijn algemeenheid te bespreken. Alle credits voor dit idee gaan naar Saltzman, alleen leek het hem handig als ik het topic zou openen, omdat ik beter weet welke huisregels wij moderators op dit moment hanteren. Ik ben super benieuwd naar wanneer jullie vinden dat er een slotje op een topic moet komen en wanneer niet. Dus ik zou zeggen: brand los.

    Ik wil wel nu al even duidelijk maken dat alles wat hier gepost wordt geen garantie is voor verandering. Misschien kan er iets mee gedaan worden, misschien niet. Het is wel een feit dat regels af en toe hoognodig aangepast moeten worden, dus misschien komen we met elkaar wel tot hele handige veranderingen en oplossingen. Dat hangt volledig van de discussie af.

    Ik wil iedereen wel vragen in zijn algemeenheid te blijven discussiëren. Vragen over specifieke zaken dienen nog altijd via een pb gesteld te worden aan moderators en persoonlijke aanvallen zijn zeker niet de bedoeling natuurlijk c:

    De regels die voornamelijk gebruikt worden bij het sluiten van topics zijn op dit moment (dit is dus overigens allemaal terug te vinden in de huisregels) :

    - Eén smiley-topics
    - Eén woord-topics
    - Een stelling-topic dat er uit ziet als een stelling van de week-topic. Een topic mag wel een stelling bevatten, mits deze geen [stelling] in de titel heeft en niet in het subforum "stellingen" wordt gepost. In de overige subfora mag hij wel gepost worden.
    - Een topic dat over een onderwerp gaat waar al een algemeen topic over is, zoals; ‘[Algemeen] Valentijnsdag’
    - Dubbele topics. Hiermee worden topics bedoeld die dezelfde inhoud, letterlijk en globaal, hebben als een eerder gemaakt topic.
    - "Plaats een reactie op mijn foto’s" topics
    - Rollenbekendmakings topics, zie overige forum regels
    - Promotie topics als er al eerder een topic voor deze story gemaakt is (bijvoorbeeld een rollen topic), zie overige forum regels
    - Topics die alleen voor bepaalde mensen zijn, zoals : alleen Piet en Klaas!
    - Topics die gaan over een al eerder geopend topic maar dan met de mening van een bepaalde user. Ieder post zijn/haar mening maar in het betreffende topic zelf.
    -"Ik ben het niet eens met een waarschuwing" topics. Stuur de moderator via pb een bericht.
    -"Waarom is die persoon geband?" topics. Stuur de moderators via een pb een bericht.
    - Users met een (forum)ban mogen geen topics door een ander laten maken, namens henzelf, en zodra een user met een forumban op een ander account gaat, krijgt dat account ook een forumban.
    - Je mag maar één geopend rollentopic zonder speeltopic tegelijkertijd hebben. Indien je een nieuwe RPG of MSV wil openen, maar nog geen speeltopic hebt bij jouw laatste rollentopic, laat je dat topic sluiten door een moderator. Je vermeldt de reden tot sluiting en of je toestaat dat iemand anders het idee verder zet.

    (Gevolg na overtreding;
    Het topic wordt gesloten en Quizlet kan een waarschuwing sturen.)

    Pfoe ik denk dat dit ze zo ongeveer wel zijn. Daarnaast worden topics ook gesloten als er veel van de algemene huisregels overtreden worden en er niet geluisterd wordt naar de rode waarschuwingen. Dat ligt een beetje aan de situatie though. Uit ervaring gaat het meestal dan om overtreding van de bovenste algemene regels:

    - Op Quizlet dien je je aan de Nederlandse wet te houden, dus zaken als haat zaaien, discriminatie, racisme en oproep tot geweld zijn hier niet welkom.
    - Het is niet toegestaan om anderen op welke manier dan ook te kwetsen, beledigen of pesten. Laat elkaar in zijn waarde!
    - Het is niet toegestaan om ruzie te maken of om ruzie uit te lokken.

    Hierin worden meestal 3 waarschuwingen geplaatst voor het topic gesloten wordt.


    Feitelijk heb ik geen idee of ik nog iets vergeten ben, haha. Het is bizar veel als je erop gaat letten. Maar ik nodig iedereen dan ook van harte uit mij aan te vullen en zijn mening te geven (bloos)


    Happy Birthday my Potter!

    Mt


    ~

    Dan vind ik ook dat die waarschuwingen gegeven moeten worden ipv zonder pardon dicht.


    26 - 02 - '16

    Ik vind het echt leuk dat je dit topic hebt gemaakt, Anna (: Het is nu al meteen een pak duidelijker!


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eluveitie schreef:
    Dan vind ik ook dat die waarschuwingen gegeven moeten worden ipv zonder pardon dicht.


    Hier kan ik zeker begrip voor tonen en ben ik het eigenlijk best mee eens. Als het één van die regels is uit het rijtje boven dan is het logisch dat er zonder pardon wordt gesloten, want dan is er volledig iets mis met het topic zelf, maar in het geval dat een topic uit de hand loopt wat betreft reacties die erop komen en het topic op zich niet het probleem is, dan verdienen users de kans zich te herstellen.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik ben zelf van mening dat een slotje nodig is als het de algemene orde en vrede van Quizlet verstoord (en ook in het geval dat de bovengenaamde huisregels zeer ernstig overtreden worden, in heel veel gevallen is een waarschuwing of een verplaatsing naar off-topic wel genoeg. Dit is mijn wat kortere mening, maar ik zal me zeker mengen in de discussie die komen gaat :)


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Interessant! Ik heb geen hele sterke mening over dit onderwerp, maar het is altijd goed om dit soort regels om de zoveel tijd nog eens te evalueren, en het is fijn dat heel Q op deze manier kan meedenken. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben van mening dat er met discussies gewaarschuwd moet worden, twee keer is meer dan genoeg en als er een derde nodig is ook meteen een (tijdelijk) slotje. Troll topics en topics die sowieso niet mogen, mogen zonder pardon gesloten worden. Topics waar echt ruzie is mogen ook meteen dicht.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 16:48 ]


    ~

    Nigri schreef:
    Ik ben van mening dat er met discussies gewaarschuwd moet worden, twee keer is meer dan genoeg en als er een derde nodig is ook meteen een (tijdelijk) slotje. Troll topics en topics die sowieso niet mogen, mogen zonder pardon gesloten worden. Topics waar echt ruzie is mogen ook meteen dicht.


    Ik vind een troll niet altijd heel erg, soms is een ludieke actie wel een leuke manier om leven in de brouwerij te krijgen. Maar ik vind niet dat mensen benadeeld mogen worden door zo'n actie. Er is een groot verschil tussen een grote groep mensen tegen de haren in te strijken of een onschuldige RickRoll ofzo.

    Ook ben ik van mening dat discussie mits ze met respect voor elkaar gehouden worden, alleen maar goed zijn. Het zorgt voor meer begrip voor elkander en voor wederzijds respect voor elkaars argumenten.

    Maar topics waar echt ruzie is vind ik gewoon dat het opgelost moet worden, door eventuerl de mensen die in de ruzie participeren een tijdelijke forum ban te geven en dit prive op te lossen, of als het mogelijk is dit nog in het topic op te lossen. Als er twee mensen ruzie hebben hoeft de rest daar naar mijn mening niet door benadeeld te worden.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Square schreef:
    Interessant! Ik heb geen hele sterke mening over dit onderwerp, maar het is altijd goed om dit soort regels om de zoveel tijd nog eens te evalueren, en het is fijn dat heel Q op deze manier kan meedenken. ^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Een topic dat over een onderwerp gaat waar al een algemeen topic over is, zoals; ‘[Algemeen] Valentijnsdag’.
    Dit is voor mij écht een geval waarvan ik denk: "is dit nodig?". Op zo'n [Algemeen] topic ding gaat het soms echt heel lang over één bepaalde richting en als jij dan over iets anders wilt praten kom je daar 9/10 keer gewoon niet doorheen. Daarbij geeft een eigen topic ook een andere sfeer en ik vind het best wel streng als je voor zo'n topic meteen een slot gooit.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!:3


    Queer zijn is gewoon alles

    Dubbele topics. Hiermee worden topics bedoeld die dezelfde inhoud, letterlijk en globaal, hebben als een eerder gemaakt topic.

    Dit vind ik altijd een lastige. Als er op een ouder topic over hetzelfde onderwerp al lang niet meer gereageerd is, vind ik het toch fijner om zelf een nieuw topic te openen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Square schreef:
    Interessant! Ik heb geen hele sterke mening over dit onderwerp, maar het is altijd goed om dit soort regels om de zoveel tijd nog eens te evalueren, en het is fijn dat heel Q op deze manier kan meedenken. ^^


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Nigri schreef:
    Ik ben van mening dat er met discussies gewaarschuwd moet worden, twee keer is meer dan genoeg en als er een derde nodig is ook meteen een (tijdelijk) slotje. Troll topics en topics die sowieso niet mogen, mogen zonder pardon gesloten worden. Topics waar echt ruzie is mogen ook meteen dicht.


    Maar er is een verschil tussen discussies en ruzies denk ik.

    Om eerlijk te zijn zie ik vrij weinig ruzie op Q. (Maar ik lees niet alles moet ik daarbij zeggen) Maar ik zie ook heel weinig discussie en dat vind ik best jammer! Ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn als het er even fel aan toe gaat en dat meningsverschillen ook wel duidelijk kenbaar gemaakt mogen worden naar elkaar. En dat discussies een forum juist interessant kunnen maken.
    Uit een discussie hoeft ook niet meteen een ruzie te komen, het lijkt me niet nodig om daar (direct) op te gaan waarschuwen. Ook als er bijvoorbeeld offtopic gegaan wordt, is dit echt een heel groot probleem of mag dat best gebeuren?
    Zelf vind ik een forum juist interessant als er wat discussie is en dat mis ik hier een beetje, de algemene stelling van de week vind ik meestal ook erg ''saai''.
    Ook dat een topic per se over dat onderwerp moet gaan maakt het misschien ook best beperkt om überhaupt te kunnen discussiëren.

    Zo kijk ik er een beetje tegen aan...


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Eledhel schreef:
    (...)
    Dit vind ik altijd een lastige. Als er op een ouder topic over hetzelfde onderwerp al lang niet meer gereageerd is, vind ik het toch fijner om zelf een nieuw topic te openen.


    Hmmm, heel begrijpelijk. Vooral als de beginpost ook heel achterhaald is en de topicstarter er verder niet meer actief mee bezig is, kan ik de voordelen inderdaad zeker zien van het openen van een nieuw topic. Ik denk persoonlijk dat dit al grotendeels opgelost zou worden als er even navraag gedaan zou worden bij een mod? Als RPG's al langere tijd inactief zijn en de maker ook al langer inactief is, mag er ook een mod gecontacteerd worden voor overname, dus waarom zou dat bij een topic niet kunnen? Deze redenatie is overigens volledig als user.


    Happy Birthday my Potter!