• Je hoeft dit niet te lezen maar als je het doet mag je trouwen met een fictief personage van jouw voorkeur.

    Ik zit er he-le-maal doorheen op m'n stage.
    In februari ben ik begonnen als ICT medewerker / werkplekbeheerder / netwerkbeheerder bij een redelijk groot bedrijf in Nederland. Ik zit op het hoofdkantoor tussen mensen met te dure pakken en van die enge puntige schoenen. (Ik loop er gewoon in m'n Game of Thrones shirt rond, idc). Nu draai ik ook de servicedesk. Mensen bellen mij dus voor vragen of problemen betreffende hun computers. En oh, wat ben ik mensen door en door gaan haten.

    Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat 95 van de 100 mensen die ik op een dag spreek, zwaar negatief zijn. En dan niet in de zin van:
    'Ach, de computer loopt vast. Wil je even kijken?' Nah-ah. In de zin van: 'laat ik zoveel mogelijk scheldwoorden gebruiken en vooral zo hard mogelijk schreeuwen om even aan te geven dat ik geïrrteerd ben.' Ik heb een prachtig voorbeeld die ik in de spoiler zal zetten van een gesprek dat ik vandaag had. Er komen scheldwoorden in voor, dus als je het niet wilt lezen, hoeft het niet.


    'Goedemorgen, servicedesk.'
    'Ja, het werkt allemaal weer niet.'
    'Oke, kunt u misschien vertellen wat er niet werkt?'
    'Jez-... ja, alles natuurlijk. Deze hele kut computer van jullie. En ik heb een metacom account aangevraagd, waar blijft het!'
    'Ik ga het voor u opzoeken, meneer.'
    *enige tijd later*
    'Meneer, uw account is om 9 uur aangevraagd en het is nu 10 over 9. Er staan vijf werkdagen voor deze aanvraag.'
    'En wat dan nog? Ik heb dat verdomme nu meteen nodig! Altijd hetzelfde gezeik met jullie. Werken, ho maar. Ik wil NU METEEN dat account actief.'
    'Meneer, dat moet mijn collega doen en hij is momenteel nog niet binnen.'
    'Nee natuurlijk niet, lekkere werktijden hebben jullie. Je gaat er NU voor zorgen dat dat account actief wordt, meisje, en anders wil ik je leidinggevende spreken.'

    En dit de hele dag zo door. Continue. Oh, heb ik verteld over die keer dat een man vergeten was z'n telefoon op mute te zetten en met z'n allen zaten te bespreken hoe ik eruit zag? Ze hadden me kennelijk al vaker zien lopen. Geloof me, het was niet erg vleiend om hun computer te fixen terwijl ik moet aanhoren wat ze wel niet met me willen doen. Het was gewoon ziek. Of die keer dat een man fijntjes een opmerking maakte dat ik geen beroep moest uitoefenen "waar mijn geslacht niet geschikt voor is." Ohja, en die keer dat ik op m'n eerste dag een mailtje stuurde naar een collega dat zijn telefoon gereed lag, en mijn begeleider vervolgens 3 mensen over zich heen kreeg omdat ik het in m'n hoofd had gehaald hen te mailen.

    Ik ben letterlijk alle motivatie kwijt om deze stage af te maken. Ik haat dat hele bedrijf. Mijn directe collega's communiceren ook never nooit met me en kunnen alleen maar vitten op wat ik verkeerd doe. Een collega van me heeft zelfs zijn rechten als admin misbruikt om mijn laptop wachtwoord te wijzigen terwijl ik thuis was, en op die manier op mijn webwhatsapp in te breken. Alle gesprekken heeft hij zitten doorsnuffelen. Daar ben ik mee naar mijn stagebegeleider gegaan en hij vatte het echt goed op. Er zijn gesprekken geweest en ik voelde me begrepen, hij was echt boos namelijk.
    Tot ik later via via hoorde dat hij alleen maar boos was omdat ik het door had gehad.

    Ugh, er zijn gewoon zoveel dingen die ik hierover zou kunnen zeggen maar ik hou m'n mond maar. Als ik er iets van zeg tegen m'n collega dan krijg ik steevast: 'Dit is het bedrijfsleven.' Nee. Dit zijn een stel grote kleuters, zonder enig respect voor anderen. Ik ben het zo zat om constant uitgescholden te worden aan de telefoon. Blegh.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2016 - 22:43 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wat een verschrikkelijke stage! Jezus, dat is echt niet normaal... Wat bestaan er ook gestoorde mensen.


    "Well, well. Look who we've got here!"