• Er zijn duizenden eenamze oudere mensen. Mensen die geen kinderen (meer) hebben bijvoorbeeld. Deze mensen krijgen al nauwelijks post, tenzij rekningen. Voor hen is het een leuke opsteker om met kerst een kaartje te krijgen.

    Omdat het niet zo heel makkelijk is om zomaar een eenzame oudere een kaartje te sturen, heeft PostNL in samenwerking met het Nationaal OuderenFonds een tool ontwikkeld waarmee je helemaal gratis een kerstkaartje kunt versturen. Op de speciale website kun je een kaartje uit vier ontwerpen kiezen, je schrijft een ´persoonlijke´ kerstwens en klikt op versturen. Dit is gratis en je kan zoveel sturen als je wilt.

    Het is mogelijk om meer ouderen te verrassen met een kaartje, hiervoor kun je een kerstkaart sturen naar het Nationaal Ouderenfonds, Postbus 156, 3980 CD Bunnik. Dit kost je dan alleen wel een postzegel/decemberzegel.

    Aan wie denk jij deze kerst?


    Wat een mooi initiatief! Ik ga zo gelijk een kaartje sturen via die website (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ah, wat leuk, dat ga ik zeker doen!


    Deep inside, I've never felt alive

    Stuurt hij dan automatisch een kaartje naar een 'vreemde'?

    Elvenking schreef:
    Stuurt hij dan automatisch een kaartje naar een 'vreemde'?


    Ja via het oudere fonds,ze bezorgen ze aan ouderen die meedoen. En voor kerst komt het dan aan.

    Neala schreef:
    (...)

    Ja via het oudere fonds,ze bezorgen ze aan ouderen die meedoen. En voor kerst komt het dan aan.

    Oh oké! Ik zal er dan ook wel een paar sturen. ^^

    Elvenking schreef:
    (...)
    Oh oké! Ik zal er dan ook wel een paar sturen. ^^


    Het is in samenwerking met post.nl en het ouderenfonds bezorgd de kaarten bij een oudere die dus niet weet of ze kerstkaarten krijgen.

    Wat een mooi initiatief! Ik heb ook een kaartje verzonden. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik heb net een kaartje verzonden, goed dat je me er aan herinnerd. Ik wou het eerst al doen maar op mijn mobiel lukte het niet zo goed. Gelijk even gedeeld op Facebook.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik heb net een kaartje verzonden, goed dat je me er aan herinnerd. Ik wou het eerst al doen maar op mijn mobiel lukte het niet zo goed. Gelijk even gedeeld op Facebook.^^


    Ik ben blij dak sommigen eraan heb kunnen herinneren. Zelf een tijdje in de zorg gewerkt tijdens kerst en dan merk je hoe eenzaam ze af en toe zijn.

    Ledecky schreef:
    Wat een mooi initiatief! Ik heb ook een kaartje verzonden. c:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Wat een goed initiatief dit fa ik doen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Update:

    BUNNIK - Ruim 40.000 ouderen krijgen dit jaar een kerstkaartje van een vreemde. Met de actie 'Aan wie denk jij met deze kerst?' wil het Ouderenfonds duizenden ouderen blij maken met een onverwacht kerstkaartje.

    De actie van het Nationaal Ouderenfonds en PostNL blijkt een groot succes. ,,We zijn nu anderhalve week bezig en het overtreft al onze verwachtingen'', zegt een persvoorlichter van de ouderenorganisatie vrijdag.

    Sinds het begin, op 7 december, zijn er 10.000 handgeschreven en 30.000 online-kaarten verstuurd naar PostNL en de belangenorganisatie. ,,Wij zorgen ervoor dat ze uitgedeeld worden, bijvoorbeeld door contactpersonen in verzorgingshuizen of tijdens de kerstdiners die we in de weken voor de feestdagen hebben georganiseerd.’’

    De actie duurt nog tot en met maandag. Alleen vandaag kan er nog een handgeschreven kaart op de bus worden gedaan, de onlinekaarten mogen uiterlijk maandag worden verstuurd.

    Wauw! Echt al veel, maar ook gewoon een prachtig initiatief.


    Queer zijn is gewoon alles

    Yes!(: Ik heb zojuist nog een kerstkaart verstuurd.=3


    You were born original, don't die as a copy.

    Nooit gedacht dat we zoveel zouden inzamelen, Het voelt best goed.