• Hallo allemaal!

    Ik had een uur geen wifi, dus heb ik besloten om de Belgische vlag eens flink te verbeteren!
    Zoals jullie weten, ziet de Belgische vlag er nu zo uit:



    Een mooie vlag, maar het past niet echt bij de buurlanden Nederland, Frankrijk en Luxemburg. Zij hebben namelijk allemaal Rood-Wit-Blauwe vlaggen.
    Neem maar eens een kijkje:
    Nederland



    Frankrijk



    Luxemburg



    Ze hebben allemaal Rood-Wit-Blauw in hun vlaggen, maar ik hoor al direct protest. Waarom veranderen we de Nederlandse vlag niet? Belgie en Duitsland hebben immers dezelfde kleuren! De reden is heel simpel: De volgorde van de kleuren is anders! De Belgische vlag heeft Zwart-Geel-Rood en de Duitse vlag Zwart-Rood-Geel. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde!

    Nu hoor ik jullie je afvragen waar de Belgische vlag dan in moet veranderen. Dat is eigenlijk heel simpel. De Franse vlag is de Nederlandse vlag op zijn kant. Alsof hij is omgevallen. Belgie ligt tussen Nederland en Frankrijk in en in Belgie spreken ze beiden talen. Mijn voorstel is dus een deels gekantelde vlag. Alsof hij aan het omvallen is om te veranderen in de Franse of Nederlandse vlag.

    Ik presenteer u daarom met trots: de vernieuwde en veel logischere Belgische vlag!



    Applaus voor mij! Vergeet zeker niet te stemmen in de petitie hieronder!

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 20:41 ]

    Vindt u dat de Belgische regering de Nationale vlag van België moet veranderen in de bovenstaande vlag?

    2.9% (2 stemmen)
     
    Ja. Ik ben een Belg

    41.2% (28 stemmen)
     
    Ja. Ik ben een Nederlander/andere buitenlander

    5.9% (4 stemmen)
     
    Ik heb liever dat de andere vlaggen veranderen

    17.6% (12 stemmen)
     
    Ik ben tegen het veranderen van de Belgische vlag

    32.4% (22 stemmen)
     
    Ik hoop dat Femke voortaan altijd internet tot haar beschikking heeft zodat ze nooit weer dit soort rare vragen gaat stellen of vlaggen gaat ontwerpen

    0.0% (0 stemmen)
     
    Ik heb een beter idee waar we de Belgische vlag in moeten veranderen!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Goed punt. We moeten ook een nieuwe vlag voor Duitsland ontwerpen en Polen en Zwitserland krijgen een beetje blauw in hun vlag.

    Groen, roze en geel met oranje leeuwen erop.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Goed punt. We moeten ook een nieuwe vlag voor Duitsland ontwerpen en Polen en Zwitserland krijgen een beetje blauw in hun vlag.


    Noh. Don't touch precious Germany!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hahaha. :'D

    Wow, 9 van onze Noorderburen vinden dat we onze vlag moeten veranderen. :o


    Ik wil een tuin vol egels

    Femme, ben je dronken?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Burritho schreef:
    Femme, ben je dronken?


    Was het maar zo ;') Dan had ik een excuus om zo'n vaag topic aan te maken ;')


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    CowChop schreef:
    "Welcome to Fun With Flags."
                            — Sheldon Cooper.


    kip is lekker daarom heet ik drumstick

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Goed punt. We moeten ook een nieuwe vlag voor Duitsland ontwerpen en Polen en Zwitserland krijgen een beetje blauw in hun vlag.


    Europa is op Risk immers blauw, de EU is blauw met sterren, dus elk land moet blauw in de vlag hebben :Y)


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Haha, ik vind de vlag van nu wel prima zo.


    16 - 09 - '17

    Belg en ik ben voor! Dat is een prachtidee. lekker originele vlag.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried



    IK PRESENTEER JULLIE DE NIEUWE VLAAAAAAG


    Heaven is a place that we all have

    te gecompliceerd en te mooi uitgewerkt. niet dat ik 'm niet mooi vind, maar ik vind die van femke ... gewoon iets hebben. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Europa is op Risk immers blauw, de EU is blauw met sterren, dus elk land moet blauw in de vlag hebben :Y)


    Europa zelf krijgt ook een nieuwe vlag!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    (...)

    Europa zelf krijgt ook een nieuwe vlag!



    HAHAHAAHAHHAAHHA *O*


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Toda schreef:
    te gecompliceerd en te mooi uitgewerkt. niet dat ik 'm niet mooi vind, maar ik vind die van femke ... gewoon iets hebben. :Y)


    Danku danku^^ ik voel me zeer gevleid!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    HAHAHAAHAHHAAHHA *O*


    Ik vind deze versie nog mooier!



    "Een Europa. Een macht. Allen Rood-Wit-Blauw. Een voor allen. Allen voor een"

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 21:31 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!