• Hallo allemaal!

    Ik had een uur geen wifi, dus heb ik besloten om de Belgische vlag eens flink te verbeteren!
    Zoals jullie weten, ziet de Belgische vlag er nu zo uit:



    Een mooie vlag, maar het past niet echt bij de buurlanden Nederland, Frankrijk en Luxemburg. Zij hebben namelijk allemaal Rood-Wit-Blauwe vlaggen.
    Neem maar eens een kijkje:
    Nederland



    Frankrijk



    Luxemburg



    Ze hebben allemaal Rood-Wit-Blauw in hun vlaggen, maar ik hoor al direct protest. Waarom veranderen we de Nederlandse vlag niet? Belgie en Duitsland hebben immers dezelfde kleuren! De reden is heel simpel: De volgorde van de kleuren is anders! De Belgische vlag heeft Zwart-Geel-Rood en de Duitse vlag Zwart-Rood-Geel. Dat is nou eenmaal niet hetzelfde!

    Nu hoor ik jullie je afvragen waar de Belgische vlag dan in moet veranderen. Dat is eigenlijk heel simpel. De Franse vlag is de Nederlandse vlag op zijn kant. Alsof hij is omgevallen. Belgie ligt tussen Nederland en Frankrijk in en in Belgie spreken ze beiden talen. Mijn voorstel is dus een deels gekantelde vlag. Alsof hij aan het omvallen is om te veranderen in de Franse of Nederlandse vlag.

    Ik presenteer u daarom met trots: de vernieuwde en veel logischere Belgische vlag!



    Applaus voor mij! Vergeet zeker niet te stemmen in de petitie hieronder!

    [ bericht aangepast op 8 juni 2016 - 20:41 ]

    Vindt u dat de Belgische regering de Nationale vlag van België moet veranderen in de bovenstaande vlag?

    2.9% (2 stemmen)
     
    Ja. Ik ben een Belg

    41.2% (28 stemmen)
     
    Ja. Ik ben een Nederlander/andere buitenlander

    5.9% (4 stemmen)
     
    Ik heb liever dat de andere vlaggen veranderen

    17.6% (12 stemmen)
     
    Ik ben tegen het veranderen van de Belgische vlag

    32.4% (22 stemmen)
     
    Ik hoop dat Femke voortaan altijd internet tot haar beschikking heeft zodat ze nooit weer dit soort rare vragen gaat stellen of vlaggen gaat ontwerpen

    0.0% (0 stemmen)
     
    Ik heb een beter idee waar we de Belgische vlag in moeten veranderen!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rickon schreef:
    Wat zijn alle vlaggen eigenlijk saai. We zouden allemaal een soort ''Game of Thrones'' vlaggen moeten hebben. Met natuurlijk badass woorden eronder.



    "Wij staken" voor België (cat)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Agent schreef:
    (...)

    "Wij staken" voor België (cat)


    HAHAHAHAHAHA. Ne sjans dat ik geen water in mijn mond had of het was eruit gelopen. Beste idee ooit. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    CowChop schreef:
    "Welcome to Fun With Flags."
                            — Sheldon Cooper.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Goed gevonden! Maar dat zullen ze in België echt nòòit willen doen. We hebben een te grote geschiedenis van verscheidenheid en ons afzetten tegen Nederland opgebouwd en ook tegen een mogelijke Franse inval. Ze gaan hier echt niet onze eigen vlag overboord gooien om een Nederlandse/fFranse aan te nemen. Ik voel de agressie in de publieke opinie al rijzen, van het voorstel alleen al. (:

    [ bericht aangepast op 9 juni 2016 - 8:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Nee, absoluut niet, ik ben gehecht aan de huidige!
    Maar leuk topic (:


    I wanna be a wizard!

    Sowieso. En daarna de Duitsers! (cat)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Leuk topic! Ik heb laatst in een schattig boekenwinkeltje een boek gekocht dat alleen maar over vlaggen gaat. Alle vlaggen van de hele wereld staan erin, en er staat uitgelegd waarom ze de kleuren zijn die ze zijn. Dus bij deze; de belgische vlag heeft de kleuren zwart, geel en rood van het wapenschild van Brabant, waarop een gouden (nu dus geel) leeuw stond, met een rode tong en zwarte klauwen. Fun fact: de Belgische vlag had ooit horizontale strepen, maar dit is naar verticaal veranderd in 1831, zodat de vlag meer op de Franse vlag zou lijken.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Chandler schreef:
    Leuk topic! Ik heb laatst in een schattig boekenwinkeltje een boek gekocht dat alleen maar over vlaggen gaat. Alle vlaggen van de hele wereld staan erin, en er staat uitgelegd waarom ze de kleuren zijn die ze zijn. Dus bij deze; de belgische vlag heeft de kleuren zwart, geel en rood van het wapenschild van Brabant, waarop een gouden (nu dus geel) leeuw stond, met een rode tong en zwarte klauwen. Fun fact: de Belgische vlag had ooit horizontale strepen, maar dit is naar verticaal veranderd in 1831, zodat de vlag meer op de Franse vlag zou lijken.


    Technisch gezien kan dat de Belgische vlag niet zijn, want België bestond niet voor 1831 haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Erg creatief


    ©1998

    Dit doen we dus niet! Waarom niet? Wel, ik ben speciaal voor het EK voetbal zo'n dingetje gaan halen bij de action waar je de Belgische vlag op je huid kan zetten. Het lijkt op een gommetje zeg maar, maar dan schmink. Zoiets dus:


    Bij gebrek aan een deftige uitleg :'D
    In ieder geval...Dat kan ik dan niet meer doen als we onze strepen horizontaal zetten!
    Dus nee, dit doen we dus niet.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.