• Ik maak niet zo vaak topics aan, maar ik wil toch even mijn enthousiasme kwijt ^^
    Toen vandaag nog eens goed naar mijn cursusinschrijvingen voor het eerste blok van volgend studiejaar keek, zag ik in mijn rooster dat ik (als er niks zou veranderen) elke woensdag en vrijdag geen college zou hebben. Dat betekent dat ik drie dagen weekend én nog een extra dag vrij tussendoor zou hebben, oftewel: meer dagen vrij dan school per week. Het zou iets zijn waar ik van zou hebben gedroomd toen ik nog op de middelbare school zat, maar...
    Hoewel ik natuurlijk in principe niet meer vrije tijd zou hebben dan ik het afgelopen jaar heb gehad, aangezien ik even veel uren aan colleges kwijt ben, maar ze nu alleen meer verspreid zijn en ik dan gewoon meer op één dag zou hebben, denk ik dat zoveel vrije dagen niet goed voor me zouden zijn. Ik ken mezelf: ik heb totaal geen discipline. Ik zou op zulke dagen waarschijnlijk pas laat mijn bed uit komen en de hele dag (bijna) niks doen. Daarom heb ik besloten een extra vak te gaan volgen. (:
    Mijn jongere zelf zou me echt voor gek verklaard hebben: vrije dagen opvullen met méér school?! Maar op dit moment ben ik alleen maar heel erg enthousiast. Mijn eerste jaar op de universiteit is me echt goed bevallen, de cijfers die ik tot nu toe gehaald heb waren goed en ik merk gewoon dat ik het ontzettend leuk vind om steeds maar nieuwe dingen te leren. Toen ik laatst zat rond te neuzen in het vakkenaanbod van de universiteit merkte ik ook dat er gewoon zoveel keuze was van dingen die me leuk leken. Ik heb me nu ingeschreven voor het vak 'Cognitieve neurowetenschap voor dummies', omdat ik hersenen ontzettend interessant vind. (: Motivatie voor komend studiejaar heb ik in elk geval in overvloed (nu maar hopen dat ik ook de discipline op kan brengen).

    Dus, wanneer hebben jullie voor het laatst iets gedaan waarvoor je jongere zelf je voor gek zou verklaren? En ben ik nou heel erg raar, of hebben jullie ook weleens zoiets gedaan (vrije tijd opofferen voor extra vakken)/zouden jullie zoiets doen?


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Vrije tijd opofferen voor extra vakken....wel dat heb ik gedaan omdat ik wiskunde zou kunnen laten vallen (mocht het eindexamen niet goed uitpakken) als ik M&O zou pakken, dus ik had vorig jaar (ik heb nu een tussenjaar al sinds Juni 2015) een vak extra en toen bleek ik daar verdomme slecht in te zijn en wiskunde kon ik blijkbaar toch niet laten vallen. Toen heb ik dus wel vrijetijd ingeleverd, maar het na de eerste toets laten vallen.=') Daarnaast heb ik een extra vak op de Mavo gedaan zodat ik de Havo kon doen.....maar ja of je die twee dingen nou echt vrijwillig kan noemen?


    You were born original, don't die as a copy.

    Gelukkig is een voordeel wel dat je die vrije vakken niet per se hoeft te halen (dat maakt mij in ieder geval wat gelukkiger ;p)

    Ik heb besloten om volgend schooljaar iets van stage te zoeken. Eigenlijk hebben wij zoiets alleen maar in het masterjaar van mijn studie, dus ergens is het ook wel je vrije tijd opofferen :p. Ik heb wat vakken doorgeschoven van dit jaar dus over het algemeen is mijn rooster enorm rustig, vandaar dat ik maar wat werkervaring ga proberen op te doen. Aangezien ik vroeger echt een hekel aan baantjes had en liever zonder geld zat dan dat ik in een winkel rond hielp, is dat voor mij ook wel iets wat ik vroeger dus echt niet zou doen. Alleen denk ik dat stage me ook wel beter zal bevallen dan zo'n bijbaantje, omdat het binnen mijn vakgebied valt en ik al contacten voor later ermee kan leggen.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Klinkt als een heel leuk vak!

    Ik wordt langzaam maar zeker wat meer actiever in de politiek en ik merk tot verbazing van mijn jongere ik, dat ik dat heel leuk vind en ik hoor van andere mensen dat ze vinden dat ik het goed doe, dat ik er in thuis hoor (laatsts noemde iemand mij zelfs een wijs mens, hahah). Mijn jongere ik dacht altijd dat ik een echte Bèta student was , wat dus niet zo is, wat op zich best rot is omdat ik een echt bèta pakket heb.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik doe nu heel veel dingen waarvan mijn jongere zelf zou denken: "Wat is er in hemelsnaam van je geworden?"
    Op schoolvlak heb ik niet echt vrije tijd ingeleverd, heb het eerder verspreid zodat ik mijn kansen verhoog om te slagen. Wel volg ik nu een richting waarvan ik nooit zou gedacht hebben dat ik het zou doen en het ook nog eens leuk zou vinden.


    Take me to wonderland

    Ik heb in wiskunde A en B examen gedaan en ik had met les 11 uur (!!) wiskunde in de week.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    SPECS schreef:
    Vrije tijd opofferen voor extra vakken....wel dat heb ik gedaan omdat ik wiskunde zou kunnen laten vallen (mocht het eindexamen niet goed uitpakken) als ik M&O zou pakken, dus ik had vorig jaar (ik heb nu een tussenjaar al sinds Juni 2015) een vak extra en toen bleek ik daar verdomme slecht in te zijn en wiskunde kon ik blijkbaar toch niet laten vallen. Toen heb ik dus wel vrijetijd ingeleverd, maar het na de eerste toets laten vallen.=') Daarnaast heb ik een extra vak op de Mavo gedaan zodat ik de Havo kon doen.....maar ja of je die twee dingen nou echt vrijwillig kan noemen?

    Na de mavo nog doorgaan met havo én daar een extra vak voor volgen, vind ik eigenlijk ook al heel wat (: Maar je hebt gelijk, dan doe je het wel ergens voor. In dit geval is het bij mij echt compleet 'voor de lol'.

    AriChibi schreef:
    Gelukkig is een voordeel wel dat je die vrije vakken niet per se hoeft te halen (dat maakt mij in ieder geval wat gelukkiger ;p)

    Ik heb besloten om volgend schooljaar iets van stage te zoeken. Eigenlijk hebben wij zoiets alleen maar in het masterjaar van mijn studie, dus ergens is het ook wel je vrije tijd opofferen :p. Ik heb wat vakken doorgeschoven van dit jaar dus over het algemeen is mijn rooster enorm rustig, vandaar dat ik maar wat werkervaring ga proberen op te doen. Aangezien ik vroeger echt een hekel aan baantjes had en liever zonder geld zat dan dat ik in een winkel rond hielp, is dat voor mij ook wel iets wat ik vroeger dus echt niet zou doen. Alleen denk ik dat stage me ook wel beter zal bevallen dan zo'n bijbaantje, omdat het binnen mijn vakgebied valt en ik al contacten voor later ermee kan leggen.

    Ja, inderdaad, het scheelt wel dat ik het niet per se hoeft te halen, dan doe je zoiets ook wel wat makkelijker dan als dat wel zou moeten. Ik heb ook expres een vak gekozen waarvoor ik alleen maar twee tentamens hoef te maken en geen verslagen of papers hoef in te leveren :p
    Oeh, een stage is vast ook leuk! Daar zul je inderdaad altijd wel wat aan hebben. Wel stoer dat je dat dan wilt doen, ondanks dat je altijd een hekel aan bijbaantjes had ^^

    Iydia schreef:
    Klinkt als een heel leuk vak!

    Ik wordt langzaam maar zeker wat meer actiever in de politiek en ik merk tot verbazing van mijn jongere ik, dat ik dat heel leuk vind en ik hoor van andere mensen dat ze vinden dat ik het goed doe, dat ik er in thuis hoor (laatsts noemde iemand mij zelfs een wijs mens, hahah). Mijn jongere ik dacht altijd dat ik een echte Bèta student was , wat dus niet zo is, wat op zich best rot is omdat ik een echt bèta pakket heb.

    Ah, wat fijn dat je dan merkt dat je het leuk vindt en dat anderen ook vinden dat het bij je past! Bij mij is het juist het omgekeerde: ik dacht altijd van mezelf dat ik een echte alfa was en ik heb op de middelbare school een C&M-profiel gedaan, maar ik merk nu dat ik de meer bèta-kant van mijn studie misschien wel het interessantste vind (ik studeer taalwetenschap c: ). Het lijkt mij ook echt een heel leuk vak! (Hoe meer ik erover nadenk, hoe enthousiaster ik er eigenlijk over word, haha ^^)

    Standal schreef:
    Ik heb in wiskunde A en B examen gedaan en ik had met les 11 uur (!!) wiskunde in de week.

    Wauw, volgens mij heb ik nog nooit eerder van iemand gehoord dat diegene wiskunde A én wiskunde B heeft gedaan. Dat is inderdaad wel een hele hoop wiskunde!

    [ bericht aangepast op 27 juni 2016 - 0:10 ]


    "Take my advice; I don't use it anyway."