• Ik ga jullie het artikel zelf laten lezen omdat ik anders weer immens veel moeite heb met het te kopiëren door alle foto's die er staan.

    Bron uit DeMorgen
    Nieuwsbericht van enkele dagen geleden, nadat er weer twee zwarte mensen voor niets doodgeschoten waren.


    Oké. What. Wellicht heeft het er wat mee te maken en zijn die mensen die nu die agenten uit Texas neergeschoten hebben het kots, kotsbeu, gefrustreerd en kan ik de woorden niet bedenken om hun gevoelens te omschrijven. Maar dit ... dit is geen oplossing en ik hoop ten zeerste dat niemand die goed praat, want Jezus, als men dit doet zijn ze op z'n minst even erg bezig. Er zijn nu even onschuldige mensen dood en er is niets, maar dan ook niets, dat dat voor mij goed kan praten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Patholoog schreef:
    (...)

    WTF. Hoezo is die ignorant? Onder #alllivesmatter zie ik niet enkel de #blacklivesmatter, want heel belangrijk is, en niet wordt vergeten hierdoor, maar ik zie hier ook onder de blanke politiemannen die worden gedood hierdoor, of de blanke mensen die zijn omgekomen in Orlando, of trans mensen die om het leven worden gebracht. Meen je deze?

    Komt misschien wat aggresief over, maar die is niet persoonlijk naar jou. Ik ben de maatschappij gewoon beu wat dit betreft. Sorry.

    Dank je wel. White lives matter too. All lives matter. Niet alleen zwarte mensen die belangrijk zijn. En al helemáál niet nu er ook blanke agenten doodgeschoten zijn, die totaal onschuldig zijn.

    Patholoog schreef:
    (...)

    WTF. Hoezo is die ignorant? Onder #alllivesmatter zie ik niet enkel de #blacklivesmatter, want heel belangrijk is, en niet wordt vergeten hierdoor, maar ik zie hier ook onder de blanke politiemannen die worden gedood hierdoor, of de blanke mensen die zijn omgekomen in Orlando, of trans mensen die om het leven worden gebracht. Meen je deze?

    Komt misschien wat aggresief over, maar die is niet persoonlijk naar jou. Ik ben de maatschappij gewoon beu wat dit betreft. Sorry.


    “When some people rejoin with ‘All Lives Matter’ they misunderstand the problem, but not because their message is untrue. It is true that all lives matter, but it is equally true that not all lives are understood to matter which is precisely why it is most important to name the lives that have not mattered, and are struggling to matter in the way they deserve."

    In het opzicht waarin jij het gebruikt gaat het om meerdere minorities (LGBT+, onder andere) maar veel mensen zeggen "huh? Black lives matter? Ook witte mensen zijn belangrijk!" Dat is ook het gebruik van die trend die ik ignorant vind.

    Edit, omdat ik besef hoe kort door de bocht ik klink: natuurlijk zijn blanke mensen net zo belangrijk als zwarte mensen. Net zoals hetero's net zo belangrijk zijn als niet-hetero's. Echter worden de minderheden om andere redenen vermoord. Bij de Orlando shooting werden LGBT mensen neergeschoten omdat ze LGBT (en latin) waren. In Amerika worden mensen neergeschoten omdat ze donker zijn. Alle levens hebben betekenis, maar door de focus af te halen van de slachtoffers en het naar een breder publiek te trekken neem je een deel van hun recht om boos te zijn.

    but then again, mijn mening, zoals iedereen het recht heeft op een mening. het is niet mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 15:51 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ben persoonlijk ook niet voor de #AllLivesMatter hashtag omdat ik het een manier van niet-Zwarten vind om te zeggen "He! Wij horen er ook bij!"
    Terwijl het gaat om een kwetsbare bevolkingsgroep die hartstikke gediscrimineerd wordt, daar horen wij als witten niet bij. In plaats van gillen dat wij ook belangrijk zijn moeten we misschien eens afstand nemen en de movement supporten.

    Natuurlijk zijn alle levens belangrijk, elke bevolkingsgroep. En natuurlijk bedoelen velen de hashtag #AllLivesMatter niet slecht, maar ik ben het wel eens met dat het heel ignorant klinkt.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Parley schreef:
    Ik ben persoonlijk ook niet voor de #AllLivesMatter hashtag omdat ik het een manier van niet-Zwarten vind om te zeggen "He! Wij horen er ook bij!"
    Terwijl het gaat om een kwetsbare bevolkingsgroep die hartstikke gediscrimineerd wordt, daar horen wij als witten niet bij. In plaats van gillen dat wij ook belangrijk zijn moeten we misschien eens afstand nemen en de movement supporten.

    Natuurlijk zijn alle levens belangrijk, elke bevolkingsgroep. En natuurlijk bedoelen velen de hashtag #AllLivesMatter niet slecht, maar ik ben het wel eens met dat het heel ignorant klinkt.


    Ik was begonnen aan een reactie waarin ik precies dit probeerde uit te leggen, maar de mijne was tien keer zo lang, haha. (krul) Ik vind dit heel netjes en helder verwoord. Dit, dus, inderdaad.

    Het gaat gewoon even niet om ons wat die hashtag betreft. Er zijn voldoende andere manieren om je terechte frustratie, verdriet en woede over de moord op deze agenten te uiten die niet (onbedoeld, misschien, maar toch) heen walst over zwarte Amerikanen die aandacht proberen te vragen voor de wekelijkse, bijna dagelijkse nieuwsberichten dat er weer een zwart persoon is neergeschoten onder extreem verdachte omstandigheden.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Props to Square and Parley om het duizendmaal beter te verwoorden als ik wou :'D

    + het is nu eenmaal zo dat zwarten in Amerika serieus gediscrimineerd worden.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2016 - 16:12 ]


    Heaven is a place that we all have

    Hoe je alllivesmatter ook interpreteert, ik vind eigenlijk dat dat best een zijdiscussie is. Alle levens doen ertoe, ja, maar inderdaad: ons witte leven wordt niet bedreigd door deze discriminatie. Ik denk ook niet dat Ad het zo bedoelde, eerder als in "leven is belangrijk, wie je ook bent", als in "schiet geen zwarte neer omdat hij zwart is" en niet als in "hé, wij horen er ook bij!". Want honestly, dat is gewoon achterlijk om te zeggen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried